fbpx

מחלקת הבריאות האמריקאית נגד הקהילה הטרנסית – “מין” הוא רק זכר או נקבה ואינו ניתן לשינוי

מחלקת הבריאות האמריקנית פועלת לאמץ הגדרה אחידה לפיה "מין" הוא זכר או נקבה בלבד, כפי שנקבע בעת הלידה ואינו ניתן לשינוי | הכלת ההגדרה החדשה בחוק האמריקאי תבטל את ההכרה שהוענקה לכ–1.4 מיליון אמריקאים הבוחרים לזהות את עצמם כמי שהמגדר הנוכחי שלהם שונה מהמגדר שעמו נולדו
trump
Pixabay | cc0

ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוקל להצר את הגדרת המין להגדרה הביולוגית שנקבעה לפי איברי המין בעת הלידה, ללא אפשרות לשנות את הרישום.

לפי מזכר שהגיע לידי ה”ניו יורק טיימס“, מנסה הממשל למנוע הכרה רשמית בטרנסג’נדרים על ידי יצירת הגדרה צרה של זכר ונקבה בלבד. מדובר בצעד הדרמטי ביותר שעשתה הממשלה נגד ההכרה, התמיכה וההגנה שניתנו לטרנסג’נדרים לאור זכויותיהם תחת החוק הפרדלי בארצות הברית.

משרד הבריאות טוען כי סוכנויות ממשל מרכזיות צריכות לאמץ הגדרה מפורשת ואחידה של מגדר כפי שהוא נקבע “על בסיס ביולוגי ברור, מדעי, אובייקטיבי וניתן ליישום”. ההגדרה המוצעת על ידי המשרד קובעת כי “מין” הוא “זכר” או “נקבה”, אינו ניתן לשינוי, ונקבע על פי איברי המין שעמם אדם נולד, וכי כל מחלוקת או ספק בנוגע למין של אדם יוכרעו בעזרת בדיקה גנטית.

“‘מין’ פירושו הסטטוס של ‘זכר’ או ‘נקבה’, המבוסס על מאפיינים ביולוגיים שאינם ניתנים לשינוי וניתן לזהותם בזמן הלידה או לפניה”, נכתב בטיוטה שהופצה, “המין שמופיע בתעודת הלידה המקורית יהווה הוכחה מלאה למין של אדם, אלא אם כן הוא יופרך באמצעות ראיות גנטיות אמינות”.

הטרנסים קיבלו הגנות שאינן מגיעות להם

שורת החלטות של הנשיא הקודם, ברק אובמה, הביאה להרחבה של ההגדרה המשפטית של מגדר  ואפשרה להגדיר מין לפי בחירה של הפרט, ולא לפי קביעת המין בעת הלידה. ההרחבה שבוצעה על ידי ממשל אובמה באה לידי ביטוי בתוכניות פדרליות שונות במערכת החינוך ובמערכת הבריאות. מה שעורר סערה בקרב השמרנים בארה”ב, והוביל למאבקים ציבוריים רבים, בהם המאבק על מקומם של טרנסג’נדרים בשירותים ציבוריים.

בשנה האחרונה נשמעו טענות מצד מחלקת הבריאות שהמונח “מין” מעולם לא נועד לכלול זהות מגדרית או אפילו הומוסקסואליות, וכי חוסר הבהירות אפשרה לממשל אובמה להטיל הגנות לא חוקיות על זכויות אדם. כעת פועל הממשל הרפובליקני באמצעות מחלקת הבריאות להשגת הגדרה משפטית בחסות החוק – שלא תאפשר את הגמישות שהונהגה עד כה.

ההגדרה החדשה, אם תתקבל, תהיה המהלך המשמעותי ביותר של ממשל טראמפ במסגרת ניסיונותיו להפחית את ההכרה בנזילות מגדרית ולהוציא את הקהילה הטרנסית מההגנות על זכויות האזרח. הכלת ההגדרה החדשה בחוק האמריקאי תבטל את ההכרה הפדרלית שהוענקה לכ–1.4 מיליון אמריקאים הבוחרים לזהות את עצמם – בעקבות ניתוח או אמצעים אחרים – כמי שהמגדר הנוכחי שלהם שונה מהמגדר שעמו נולדו.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

על פי בכירים בממשל, משרד הבריאות נערך להגיש את ההגדרה החדשה למשרד המשפטים לפני סוף השנה. אם משרד המשפטים יחליט שהשינוי חוקי, ההגדרה תאושר ותיושם במסגרת התקנות של חוק זכויות האזרח ובסוכנויות השונות של הממשל.

פעילי זכויות האזרח בארה”ב אינם אופטימיים, בעיקר כשהם מסתכלים על שורת ההחלטות הקודמות של התובע הכללי של ארה”ב. “המהלך של ממשל טראמפ הוא סופר אגרסיבי, מטעה ומסוכן”, אמרה מרה קיסלינג, מנהלת המרכז הלאומי לזכויות טרנסג’נדרים, “הם בעצם באים ואומרים שאנחנו לא קיימים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן