fbpx

נפרדים מטינקי ווינקי – הלוויה העליזה של הטלטאבי הסגול

השחקן סיימון שלטון ברנס, השחקן מאחורי דמותו של טינקי ווינקי, נפטר אתמול בפתאומיות בגיל 52 | אל הלוויתו של הטלטאבי הסגול ש"הואשם" בנטיות הומוסקסואליות, התבקשו האבלים להגיע בצבעים עליזים
landscape-1497965921-tinky

סיימון שלטון ברנס, השחקן מאחורי דמותו של הטלטאבי הסגול טינקי ווינקי, בסדרת הילדים המוכרת ‘טלטאביז’ , הלך לעולמו בפתאומיות אתמול, ארבעה ימים בלבד לאחר שחגג את יום הולדתו ה-52.

ברנס נכנס לנעליו של הטלטאבי הסגול לאחר 70 פרקים בהם גולם טינקי ווינקי על ידי דייב ת’ומפסון, שפוטר בשל מה שהוגדר כ”פרשנות בלתי מתקבלת של התפקיד”.

בהספד שפרסם בנו הנרי ברנס, התייחס הבן לתחושות שהיו לו כילד בשל התפקיד אותו גילם אביו: “תמיד הייתי נבוך בתור ילד על כך שהוא היה רקדן ושחקן, אבל עכשיו אני לא יכול להיות יותר גאה. הוא במקום טוב יותר עכשיו ואני יודע שהוא לא היה רוצה שאהיה עצוב, אז אני הולך לחיות את חיי בדרך שהוא היה רוצה בשבילי”.

הלוויתו של השחקן תתקיים ב-7 לפברואר. משפחתו של השחקן ביקשה מהמגיעים ללוויה להגיע  בבגדים בהירים וצבעוניים כראוי לדמות העליזה שהותיר אחריו.

מקדם הומוסקסואליות בקרב קטינים חסרי שיקול דעת

דמותו של טינקי ווינקי נחשדה לא פעם כמעודדת הומוסקסואליות, הן בשל “החזות הומוסקסואלית” הכוללת את צבעה הסגול, האנטנה המשולשת ובעיקר תיק היד אותו היא נושאת, אשר מזוהה בעיקר עם נשים.

הראשון שהעלה את הטענות לגבי נטיותיהם המיניות של הדמויות מסדרת הטלוויזיה הבריטית הוא הכומר הבפטיסטי ג’רי פולוול.
פולוול “האשים” את דמותו של טינקי-וינקי, הטלטאבי הסגול, כי הוא הומו. זאת בשל צבעו הסגול ו”הנשי” וגם בשל העובדה שהוא נושא עמו תיק בצבע ורוד-פוקסיה מבריק

גם ממשלת פולין הביעה דאגה לפיה הסידרה מקדמת סגנון חיים הומוסקסואלי. פסיכולוגים מטעם ארגון זכויות הילדים של ממשלת פולין הביעו את חששם כי התכנית מקדמת הומוסקסואליות בקרב קטינים חסרי שיקול דעת בנושא.

ברנס עצמו סיפר כי הוא נשאל לא פעם לגבי מיניותו של טינקי ווינקי. “אנשים תמיד היו שואלים אותי אם טינקי ווינקי גיי”, אמר השחקן, “אבל הדמות אמורה להיות בת 3 ולכן השאלה הזו מעט טיפשית”.

גם השחקנית ניקי סמדלי, שגילמה את תפקידה של לה-לה, הטלטאבית הצהובה, הסבירה כי ארבעת היצורים כלל לא היו הומואים. “זה מביך שאנשים בכלל אמרו את זה”, אמרה, “איזה סוג של אדם ייקח את התמימות הנראית לעין ויהפוך אותה למשהו אחר? בקושי היינו יצורי מיניים”.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

ההכחשות הנמרצות של השחקנים והיוצרים לא מנעו ממעריצי הסדרה ומחברי הקהילה הגאה לחבק את מיניותו של טינקי ווינקי, ולו רק כדי להעצים את הנראות הגאה בטלוויזיה ולחדד את העובדה שגם אם הוא הומו, אין בזה שום דבר רע. בימים בהם נזילות מגדרית עדיין לא הגיעה למיינסטרים, דמותו של טינקי ווינקי פרצה גבולות, והביאה למסך הקטן מסרים חשובים. צופי הסדרה בני השנתיים עד ארבע ודאי לא התייחסו לנטייתו המינית של טינקי ווינקי, אבל הם למדו דרכו שגם הם, בנים או בנות, יכולים להיות מהממים בדרכם.

סוגיית נטייתו המינית של טינקי ווינקי לא הפריעה להורים וילדים מכל העולם להעריץ את הסדרה. ברנס עצמו אמר בעבר כי הטלטאביז היו “קצת כמו הביטלס או טייק דאת של הטלוויזיה”, וסיפר: “היינו מקבלים המון דואר מעריצים מילדים והורים”.

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן