fbpx

מצעד הגאווה בכפר סבא יתקיים כמתוכנן – גדרות האבטחה ימומנו על ידי המשטרה

בעקבות עתירה לבג"צ שלוותה בלחץ ציבורי, הסירה המשטרה את דרישתה מהמארגנים לממן את עלויות הקמת גדר שתאבטח את הצועדים , והודיעה כי הגדר תוקם ותמומן על ידי המשטרה
דגליםבכפרסבא
דגלי גאווה נתלים בכפר סבא | צילום: איגי כפר סבא

בעקבות הפניה לבג”צ שלוותה בלחץ ציבורי כבד, הודיעה משטרת ישראל כי היא מסירה את דרישתה ממארגני המצעד בכפר סבא לממן את האבטחה על הצועדים במצעד בכפר בסבא.

במכתב שנשלח על ידי פרקליטות המדינה אל עורכת הדין המייצגת את מארגני המצע בכ”ס, הוסבר כי על פי החלטת מפקד מחוז המרכז של משטרת ישראל, סעיפי האבטחה הכוללים חסימת צמתים הנושקים לציר התהלוכה והצבת גדרות לאורך המסלול לא יכללו במסגרת התנאים שעל מארגני הארוע לשאת בעלותם.

עוד בנושא:  "המשטרה לא תכריח אותי לצעוד מאחורי גדר"

הודעתו של מפקד מחוז מרכז מייתרת את הבג”צ שהוגש על ידי האגודה למען הלהט”ב והאגודה לזכויות האזרח, שביקש לחייב את המשטרה לשאת בעלויות האבטחה.

יחד עם זאת, למרות ביטול הדרישה לשאת בעלויות, לא הסכימו במשטרה לבטל את דרישות האבטחה עצמן הכוללות הקמת גדר לאורך כל מסלול המצעד, כך שמצעד הגאווה שיצעד ב-1.6 בכפר סבא יצעד במסלול מגודר בגדר בגובה 1.20 מטר.

“זהו רגע של גאווה בשבילנו”, אמרו מארגני המצעד, “המשטרה הבינה את דרישותינו והיא תאבטח אותנו כמו שאנחנו ראויים וכמו שאנחנו צריכים להיות מוגנים. אפשר להיות גאות וגאים בכולן ובכולם פה ואפשר לחוש תחושת גאווה בכפר סבא”.

מלבד העתירה של המארגנים בליווי האגודה לזכויות האזרח והאגודה למען הלהט”ב, התקיימו מגעים רבים ישירים ועקיפים בעזרת גורמים פוליטיים שונים. ראשות השדולה הגאה בכנסת שלחו מכתב לשר לבטחון פנים בו ביקשו ממנו להתערב בנושא ולהורות למשטרת ישראל לקחת את האחריות.

“אנו פונות אליך בדרישה להביא לביטול התנאים הדרקוניים והבקשות הפוגעניות להקמת הגדרות על חשבון המפגינים”, נכתב במכתב, “הזכות להפגין היא מעקרונותיה החשובים של הדמוקרטיה ובראייתנו משטרת ישראל אמונה על שמירת הדמוקרטיה וזכויות היסוד בה. במקרה המדובר, המשטרה פוגעת בחופש הביטוי והמחאה ואינה מאפשרת, הלכה למעשה, את מימוש הזכות להפגין, עצם השתת עול הוצאות ביטחון גבוה במיוחד על המפגינים, כאשר גם למיטב ידיעתנו, אלו מעולם לא נדרשו במצעדים דומים אחרים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן