fbpx

“מחפשים א.נשים עם אש בעיניים, ברק בלב ורעב בלתי נדלה לשנות את העולם”

מרגיש.ה מנהיג.ה? החזית הגאה והמרכז הגאה פותחים מסלול ייחודי להכשרת מנהיגות ציבורית ופוליטית לאקטיביסטים.ות מהקהילה | "להכשיר, לרשת ולהצמיח את דור המנהיגים והמנהיגות הבאים של הקהילה הגאה בישראל"
cc0
דגל הגאווה | CC0

השנה האחרונה מאז מחאת השוויון שנערכה בקיץ 2018, יצרה שינוי בדרך בה הקהילה הגאה נתפסת על יד הציבור הרחב, וייתכן שגם בדרך בה היא נתפסת על ידי חבריה וחברותיה. הקהילה הוכיחה את כוחה הציבורי והפוליטי, והפכה את הנושא הלהט”בי לאחד הנושאים המרכזיים בבחירות 2019, (לפחות בסבב הראשון שלהן).

על מנת לשמור על התנופה שיצרה המחאה ולדאוג למימוש הכוח הפוליטי הלהט”בי, החליטו ארגון החזית הגאה והמרכז הגאה גן מאיר, לפתוח מסלול הכשרה מיוחד לפיתוח מנהיגות ציבורית ופוליטית מתוך אוריינטציה להט”בית לאקטיביסטים.ות מהקהילה.

הסדנא תונחה ע”י נועם אלקריב, יו”ר החזית הגאה, ובסיוע צוות המרכז הגאה, ויועברו בה סדנאות בהנחיית מגוון אנשי מקצוע בתחומם ומרצים בכירים מעולמות האקטיביזם, האקדמיה, המגזר השלישי, התקשורת והעולם הפוליטי – אזרחי.

“המטרה היא להכשיר, לרשת ולהצמיח את דור המנהיגים והמנהיגות הבאים של הקהילה הגאה בישראל”, מסביר נעם אלקריב, “הקורס מיועד לאנשים שהעשייה הקהילתית והאקטיביסטית לא זרה להם. למי שחיים בעולם האקטיביזם החברתי אבל רוצים ורוצות להכנס למסלול להנהיג בעולם הזה”.

האם לדעתך ניתן ללמד אנשים להיות אקטיביסטים?
“זה מעבר לאקטיביזם. אופי מנהיגותי הוא משהו נרכש ומולד. וכמו כל זיק של כישרון, אם הוא מתפתח על 100 קמ”ש לאורך זמן,
יכולים לצאת ממנו דברים גדולים. עולם פיתוח המנהיגות מתבסס על ארבע עקרונות- הזדמנות, מוטיבציה, בחירה, ויכולת. רק מי שבוחר לקבל על עצמו את עול המצוות של אורח החיים האקטיביסטי מנהיגותי, יוכל לעשות זאת. הזדמנות – ההזדמנויות להנהגה והובלה נמצאות בכל מקום, רק צריך לבוא ולקחת אותן בשתיי ידיים. מוטיבציה – רק מתוך בחירה ובערה פנימית אפשר לחיות ובמיוחד להוביל בעולם הזה. יכולות – להכנס לעולם הזה דורשת יכולות בסיסיות של ורבליות, אחראיות, בגרות וראייה רחבה”.

אילו כלים יוענקו למשתתפי המסלול?
“המסלול ינוהל בשלושה צירים. ציר עיוני, ציר מעשי וציר קבוצתי. הציר העיוני יכלול הרצאות, סיורים והדרכות מגוון סדנאות ותכנים עם אנשי ונשות מקצוע סביב נושאים מגוונים כגון היסטוריה גאה בישראל, תכנון אסטרטגי, בניית קהילות, כלים ליזמות קהילתית, גיוס כספים, עיצוב נרטיב, כלים לאקטיביזם בעידן החדש, כלים לחשיבה יצירתית, הכרת העולם הפוליטי בישראל, מיתוג פוליטי ועוד. בציר המעשי יתנסו המשתתפים בהובלת התנסויות וייזום פרוייקטים קהילתיים, חברתיים ופוליטים, ובציר הקבוצתי נעמיק בפיתוח קבוצת שווים ועמיתים הפועלים למען מטרות משותפות בדרכים שונות”.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

אילו תכונות נדרשות מהנרשמים/משתתפים?
“הזדהות כחלק מהקהילה הגאה בישראל. רצון להתפתח, ללמוד ולהכנס לתוך תהליך משמעותי ודורש. היכרות, ידע וניסיון בעולמות וזירות האקטיביזם, מודעות חברתית מחודדת, אש בעיניים, סכין בין השיניים, ברק בלב ורעב בלתי נדלה לשנות את העולם”.


הקבלה למסלול מותנת במעבר של יום מיונים ובהרשמה מראש.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן