fbpx

מפגשי זיכרון בסלון ב-ZOOM ינציחו את רדיפת הקהילה הגאה תחת השלטון הנאצי

במיזם מיוחד של זיכרון בסלון, פורום גאווה מקומית של האגודה למען הלהט"ב וארגוני קהילה נוספים, תוכלו להצטרף למפגשי זיכרון בסלון ב-ZOOM, אשר יעסקו בנושא רדיפת להט"ב תחת השלטון הנאצי בשואה, תוך חיבור בין הזהות היהודית לזהות הלהט"בית
זכרוןבסלון
pixabay | cc0

במסגרת תהליכי עיצוב זיכרון השואה מאז שנות ה-50, כמעט ולא הוזכר גורלם של חברי הקהילה הגאה. בעוד שמאז שנות ה-80 החלו להופיע אנדרטאות לקורבנות הנאצים מהקהילה הגאה, גרמניה התנצלה באופן רשמי על אחריותה לגורלם רק בשנת 2002. בישראל, אנדרטה לזכר קורבנות הנאצים אשר נרדפו על רקע נטייתם המינית וזהותם המגדרית הוקמה בגן מאיר בתל אביב רק בשנת 2013.

במיזם מיוחד של זיכרון בסלון, פורום גאווה מקומית של האגודה למען הלהט”ב וארגוני קהילה נוספים, תוכלו להצטרף למפגשי זיכרון בסלון ב-ZOOM, אשר יעסקו בנושא רדיפת להט”ב תחת השלטון הנאצי בשואה, תוך חיבור בין הזהות היהודית לזהות הלהט”בית.

לאחר שהודחקה והוסתרה במשך שנים, רדיפת הקהילה הגאה בזמן מלחמת העולם השניה תצוין במיזם מיוחד של זיכרון בסלון והאגודה למען הלהט”ב בשיתוף ארגוני קהילה מכל הארץ. במסגרת המיזם, יתקיימו עשרות מפגשי זיכרון בסלון ב-ZOOM שינציחו גם את רדיפת הקהילה הגאה תחת השלטון הנאצי בשואה, תוך חיבור בין הזהות היהודית לזהות הלהט”בית.

למפגשים, המאורגנים על ידי קהילות מקומיות גאות בכל הארץ וארגוני קהילה נוספים בסיוע האגודה, מוזמן כלל הציבור שיוכל להשתתף ואף לארח מפגש בסלון שלו. המפגשים יכללו בחלקם גם מפגש עם ניצולי שואה שיספרו על חבריהם ההומואים שנרדפו לצידם. לדוגמא, במפגש סלון בבאר שבע יתארח ניצול שואה שיספר על חברו ההומוסקסואל שנספה בשואה בשל נטייתו המינית.

“כולנו מחויבים לזכור את קורבנות המשטר הנאצי בניהם אלפים מהקהילה הגאה שנרדפו ונרצחו רק בשל נטייתם המינית וזהותם המגדרית”, אמר אוהד חזקי, מנכ״ל האגודה למען הלהט”ב, “כל פרויקט שמחבר אוכלוסיות מגוונות לזכרון השואה וללמידה משותפת הוא מבורך ועוזר להנציח את זכרון השואה שהולך ונעלם. עלינו לזכור כי גם היום להט״בים נרדפים רק בגלל מי שהם: בצ׳צ׳ניה להט״בים מוחזקים במחנות ריכוז ומוצאים להורג, בפולין מסומנים אזורים ללא להט״ב ובישראל הקהילה הגאה עשתה כברת דרך אך עדיין סובלת מאפליה ואלימות. אנחנו כאן כדי לזכור את כולם וכולן ולהבטיח שנעשה הכל למיגור השנאה והאפליה כלפי הקהילה הגאה וכלפי כל אדם באשר הוא”.

עוד בנושא:  סיפורם של עונדי המשולש הורוד

להלן אירועי זיכרון בסלון של הקהילות המקומיות, הבתים הגאים וארגוני הקהילה השונים:

בית גאה בבאר שבע ובדרום 20.4 19:00

צפיה בסרטון עדות ודיון בנושא בהקשר כללי ובהקשר להט”בי. ננסה גם לחשוב על הקשר בין גורל יהודים ולהט”ב בזמן שואה לבין גורל מגוון מיעוטים במאה ה-21 ברחבי העולם.

קישור לזום

בית הקהילות – לגאווה וסובלנות בחיפה 20.4 20:30

השיח על להט”ב בשואה, על רדיפת ההומואים ועוד יותר על רדיפת לסביות וטרנס* על ידי השלטון הנאצי, איננו שיח נוכח בישראל, למרות היותו רלוונטי וחשוב למאבק המתמשך שלנו.  בבית הקהילות, בחרנו לציין את ערב יום השואה בשיח ובהרצאה עם הקולנוענית וההיסטוריונית הילה לביא. נשמע את סיפוריהם של חברי הקהילה שעונו, הושפלו ונרצחו בשל נטייתם המינית; הילה לביא, קולנוענית והיסטוריונית, תספר על מאבקן של הלסביות בגרמניה לממש את זכותן להנציח את אחיותיהן שנרדפו על ידי בני עמן, ונדון בקשר שבין הקהילה לזיכרון.

קישור לזום

הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות 20.4 שעה 18:00

קישור לזום

קהילה מקומית עמק הירדן 20.4 21:00

קישור לזום

גאווה בגבעתיים 21.4 20:00

“זיכרון בסלון” לשואת הלהט”ב במלחמת העולם השנייה. צפייה בעדות, קטעי קריאה ודיון בנושא להט”בפוביה בעבר ובהווה, בישראל ובעולם.

קישור לזום

חברותא 21.4 21:00

טקס יום הזכרון לשואה ולגבורה לייב בעמוד הפייסבוק של הארגון.

קישור ללייב

המרכז הגאה תל אביב

כבכל שנה, רק הפעם מרחוק, המרכז הגאה מציין את יום הזיכרון בטקס קהילתי לזכר קרבנות הקהילה הגאה וקרבנות השואה בכלל, נרדפי ונרדפות המשטר הנאצי. בהובלת האנסמבל הגאה ובהשתתפות יובל ברנע וירדן לנדאו, מנצח המקהלה הגאה – “דה קווייר”. ובשעה 21:00 “שרים לבד ביחד”, עם נֹגה אשד וחוג הזמר, השידור יתבצע בדף: www.facebook.com/eshednoga

קישור לזום

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן