fbpx

נאמני להט”ב – הכשרה ייחודית לקהילת המורות והמורים הגאות

הכשרה מיוחדת של ארגון המורים הלהט"בים וחוש"ן, תכשיר א.נשי מערכת החינוך מקהילת הלהט"ב לעיצוב וקידום תפיסה חינוכית סובלנית, פתוחה ומקבלת כלפי להט"ב ובכלל | "להפוך את הקושי והקונפליקטים להזדמנויות חינוכיות שמייצרות בתי ספר פלורליסטיים וחברה סובלנית"
מורים
pixabay | cc0

ביום שני הקרוב (6/5) תתקיים הכשרה מיוחדת לא.נשי מערכת החינוך מקהילת הלהט”ב, במטרה להכשיר “נאמני להט”ב”, שיהיו אחראים על רווחתם של האנשים הלהט”בים במוסד החינוכי בו הם עובדים, ועל עיצוב התפיסה החינוכית בצורה שתהיה סובלנית, פתוחה ומקבלת כלפי להט”ב ובכלל.

ההכשרה הינה פרי שיתוף פעולה ראשון בין איגוד המורות והמורים הגאות לארגון חוש”ן. הקשר המתבקש בין שני הארגונים החל להיווצר מראשית דרכו של האיגוד, וההכשרה בשבוע הבא עתידה להיות תוצר ממשי ראשוני לשותפות. הצורך בהכשרה עלה מתוך חברי וחברות המורים הגאות, תחת ההבנה שללא תשתית ברורה שתאחד, יהיה קשה לייצר שינוי מהותי של ממש.

“מורים ומורות חברי קהילת הלהט”ב פועלים במערכת שלא פעם מתאפיינת בארכאיות וחוסר קידמה”, מסבירה חן עמרם, יו”ר איגוד המורות והמורים הגאות, “הם פועלות מול התלמידים, ההורים, המורים כקבוצת השווים ותחת אנשי משרד החינוך – בכל זירה כזו הזהות הלהט”בית נדרשת לבחינה מחודשת תחת עין ביקורתית, שופטת ולעיתים אף מדכאת. דווקא בשל כך, הכוח החינוכי של מורות ומורים להט”ב גדול לאין שיעור, כמו גם האחריות.

ההכשרה הקרובה באה לתת מענה וכלים להתמודדות נכונה וערכית עם כל סוגי הסיטואציות שמורה עלולה לפגוש במהלך עבודתה. כיצד ניתן להפוך את הקושי והקונפליקטים הללו להזדמנויות חינוכיות שמייצרות בתי ספר פלורליסטיים, שמייצרות חברה סובלנית”.

ההכשרה מיועדת למורות ומורים גאות, יועצות, רכזות חברתית, רכזי שכבה, מנהלות בתי ספר ובעלות תפקידים אחרות, אשר רואות עצמם כחלק מקהילת הלהט”ב, ורוצות ושואפים לשפר את מצבם של להט”ב במוסד, לייצר שינוי חברתי וחינוכי בבית הספר ולהגביר בו סובלנות ופתיחות.

המפגש יתקיים במגדלי ToHa בתל-אביב ויכלול שפע מגוון של תכנים איכותיים. בין היתר, כלים פרקטיים ורעיוניים לעשייה להט”בית וקידום סובלנות בקרב התלמידות, התלמידים והצוות החינוכי, התמודדות עם להט”בופוביה, ערכות גאות לבית הספר, פעילות תרבותית גאה, ארוחת ערב ושיח מחנכות עשיר על כל הדרכים להרחבת הטוב, הסובלני והגאה במערכת החינוך.

יערה ארנקרנץ חוצן, סמנכ”לית חינוך וקהילה בחוש”ן מוסיפה: “כחלק מההכשרה, נצייד את המורותים בערכות של “קירות מדברים להט”ב”, על מנת להאיר כל בית-ספר באותות של מרחב בטוח ופתוח. את הערכות ניתן להזמין גם מחוץ להכשרה”.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

“אין ספק שזהו צעד מרגש במיוחד”, מסכמת חן עמרם, “מאז שקמנו כקהילה גילינו כמה דומות הדילמות שלנו. הזהות שלנו כמו מחייבת אותנו לקחת אחריות על הנושא הלהט”בי, ובתוך כך, על רב-תרבותיות ומגוון בכלל, במערכת החינוך. זה לא פשוט, אבל מאז שהתאחדנו אנחנו מגלים שזו גם הזדמנות נפלאה ומשמעותית עבורנו. שאם נעבוד יחד, נוכל לייצר קול אחיד ובכל זאת מגוון, תשתית ברורה לפדגוגיה מותאמת-להט”ב. באיגוד חברים נכון לרגע זה כ-500 מורות ומורים – אלו 500 בתי ספר! בכל בית ספר כזה עשרות מורים ומאות תלמידים – מגיעה לנו מהפכה”.


ההשתתפות הינה ללא עלות אך מותנית בהרשמה מראש (מספר המקומות מוגבל)

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן