fbpx

מיזם האמנות הגאה ARTiq מעניק מלגת אמן ראשונה לאמנית יעל מאירי

"יצירתה של יעל מאירי משקפת במלואה את רוח מיזם ARTiq הבא לקדם אמנות קווירית ולתמוך באמנים ואמניות קוויריים" | יחד עם מאירי זכה האמן בן הנטקנט בציון לשבח והאמנית ברית בר נתן בעידוד היצירה
גיפ למלגה יעל מאירי

עיצוב: ‘קטן’ Noki Katan

חברות וחברי מיזם ARTiq – אמנות גאה ישראלית’ מכריזים על זכייתה של האמנית יעל מאירי בפרס ARTiq לאמנות גאה לשנת 2018/19.

מאירי היא הזוכה הראשונה במלגה על סך 5,000 ₪, המיועדת לטובת פרויקט מוגדר, ו/או לטובת הפקת תערוכה.

ועדת השופטים כללה את ד”ר יעל רוזין מקימת המיזם, ליאב מזרחי האוצר המלווה של המיזם, חוקרת האמנות ד”ר טל דקל, האוצר ומנהל הגלריה העירונית בעפולה עוז זלוף, ומנהל ואוצר ‘מקום לאמנות’ בקרית המלאכה ניר הרמט.

מנימוקי השופטים לבחירתה של יעל מאירי כזוכת פרס ARTiq לקידום אמנות גאה.

“יצירתה של יעל מאירי משקפת במלואה את רוח מיזם ARTiq הבא לקדם אמנות קווירית ולתמוך באמנים ואמניות קוויריים ועל כן היא זוכת הפרס לראשונה. מאירי, יוצרת בתחום הצילום והמיצב ועוסקת בתכני הקהילה הגאה תוך העלאת סוגיות ונושאים שחלקם נחשבים עדין לטאבו בחברה. לאורך מספר שנים יצרה מאירי גוף עבודות המצטיין בתחומו ואנחנו מאמינים כי גוף יצירתה צבר משקל והוסיף תרומה רבה לשיח האמנותי תחת ז’אנרים אלו. מאירי, העוסקת במגדר, זהות וקוויריות, פיתחה שפה אסתטית הפועלת בתוך מסורת האמנות הבינלאומית תוך שהיא מביאה אל תוך מסורת זו קול אחר, חדש ומקומי”.

עוד בנושא:  צובעות את העולם - סדרת חוברות צביעה על נשים פורצות דרך

יחד עם מאירי זכה האמן בן הנטקנט בציון לשבח והאמנית ברית בר נתן בעידוד היצירה.

בן הנטקנט, ציון לשבח מ ARTiq לקידום אמנות גאה.
“תוך שאלת שאלות על החברה הישראלית ומקומו של האמן בתוכה, מייצר הנטקנט גוף עבודות בתחום הצילום והוידאו המתעתעים בצופה. בעבודותיו ישנה חקירה של אספקטים מן הפרט אל הכלל בנושאים של לאום, זהות ומיניות. הנטקנט חוקר את הגבריות ואת הפטריארכיה הישראלית”.

ברית בר נתן, עידוד היצירה מ Artiq לקידום אמנות גאה.
“ברית בר נתן עוסקת במבחר מדיומים, מרישום וציור עד לוידאו ומיצג. בעבודותיה עולה שאלת דיוקן האמנית בחברה, מקום האישה וגופה. בר נתן, סטודנטית שנה ד’ במכללת ספיר עוסקת בגוף במרחב, בהשלכות של פגיעות מיניות ומבקשת מן הצופה לעבור יחד אתה חוויות בדרך מלאכותית, בדרך האמנות”.

עוד בנושא:  מה הקשר בולבול על חולצה?

מיזם האמנות הגאה ARTiq הושק בתחילת חודש יוני בבתערוכה רבת משתתפים במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב במסגרת ארועי הגאווה. המיזם שם לעצמו מטרה לקדם אמנות גאה וקווירית בישראל ולהעניק בית ובמה לאמנות ישראלית גאה בתחומים השונים.

מטרתו של המיזם היא לקדם הקמה של מרכז לאמנות גאה בתל אביב, בו ישמרו ויוצגו מגוון רחב של יצירות אמנות פלסטית גאה עכשווית, בדומה למוזיאון Leslie-Lohman בניו יורק, Schwules בברלין ו Museu Da Diversidade בסאו פאולו. הקמת מרכז מסוג זה תסייע לשמר את התרבות החזותית של הקהילה הגאה, להציג ולהנגיש אותה לקהילה הגאה ולציבור הרחב, לעודד יצירה גאה ולתמוך ביוצרים ויוצרות (מכל המגדרים ובכל מדיה).

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן