fbpx

סדנאות מגדר וזהות מינית יועברו לתלמידים ולצוותי חינוך בגבעתיים

מערכת החינוך של גבעתיים אימצה את תכניתה של ועדת ההיגוי העירונית לקידום קהילת הלהט"ב ותפעיל סדנאות מגדר וזהות מינית שיועברו על ידי מתנדבי חוש"ן ואיגי בכל מוסדות החינוך בעיר
גבעתים

לאחר עבודה מאומצת של וועדת ההיגוי העירונית לקידום קהילת הלהט”ב אותה הקימה סגנית ראש העיר, ויוי וולפסון, ביחד עם תושבי ותושבות העיר בני ובנות הקהילה, החליטה עיריית גבעתיים לקיים סדנאות בנושא זהות מגדר וזהות מינית בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים ברחבי העיר ע”י ארגוני חוש”ן ואיגי.

הנושא נידון כבר שנה שעברה במסגרת ועדת ההיגוי, וביוזמתה נפגשו נציגי חוש”ן ואיגי עם נציגי מנהל החינוך העירוני למפגשי הבהרה, כאשר לאחרונה נקבעו תאריכי פעילות במוסדות החינוך ברחבי העיר.

עוד בנושא:  האם גבעתיים תהיה העיר הראשונה שתנפיק "תעודת איחוד אזרחי" לזוגות להט"בים?

החידוש בהחלטת העירייה הוא משמעותי ומקיף – אם עד היום פעילות חוש”ן התבצעה כפעילות בודדת בתיכונים שהגיעה ביוזמת הורים פעילים או הנהלת בית הספר, מעתה מערכת החינוך של גבעתיים מאמצת את התוכנית והיא אחראית להפעיל אותה בכל מערכת החינוך (גנים, יסודי, תיכון), השנה ובשנים הבאות.

הפעילות בבתי הספר היסודיים תהיה מול הצוותים החינוכיים, כשבתיכונים מתבצעת העבודה הן מול צוות המורים והן מול בני הנוער הנפגשים לשיחה פתוחה, לחלקם בפעם הראשונה בחייהם, עם פעיל להט”בי מוצהר ומחוץ לארון.

בנוסף, לצוותי גני הילדים העירוניים יעביר בקרוב ארגון חוש”ן יום השתלמות ייחודי לגננות, במטרה להעניק לצוותים החינוכיים כלים חדשניים בנושאי מיניות, מגדר וגם משפחות חדשות.

“בשנים האחרונות בוחרות יותר ויותר משפחות חד מיניות לעבור ולבנות את ביתם בגבעתיים ולגדל כאן את ילדיהם”, אמרה סגנית ראש העיר ויוי וולפסון, “הרגשנו חובה שציבור עובדי מערכת החינוך, מהגיל הרך ועד התיכון, יוכלו לתת מענה למשפחות אלו, כמו גם מענה לבני ובנות נוער הנמצאים בתהליך יציאה מהארון. נושאי המין, המגדר ומשפחות הגאווה הוא נושא חדש בסמינרים להוראה ולכן היה חשוב שצוות החינוך, שחלקו בנוי מעובדים המשמשים בתפקידים זה שנים רבות, יקבל בהדרכות תיק של כלים חדשים ויעילים”.

וועדת ההיגוי הפועלת בעיר מספר שנים, מורכבת מתושבי העיר המעוניינים להיות מעורבים ולתרום לקידום נושא הלהט”ב בגבעתיים. דגם הוועדה והרכבה הוא ייחודי ובלעדי לעיר גבעתיים ומורכב מנציגי הקהילה הגאה בעיר, נציגי אירגוני הקהילה השונים ומעובדי הרשות. הוועדה מתמקדת בהעלאת נושאים, בעיות ותוכניות המעסיקות את חברי הקהילה במטרה לקדם תכניות לפתירתם. חשיבותה של הוועדה היא בכך שהיא מכנסת את כל הגורמים הרלוונטיים לתחום, ומאפשרת עבודה משמעותית ועקבית. ועדת ההיגוי לקידום קהילת הלהט”ב פתוחה לכל התושבים והתושבות בעיר המעוניינים לקחת חלק ולהשפיע.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. MoozoT הגב

    זר פרחים ונשיקה מקנדיוטי לעירית גבעתים וברד אנד באטר פודינג לחוש”ן ואיגי , מה זההה מבסוט עליכם שאתן חלוצים מובילים שינוי אמיתי גאה בכם

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן