fbpx

ניר ברקת: תומך במצעד אך לא אגיע לצעוד

צעד קדימה שניים אחורה - לאחר שהודיע כי לא יגיע למצעד שפוגע ברגשות הדתיים, ברקת מבהיר כי הוא תומך במצעד הגאווה בירושלים וכי יגיע להניח פרח לזכרה של שירה. במקביל הוסרו דגלי הגאווה שניתלו מול בית הכנסת בעיר
nir barkat | Chatham House | CC BY 2.0
nir barkat | Chatham HouseCC BY 2.0

“לא אצעד, כי אני לא רוצה להיות שותף לפגיעה בציבור החרדי ובציבור הדתי־לאומי”, אמר ראש העיר בראיון מיוחד לידיעות אחרונות ועורר סערה, “הקהילה ההומו־לסבית מקבלת שירותים בעיר ירושלים לשביעות רצונה. בוודאי שזכותם לצעוד. עיריית ירושלים, אני והמשטרה נעשה כל מה שאנחנו יכולים בשביל לאפשר להם לממש את זכותם, אבל הם צריכים לדעת שזה פוגע באחרים. סובלנות זה לא רק לתת לאנשים לצעוד, זה גם לחפש את הדרך להשיג את מבוקשך מבלי לפגוע בדעות של אחרים או רגשות של אחרים. בירושלים יש אוכלוסייה גדולה שמאוד קשה לה עם המצעד”.

בראיון התייחס ברקת לעניין המצעדים ככלל וטען כי עצם קיום המצעד פוגע ברגשות האוכלוסייה הדתית בעיר, בלי קשר לתוכנו או לאופיו. “יש מושג בדת היהודית שנקרא פרהסיה”, הסביר ברקת, “פרהסיה אומר שאם פלוני נתקל בלי שהוא תכנן במשהו שהוא בפרהסיה, למשל עירום או דברים אחרים, זה דבר שפוגע ברגשות הציבור. צריך להתחשב בקהילה ההומו־לסבית, כמו שהקהילה ההומו־לסבית צריכה להתחשב בציבור החרדי והדתי”.

יחד עם זאת הוסיף ברקת וחידד כי הוא תומך בקיום מצעדי הגאווה בעיר. “ירושלים לא תהיה באר שבע”, אמר, “אני תומך באופן מלא בזכות של הקהילה הלהט”בית לצעוד בירושלים. מחר באופן אישי אגיע להניח פרח במקום בו נרצחה שירה בנקי ז”ל. אמשיך להילחם בחירוף נפש על זכותם לצעוד וגם על תקציבים, תמיכה ושיתוף פעולה מלא מהעירייה. הבית הפתוח בירושלים קיבל השנה סכום תמיכה חסר תקדים של מאות אלפי שקלים, לראשי הקהילה בעיר דלת פתוחה אצלי ואנחנו מקיימים קשר קבוע ורציף, כולל פגישה שערכתי אתמול איתם ועם הוריה של שירה בנקי ז”ל. לכל אדם זכות לחיות בירושלים ולצעוד בה ללא אפליה. ירושלים לא תקבל אלימות, לא פיזית ולא מילולית שמנסה לאיים על מרקם החיים המשותפים בה ואמשיך לצאת בכל הכח נגד כל גילוי של הסתה. זה לא סוד שיש אנשים שנפגעים מהמצעד, אך זה כמובן לא אומר שלא ניתן לקיים אותו. המצעד יתקיים בירושלים ללא תירוצים וללא משוא פנים. אני כראש עיר של כולם שמכבד את כלל האוכלוסיות בירושלים בוחר לפועל באפיקים אחרים ומגוונים למען הקהילה והמעשים שלנו מדברים בעד עצמם. נמשיך להוציא מירושלים בשורה של סובלנות, קבלת האחר, התחשבות ואהבת חינם”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

מוקדם יותר הבוקר הסירה עיריית ירושלים את דגלי הגאווה שנתלו ברחוב המלך ג’וא\רג’, מול ”היכל שלמה” ובית הכנסת הגדול.

הדגלים הוסרו בהוראת ברקת בעקבות בקשתו של רב העיר הרב אריה שטרן. “יש לי בקשה צנועה שמבלי להתייחס לכל הפולמוס מסביב ל’מצעד’, מן הראוי היה להוריד את הדגלים ברחוב שליד בתי הכנסת ישורון והיכל שלמה”, כתב הרב שטרן לברקת, “בטוחני שזו מחווה שתועיל להוריד את המתח ותראה שיש התחשבות בקדושתה של ירושלים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן