fbpx

“מרסי” בכיכובן של קייט מארה ואלן פייג’ יפתח את הפסטיבל הבינלאומי ה-13 לקולנוע גאה

סרטה של טלי שלום עזר "מרסי" יפתח את פסטיבל הקולנוע הגאה שיתקיים ב-31 למאי ועד ה-9 ליוני | תכנית הפסטיבל המלאה תחשף בארוע חגיגי שיערך ב-7.5 ויכלול הקרנת טרום בכורה לסרט "שבת בכנסייה"
מרסי

“מרסי” (“My Days Of Mercy”), סרטה החדש של הבמאית טלי שלום עזר (“פרינסס”) נבחר כסרט הפתיחה של הפסטיבל הבינלאומי ה-13 לקולנוע גאה, שיתקיים בסינמטק תל אביב ב-31 במאי ועד 9 ביוני 2018.

הסרט יוקרן במסגרת טקס הפתיחה של הפסטיבל, שיתקיים ביום חמישי 31.5.2018 בנוכחות הבמאית ואורחות ואורחים מחו”ל, בהם זוכי פרסים יוקרתיים מהפסטיבלים הגדולים והחשובים בעולם.

זהו סרטה הראשון בשפה האנגלית של שלום עזר ומככבות בו השחקניות אלן פייג’ וקייט מארה. עלילת הסרט עוקבת אחר לוסי ומרתה, אחיות המשתתפות באופן קבוע בהפגנות נגד עונש המוות ברחבי ארה”ב, במטרה לבטל את גזר הדין שנפסק לאביהן, לאחר שהורשע ברצח אימן. באחת ההפגנות מבחינה לוסי במרסי, מפגינה מהמחנה השני, התומך בעונש המוות. הן מתאהבות ונסחפות לקשר סוער, מלא תהפוכות ורווי תשוקה. על רקע נושא טעון כעונש מוות, מצליחה הבימאית, טלי שלום עזר, לספר ברגישות סיפור אהבה יוצא דופן. האם האהבה תוכל לגשר על הפערים ביניהן?


“הבחירה ב”מרסי” כסרט הפתיחה של הפסטיבל הגאה בתל אביב, מרגשת ומשמחת אותי מאד, אמרה טלי שלום עזר במאית הסרט, “זכיתי ליצור סרט על סיפור אהבה המתרחש על רקע פוליטי ואישי מורכב, הנוגע בנושא טעון בחברה האמריקאית. על אף המרחק הגאוגרפי והתרבותי, חשתי מן ההתחלה, קשר עוצמתי לסיפור ולדמויות ויחד עם השחקניות האדירות שגילמו את הגיבורות, ניסינו ליצור יצירה אוניברסלית אני מאושרת מכך שהסרט זוכה לבכורה ישראלית, במסגרת המכובדת הזו”.

“אנחנו גאים לפתוח את הפסטיבל ה-13 במספר עם בכורה ישראלית”, אמר יאיר הוכנר המייסד והמנהל האומנותי של הפסטיבל, “טלי שלום עזר היא בכירת במאיות הקולנוע בארץ, בקריירה קצרה היא ספקה לנו יצירות כואבות, בועטות ובלתי נשכחות. היא לא חוששת לעסוק בנושאים שנויים במחלוקת והיא עושה זאת בעדינות רבה. אני בטוח שהסרט יעורר עניין רב ואנשים יחשבו עליו גם שבועות לאחר הצפייה בו”.

עוד בנושא:  הקהילה הטרנסית קוראת להחרים את הסרט ANYTHING בו משחק מאט בומר אישה טרנסית

הקרנת טרום בכורה לסרט “ערב שבת בכנסיה”

כאמור, טקס הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום חמישי 31.5.2018, אך עוד קודם לכן, ביום שני, ה-7.5.2018, תחשף התכניה המלאה של פסטיבל הקולנוע הגאה ה-13, בארוע חגיגי שייערך בסינמטק ת”א.

במסגת הארוע תושק תוכנית הפסטיבל, יחשפו האורחות והאורחים המרכזיים של הפסטיבל ותנתן סקירה של הסרטים והאירועים הבולטים.

בהמשך הערב תוקרן הקרנת טרום בכורה של הסרט זוכה הפרסים, “ערב שבת בכנסייה” של המפיק דאמון קרדאסיס. דרמה מוסיקלית סוחפת ומרגשת המביאה אל המסך הגדול מבט רגיש על אדם צעיר המתמודד לראשונה עם זהותו ומיניותו.

יוליסס בן ה -14 הוא נער ביישן ונשי, המתמודד עם שאלות על זהותו המגדרית, דילמה אותה הוא שומר בסוד מהסובבים אותו. בגיל צעיר הוא מקבל על עצמו אחריות חדשה לאחר מותו של אביו, לצד אמו, אחיו הצעיר ודודתו השמרנית. הוא מוצא מפלט על ידי בריחה לעולם של פנטזיה, ריקודים ומוסיקה. כאשר הוא פוגש קבוצה של בנות נוער טרנסג’נדריות, הוא מגלה שבערבי שבת בכנסייה השכונתית מתקיים מפגש מיוחד לצעירים להט”בים, ואף מתאהב לראשונה בחייו. הוא מצליח לשמור על שני העולמות בצורה נפרדת, אך כאשר דודתו מגלה את זהותו האמיתית, הוא צריך לבחור בין חיים בשקר בארון או להיות אמיץ ולהתמודד עם התוצאות.


ארוע השקת פסטיבל הקולנוע הגאה ה-13 | 7.5 בשעה 21:00 | סינמטק ת”א | כרטיסים באתר הסינמטק

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן