fbpx

מפת דרכים לזכויות להט”ב – ארגוני הקהילה הגישו לכנסת תכנית עבודה

בפתח חודש הגאווה- המאבק הגאה חוזר לכנסת: ארגוני הקהילה הגאה השיקו את התכנית לקידום זכויות להט"ב מול הכנסת והממשלה החדשות, השרים וחברי הכנסת הגאים התחייבו לקדם
מפתהדרכים
CC BY-SA 2.0 | הכנסת | צילום: Israeltourism

קואליציית ארגוני הקהילה הגאה המונה 16 ארגונים, השיקה היום (חמישי), בפתח חודש הגאווה, את מפת הדרכים לזכויות להט”ב. התכנית, שנשלחה לחברי הכנסת ושרי הממשלה בהובלת האגודה למען הלהט”ב, מציגה לראשונה בפני נבחרי הציבור מפת דרכים מפורטת לזכויות להט”ב בכל תחומי החיים, לרבות סוגיות מרכזיות שניתן לקדם בממשלה הנוכחית ללא חקיקה.

המסמך, שנחשב לתכנית העבודה המפורטת ביותר שיצאה עד היום מהקהילה הגאה, כולל שלושה פרקים המציגים את פירוט הפעולות השלטוניות הנדרשות לטובת קידום זכויות להט”ב בשלושה נושאים עיקריים – מאבק בלהט”בופוביה, חיי משפחה, זוגיות והורות ומעני רווחה ובריאות. כל פרק מפרט את המצב הקיים בתחומים הרלוונטים השונים ומציג את הפעו\לה הנדרשת בכל מצב.

הפרק המוקדש למאבק בלהט”בפוביה עוסק בין השאר בהקמת ועדה מיוחדת לענייני להט”ב, איסור טיפולי המרה בקטינים, תיקון חוק הפרשנות, טיפול בפשעי שנאה והכרה בנפגעי פשעים אלו, מאבק בהסתה והקמת ועדה בין משרדית לקשת הטרנסית.

בפרק העוסק בחיי משפחה, זוגיות והורות עולים נושאי הנישואים, הפונדקאות והאימוץ, כמו גם נושאים העוסקים בהכרה ורישום הורות גאה ומשפחות גאות.

הפרק השלישי העוסק במעני רווחה מעלה נקודות כמו פיתוח מענים לאוכלוסיות ייעודיות כמו קשישים, טיפול באפלית הקשת הטרנסית בתעסוקה, מסגרות הלנת חירום ללהט”ב, פיתוח מענים במערכת הבריאות ועוד.

— לצפייה במסמך המלא —

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

הארגונים מבקשים לקדם, לצד סדרת תיקוני חקיקה, גם תקנות, נהלים ותקציבים המצויים בסמכות שרי הממשלה, וזאת במטרה להיאבק בלהט”בופוביה, לספק לחברות וחברי הקהילה הגאה גישה הולמת לשירותי רווחה ובריאות, ולקדם את זכותם להורות ולחיי משפחה.בין הפעולות המופיעות במסמך מספר גדול של פעולות שאינן דורשות חקיקה, אותן ניתן לקדם בהחלטה משרדית של השר הממונה.

בין היתר, בתכנית מוצע ששר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ח”כ איציק שמולי, ישתמש בסמכויותיו על מנת לקדם נוהל לשוויון באימוץ לזוגות להט”ב (כיום זוגות להט”בים נדחקים לסוף רשימת ההמתנה לאימוץ המכונה “תור ב'”), ולהקל על רישום הורים גאים. בנוסף, מוצע להשיק תכנית ייעודית למיגור אפליה כלפי טרנסג’נדרים בשוק התעסוקה ולהקים מסגרות חירום ללהט”ב נעדרי עורף משפחתי וכלכלי.

ביחס למערכת החינוך, מוצע ששר החינוך, ח”כ יואב גלנט, יפעל להגדלת התקנה התקציבית המאפשרת לארגוני הקהילה לערוך בבתי הספר סדנאות הסברה לעידוד סובלנות כלפי להט”ב. בנוסף, שר החינוך מתבקש להורות על גיבוש נוהל להסדרת מענים לתלמידים ומורים להט”ב הנתקלים בלהט”בופוביה בין כותלי בתי הספר.

לשר לביטחון פנים, ח”כ אמיר אוחנה, מוצע לקדם הכשרות חובה בנושאי להט”ב לעובדות ועובדי המשטרה ושב”ס ולהוביל טיפול מערכתי בפשעי שנאה.

שר המשפטים, ח”כ אבי ניסנקורן, מתבקש לקדם נוהל שבכוחו להקל משמעותית על גברים שפונים להליכי פונדקאות מורכבים וממושכים בחו”ל.

שר התרבות והספורט, ח”כ חילי טרופר, מתבקש לתקצב מרכזים קהילתיים גאים ולהקצות משאבים לטובת המאבק בלהט”בופוביה בספורט.

בארגונים מדגישים כי הם נמצאים בקשר ישיר עם השרים הרלוונטיים ובכוונתם להיפגש עמם כדי לדון בפרטי התכנית.

כעת הגיע תורם של מקבלי ההחלטות

קואליצית הארגונים הגאה מונה 16 ארגונים גאים: האגודה למען הלהט”ב, איגי, הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, מעברים לקשת הטרנסית, בת קול-ארגון לטב”קיות דתיות, חוש”ן, הבית הגאה בב”ש ובדרום, המרכז הגאה, תהל”ה, הועד למחלמה באיידס, חברותא-הומואים דתיים, אבות גאים, בית הקהילות לגאווה וסובלנות, מועדון ספורט גאה ת”א, שב”ל וLGBTech.

יו”ר האגודה למען הלהט”ב, הילה פאר: “מדובר במהלך היסטורי שבו כל ארגוני הקהילה מתאגדים ויוצרים סדר יום משותף לקידום הזכויות של כלל הקהילה הגאה בישראל. אחרי שלוש מערכות בחירות רצופות בהן הבטיחו לנו זכויות מעל כל במה, זה הזמן לקדם צעדים בשטח. הציבור הישראלי כבר נמצא שם, וכעת הגיע תורם של מקבלי ההחלטות”.

אלה אמסט, מנכ”לית שותפה של עמותת מעברים לקשת הטרנסית, מסרה: “המסמך הזה הוא תוצאה של שנים של עבודה מול המשרדים השונים, וחודשים ארוכים של חשיבה וניסוח. בזמן כה משמעותי, בין הניסיון לחזור לשגרה לבין הכניסה הקרובה לתוקף של חוק הפללת צרכני זנות, המאיים על רבות מהקהילה שלנו, אנחנו מזמינות את כל חברי הכנסת והשרים הרלוונטיים להמשיך בשיתופי הפעולה המשמעותיים בזירה”.

תגובות הח״כים והשרים הגאים:

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: “כשר העבודה והרווחה מחויבותי לקהילת הלהט”ב תעמוד במלוא תוקפה ואני מודה לארגונים על היוזמה, המעורבות ושיתוף הפעולה. בכוונתי לפעול עבור שוויון הקהילה בחברה ולקדם מהלכים עבורם מתוך הממשלה בכלל ומתוך משרד העבודה והרווחה בפרט.”

יו”ר סיעת כחול לבן ויו”ר ועדת הכנסת, ח”כ איתן גינזבורג: ״אני מברך את קואליציית ארגוני הקהילה הגאה על השקת התכנית. כחול לבן מחוייבת לפעול למען קידום שוויון זכויות עבור הקהילה הגאה ודרך משמעותית לעשות את זה היא באמצעות משרדי הממשלה. אני נמצא בקשר ישיר עם השרים הרלוונטיים כדי לבחון יישום מדיניות שתקדם את צרכי הקהילה.”

יו”ר מרצ, ח”כ ניצן הורוביץ: “בזמן הבחירות עמדו בתור ראשי המפלגות לפגישות עם הארגונים הגאים, הבטיחו הבטחות וביקשו שוב ושוב את אמון הקהילה הגאה. הקהילה שבעה מהבטחות – עכשיו הזמן למעשים. אנחנו מחוייבים למאבק בהלט”בופוביה ובאלימות, ולמאבק לשיוויון זכויות מלא. זה מאבק על הזכויות הכי בסיסיות, זה מאבק על החיים עצמם. אני מצפה מכל מפזרי ההבטחות לעמוד במילתם, לשתף פעולה עם האגודה למען הלהט”ב והארגונים הגאים, יחד איתנו במרצ להשגת המטרה החשובה הזו”.

ח”כ עידן רול (יש עתיד) מסר: “אני מברך את קואליציית הארגונים הגאים על מסמך חשוב המהווה מדריך לממשלה החפצה לקדם שוויון זכויות לקהילה הגאה. לצערי, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון גנץ אשר התחייב לשוויון זכויות מלא לקהילה הגאה, נכנס לממשלה שחרטה על דגלה לשמר את הסטטוס קוו ונמנעה מלציין את זכויות הקהילה בקווי היסוד שלה. בכך זנחו גנץ וכחול לבן את כלל ההתחייבויות שלהם כלפינו. אני מתחייב להמשיך ולייצג את הקהילה שלי בכנסת ישראל ולפעול בנחישות ליצירת מרחב בטוח שוויון זכויות מלא עבורנו”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן