fbpx

נפש גאה בגוף בריא

בסוף השבוע הקרוב יתקיים במרכז הגאה כנס "נפש גאה בגוף בריא", שיוקדש השנה כולו לנשים. בתכנית - פאנל נשים יוצרות והרצאות מקצועיות נקודת מבטן של מטפלים ומטפלות בקהילה
beach
pixabay | cc0

מתי יש לנו הזדמנות להציץ לחדר הטיפולים ולגלות מה מעסיק א.נשים מהקהילה הלהט”בית בסוגיות האינטימיות ביותר?

כך נולד הרעיון לכנס הראשון של נפש גאה בגוף בריא. כנס שנותן הצצה למה שקורה בחדר הטיפולים של הקליניקה הגאה במרכז הגאה. מאז, ובמשך חמש שנים, נפש גאה בגוף בריא הוא מהכנסים המרכזיים בארץ בנושאים הטיפוליים בקהילה הגאה.

השם של הכנס, שהוא כמובן פרפרזה על המשפט “נפש בריאה בגוף בריא” בא לייחד את הסוגיות שמעסיקות את הנפש הגאה, ולבטא את הצורך בהיכרות עמן ומתן מענה ייחודי. החלטנו לבנות את הכנס באופן כזה, שיכלול גם פאנל שיביא לקהל חוויות אישיות וסיפורי חיים, וגם הרצאות מקצועיות שיתנו נקודת מבט של מטפלים ומטפלות בקהילה.

הכנס הראשון היה מעין בדיקת דופק לגבי הצורך של הקהילה במפגש וידע מהסוג הזה, הכנסים הבאים אחריו כבר נסובו סביב נושא ספציפי, כמו מיניות, דינמיקות במשפחות להט”ביות, ולפני שנה עסקנו בנושאים פורצי גבולות כמו אינטרסקס ויחסים אי-מונוגמיים.

השנה הכנס יוקדש כולו לנשים. בחמישי בערב יתקיים פאנל שיעסוק בקשר שבין זהות לט”בית ויצירה. ישתתפו בו נשים יוצרות מתחומים שונים שכל אחת תביא איתה חוויה אישית ייחודית.

נויה שגיב לסבית תל-אביבית, דוקטורנטית לספרות באוניברסיטת תל-אביב, מרצה למקרא, ומנחת בתי מדרש בתחום תרבות יהודית. לצד זה מובילה להקת רוק, וגם הוציאה ספר שירה וספר ילדים. ענת זמשטייגמן, שחקנית, יוצרת, במאית ומורה לתיאטרון. בימים אלה משחקת בהצגה Les is more שאותה גם ביימה. נגה אור ים יוצרת רב תחומית ושיר ניומן צלמת ויוצרת דוקו- שתיהן מיוזמות קולקטיב ‘בוש’ לאמנות קווירית פמינסטית’ uגילי בסון, עובדת במרכז הגאה כמנטורית לנשים טרנסיות ומדריכה בדירת המעבר לצעירות טרנסיות ללא עורף משפחתי. בנוסף לעשיה זו, גילי מעצבת תלבושות במה ואמנית יוצרת.

משתתפות הפאנל תדברנה על הקשר שבין תהליכי גיבוש זהות ויצירה, על האופן שבו הזהות והיצירה מתכתבות זו עם זו, על האתגרים שמביא איתו המפגש הזה ועוד.

את הפאנל תחתום הופעה של הזמרת רוני פרי, בהופעה אישית ואינטימית. תהליך גיבוש הזהות של רוני כאישה לסבית, היה הדרייב שהביא אותה להתחיל וליצור, ולדבריה, מוזיקה היא הדרך הטבעית עבורה ביותר לביטוי עצמי.

ביום שישי תתקיימנה ארבע הרצאות של פסיכותרפיסטיות שכולן יגעו בנושאים המעסיקים נשים בקהילה הגאה ומובאים לעיתים לחדר הטיפול: משמעות הזהויות בוצ’/פם והסוגיות עמן מתמודדות החיות עמן ברמה האישית והחברתית, גילוי הנטיה המינית של  נשים בגיל מאוחר, אלימות ביחסים זוגיים בין נשים ונסיים את היום בהרצאה על מיניות לסבית.

באופן טבעי הכנס מושך אליו הרבה נשות טיפול וסטודנטיות במקצועות אלו, אך הוא פתוח לקהל הרחב, וחשוב לנו שכל מי שהנושאים האלה מעניינים אותה, תגיע.

הכניסה ללא עלות, אך יש להירשם מראש 

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן