fbpx

בית המשפט קבע: שליסל יסיים את חייו בכלא

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר על ישי שליסל עונש של מאסר עולם + 31 שנות מאסר מצטברות וקנס של מעל 2 מיליון ש"ח. "הנאשם שפך דם נקיים"
שירה בנקי
שירה בנקי | צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר על ישי שליסל עונש של מאסר עולם + 31 שנות מאסר מצטברות על רצח שירה בנקי ז”ל ופציעת ששה נוספים במצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה. בנוסף, הטיל בית המשפט קנס של 2 מיליון ו-64 אלף ש”ח שיחולק בין הנפגעים.

״חודש עבר מאז שסיים את מאסרו במלואו ללא שחרור מוקדם ועד לרצח”, אמרה השופטת בנימוקי העונש, “מעשיו לא נעשו מתוך אהבת האל אלא מתוך שנאה ואטימות לב… הנאשם שפך דם נקיים. נטל את חייה של שירה, המיט אסון על משפחתה, פגע בחברה כולה, חברה השוחרת חופש״

בתחילת הדיון הודיע הסנגור לבית המשפט כי הנאשם לא שינה את עמדתו. ״שהייתו של הנאשם בכלא מבלי שזכה לחופשה או לשחרור מוקדם לא גרמה לו לוותר על דרכיו החשוכות״

עם הקראת העונש הובהרה לשליסל זכותו לערער. שליסל בחר שלא להגיב. ״מי שנלחם בקב״ה לא יכול לבוא בטענות”, אמר.

שליסל הגיע למצעד הגאווה שהתקיים בירושלים ב-30 ליולי 2015, כחודשיים בלבד לאחר ששוחרר מעשור בכלא, לאחר שדקר צועדים במצעד הגאווה בשנת 2005. הוא עבר בקלות את השוטרים והתקדם לעבר הצועדים, שלף את הסכין שהסתיר בבגדיו ודקר את מי שנקרה בדרכו. עד שהשוטרים השתלטו עליו, הספיק שליסל לדקור שבעה אנשים, ביניהם את שירה בנקי ז”ל, שנפטרה מאוחר יותר מפצעיה.

שליסל סירב לשתף פעולה עם החוקרים ואף סרב לייצוג משפטי מכיוון שהוא אינו מכיר במוסדות המדינה, אך בית המשפט הורה לסנגוריה הציבורית לייצג אותו. במהלך המשפט אמר שליסל כי דקר את הצועדים על מנת להציל את ישראל מגל פיגועים קשה.

לפני כחודשיים הרשיע בית המשפט המחוזי בירושלים את ישי שליסל ברצח שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים באוגוסט שעבר. כמו כן הורשע שליסל בפציעה בנסיבות מחמירות ובשישה נסיונות רצח.

“הוכח מעבר לכל ספק סביר כי הנאשם גרם למותה של שירה ז”ל בכוונה תחילה וניסה לרצוח עוד שישה נוספים”, נכתב בפסק הדין, “העובדה שהפגיעות באחרים לא היו קטלניות, לעתים אף שטחיות, אינה מוציאה את מעשיו מגדר ניסיון לרצח”.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן