fbpx

נתניהו בדיון המיוחד בנושא אפליית הקהילה הגאה: “כשיהיה לנו רוב בקואליציה נעביר את החקיקה”

הכנסת קיימה הערב דיון מיוחד בנושא אפליית הקהילה הגאה בנוכחות ראש הממשלה | נתניהו הגיב לדברים ואמר: "פונדקאות לגברים זה עניין אישי ואנושי, אבל אין לנו כרגע רוב בקואליציה"
ראש הממשלה בדיון מיוחד
צילום: צילום מסך ערוץ הכנסת

במליאת הכנסת התקיים הערב דיון מיוחד תחת הכותרת: “האפליה המבישה של הקהילה הגאה בחוק הפונדקאות – במעמד ראש הממשלה”.

הדיון התקיים בעקבות מחאת הקהילה הגאה, שהובילה את חברי הכנסת של סיעת יש עתיד לאסוף 40 חתימות המחייבות את ראש הממשלה להגיע לדיון המיוחד, להקשיב לטענות חברי הכנסת ולהגיב להן.

את הדיון פתח יו”ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, שמתח ביקורת על התנהלות נתניהו סביב חוק הפונדקאות. “שברת את ליבם של אבות שרק רוצים את הזכות הבסיסית לגדל ילד”, אמר לפיד. “אתה, אדוני ראש הממשלה שמתהדר בזכרונך הצבעת נגד התיקון לחוק שאומר שלאימהות יחידניות יש זכות לפונדקאות אבל לאבות גאים אין זכות כזאת וצריך לתקן את זה. למה? כי כרגיל נכנעת לחרדים. כניעתך אומנותך”.

עוד בנושא:  מרתון הצעות חוק להט"ביות בכנסת - חמש הצעות חוק נדחו על ידי המליאה

ח”כ מירב בן ארי עלתה לדוכן ודיברה בשם הקואליציה. ח”כ בן ארי האשימה את האופוזיציה בכך שהיא מעלה הצהרות חוק הפוגעות בקהילה הגאה, זאת בזמן שהקואליציה היא זו שפועלת למען הקהילה הגאה. ח”כ בן ארי הזכירה את תקצוב הארגונים הגאים חוש”ן ואיגי, ואת פתיחת ההוסטל והשלטר לצעירים וצעירות להט”בים בחולון ובת”א.

ח”כ איציק שמולי פתח את דבריו ואמר: “תסתכל עלי אדוני ראש הממשלה, ותאמר לי שאני לא ראוי להיות הורה. אתה הבטחת והיום החוק נפל פעם נוספת. בשבילך היינו ונשארנו סוג ב’. מילים ואמפתיה וחיבוקים לא יעזרו פה יותר. אנחנו דורשים שוויון, שוויון, שוויון. למה אני צריך לשבת בדיון הזה בדמעות, בגלל שיש עריצות בקואליציה הזו שחושבת שאני שווה פחות? לא ביקשו ממך להוביל מצעד גאווה, אלא רק לחיב את הקואליציה שלך לכבד עקרון פשוט של ואהבת לרעך כמוך”.

בסיום דבריו של שמולי קמו חברי כנסת רבים לחבק ולתמוך באיציק שמולי שסיים את הנאום על סף דמעות.

ח”כ עליזה לביא (יש עתיד) התייחסה לקואליציה המונעת מנתניהו לתמוך בשוויון לקהילה הגאה, והזכירה את המקרה בו נאלץ ח”כ יגאל גואטה מש”ס להתפטר לאחר שהשתתף בחתונת אחיינו ההומו. “אתה לכוד בקואליציה שההיבט ההלכתי מחייב אותה. אבל אתה רה”מ ובקואליציה שלך חבר כנסת נאלץ להתפטר לאחר שבסך הכל השתתף בחתונה של האחיין שלו. הבטחת את זה, יצאת, הקלטת את עצמך, תיעדת את עצמך – ואנחנו רואים שעוד יום חולף אבל תשובה אין. אני רוצה לדבר אל הלב שלך ולדבר אל המקום של החמלה, אם היא קיימת בך. הזכות להיות הורים היא זכות של כולם וכולן”.

בסיום הדברים עלה ראש הממשלה לדוכן על מנת להגיב לדברים.

צפו בדבריו של ראש הממשלה נתניהו:

“הבהרתי בעבר, זה באמת לא עניין של ימין ושמאל”, אמר נתניהו, “לפני הכל זה עניין אישי ואנושי. רעייתי ואני סייענו במקרים רבים לגברים ונשים מהקהילה הלהט”בית. אני רוצה להזכיר לכם שברעידת האדמה בנפאל ב-2015 פעלנו רבות מול גורמי הסיוע השונים בהטסתם של זוגות גברים שהיו במדינה במסגרת הליך הפונדקאות. ביקשתי מחבר הכנסת אוחנה לגבש הצעת חוק שניתן יהיה להעבירה בין כל שותפות הקואליציה. הצעת החוק תעלה בחודש הבא בוועדת השרים לענייני חקיקה. שמעתי את הדברים של חברי הכנסת וגם את סיפוריהם של זוגות רבים אחרים. הזדהינו עם הרצון שלהם להביא ילדים לעולם ולהקים משפחה. זה הרצון שלהם וזה גם הרצון שלי. אני אומר לכם את האמת הפשוטה: אני תומך בכך. אבל עד לרגע זה אין לנו את הרוב הדרוש בקואליציה כדי להעביר את החוק. כשיהיה לנו את הרוב – נעביר את החקיקה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן