fbpx

מלגה שנתית ע”ש חן לנגר ז”ל לסרטי תעודה העוסקים בצדק חברתי למען זכויות הקהילה הגאה

משפחתו של חן לנגר ז"ל בשיתוף במאי הסרטים התיעודיים תומר היימן וחברת 888, החליטו להקים מלגה ליצירת סרטי תעודה שיקדמו נושאים של צדק חברתי, מאבק באי-שוויון כלפי חברי הקהילה והגברת המודעות לפשעי שנאה על רקע מגדרי - נושאים שחן קידם לאורך כל חייו
חןלנגר

חן לנגר, הפצוע הקשה ביותר מהפיגוע בברנוער הפך לפני מספר שבועות להרוג השלישי מהפיגוע. לנגר, היה אדם רב פעלים ולוחם צדק. את פעילותו החברתית החל בתיכון כשהתנדב בעלם וב”הפוך על הפוך” למען נוער בסיכון, ולקח חלק ב-2011 במחאה החברתית למען החלשים בחברה. כחלק מהמאבק החברתי תרם וקידם את מטרותיהם של רופאים מתמחים.

חן התנדב בעלם למען נוער בסיכון, והיה מעורב במחאה החברתית ופעל למען החלשים בחברה. חלק עיקרי בפעילותו היה למען זכויות הקהילה הגאה: הוא היה דובר האגודה הצעיר ביותר מיום היווסדה, לוחם לזכויות הטרנסג’נדרים בכנסת, התנדב במשך שנים רבות בחוש”ן, בבית-דרור ובבר-נוער, שם נפצע במהלך פיגוע הירי. בעקבות הפציעה הפך חן לפגוע נפש וסבל מפוסט-טראומה במשך 11 שנה.

משפחתו של חן לנגר, שחוותה יחד איתו את 11 השנה האחרונות, מבקשת להנציח את זכרו ואת פועלו למען הקהילה הגאה. בשיתוף עם במאי הסרטים התיעודיים תומר היימן וחברת 888 הקימו בני המשפחה מלגה שתוענק ליוצרים שישקיעו ביצירת סרטי תעודה שיקדמו נושאים של מאבק לצדק חברתי כלפי קהילת הלהט”ב.

“שבוע הגאווה התקיים שבוע לאחר מותו של אחי”, מסביר עופר לנגר, בן 36, אחיו של חן, “במסגרת שבוע זה החברה שבה אני עובד בתחום הקידום האורגני, רנדום לוג’יק, העלתה לדיון את הבמאי תומר היימן, יוצר הסרטים הדוקומנטריים “יונתן אגסי הציל את חיי” ו”תומר והשרוטים”, ואת הסדרה “בדרך הביתה”. במהלך המפגש עם עובדי החברה סיפר תומר על הפעילות של אחי למען קהילת הלהט”ב, על נחישותו בקידום נושאים של הגברת המודעות לחוסר צדק ועוולות שנעשו כלפי חברי קהילת הלהט”ב, והיותו הקול והשופר של הרצח בבר-נוער בפרט ופשעי שנאה בכלל.

כמעט כל העשור האחרון עסקתי בתחום השיווק במדיה הדיגיטלית. תמיד קידמתי עסקים באמצעות כלים שרכשתי לאורך השנים לאחר שאחי הלך מאיתנו הרגשתי שיש לי הזדמנות להשתמש בכלים שלמדתי לטובת עשיית צדק למען אוכלוסיות שחשוב שתשמענה את קולן. אחי תמיד אהב להשתמש בתקשורת ככלי לקידום נושאים חברתיים, ולכן החלטתי להרים את הכפפה שהציע תומר, ובכוחות משולבים יצאנו יחד לקדם מטרות חשובות עבור קהילת הלהט”ב”.

עוד בנושא:  נערה בת 18 נורתה למוות בגליל על רקע נטייתה המינית

גיוס הכספים למלגה החל במסגרת קמפיין גיוס המונים, שמטרתו ליצור מלגה כספית שתוענק כל שנה במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה ליוצרים מקהילת הלהט”ב שיבחרו לביים סרטים שעוסקים בנושאים של צדק חברתי, מאבק באי-שוויון כלפי חברי הקהילה והגברת המודעות לפשעי שנאה על רקע מגדרי – נושאים שחן קידם לאורך כל חייו.

יאיר הוכנר מייסד הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע מספר: “אני מתרגש מאוד לקחת חלק בפרויקט החשוב להנצחת שמו של חן ובקידום של יצירה קולנועית להט”בקית שתאיר פינות בחברה הגאה בפרט ובחברה הישראלית בכלל שאנחנו כצופים וגם כיוצרים נוטים להעלים מהם עין. בזכות הגיוס נוכל להתחיל להעניק ליוצרים דוקומנטריים כל שנה, סכום שיממן בימוי והפקת סרט תעודה קצר”.

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה יציין בנובמבר הקרוב 15 שנה להיווסדו הוא מפגש תרבותי ייחודי הנערך מידי שנה בשבוע הגאווה בסינמטק תל אביב. השנה בעקבות מגפת הקורונה, הפסטיבל נדחה לחודש נובמבר. גם השנה ישולבו בו הקרנות של מגוון סרטים שרובם אינם מגיעים להפצה מסחרית בישראל.

לתרומה למלגה ע”ש חן לנגר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. זותי הגב

    העם דורש לפרסם מכרז לתפקיד מנהל אמנותי של TLVFEST

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן