fbpx

מחאת ההורות – הלהט”בים חוזרים לקריית הממשלה בתל אביב

במוצאי שבת תתקיים הפגנת מחאה אל מול משרדי הממשלה בת"א לקראת ההצבעה בכנסת על התיקון לחוק הפונדקאות | "אנחנו חוזרות וחוזרים לקריית הממשלה כי יש גבול כמה 'לא' אפשר לשמוע"
36954697_2002032219831869_8948187980346949632_n

שנה לאחר מחאת האימוץ שהוציאה אלפים לרחובות, הקהילה הגאה חוזרת להפגין נגד מדיניות הממשלה שמונעת פעם אחר פעם קידום חוקים לשוויון זכויות לחברי וחברות הקהילה הגאה.

ההפגנה, שתתקיים ביום שבת, ה-14.7 בשעה 20:00 מול קריית הממשלה בתל אביב, מתקיימת בעקבות החלטתה של ועדת הבריאות של הכנסת לאשר את התיקון לחוק הפונדקאות המרחיב את מעגל הזכאיות לבצע פונדקאות בישראל גם לנשים יחידניות. אך משאיר את הזוגות בני אותו המין מחוץ למעגל הזכאים.

ההפגנה מתקיימת יומיים לפני ההצבעה המתוכננת בכנסת על אישור התיקון לחוק בקריאה שניה ושלישית, במטרה למנוע את אישור החוק המפלה.

“רק לפני שנה עמדנו מול קריית הממשלה עשרות אלפי נשים וגברים, להט”בים וחברינו, וזעקנו נגד המדיניות המפלה, המקוממת והמעליבה של ממשלת ישראל, אמרה חן אריאלי יושבת ראש האגודה למען הלהט”ב, “באנגלית הרהוטה של ראש הממשלה אנחנו גן עדן להט”בי, אבל במציאות חיינו לא מאפשרים לנו להינשא, לא מאפשרים לנו להביא ילדים לעולם ואם כבר הצלחנו, מערימים עלינו קשיים בירוקרטיים מיותרים. אנחנו חוזרות וחוזרים לקריית הממשלה כי יש גבול כמה ‘לא’ אפשר לשמוע. אנחנו אומרות לא ללהט”בפוביה ולא לאפליה ולא נשתוק עד שהיא תסתיים”.

ביום שני האחרון סיימה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת לדון בהצעת החוק המתירה פונדקאות לנשים יחידניות ומונעת מגברים יחידנים או זוגות של גברים לגשת להליך פונדקאות. הרחבת החוק היא תוצאה של בג”צ שהגישו איתי ויואב פנקס-ארד, עמותת אבות גאים ואימהות יחידניות בדרישה לתקן את האפליה בחוק. עם סיום הליך החקיקה תשוב סוגיית אפליית הלהט”בים לדיון בבג”צ. בנוסף, יתקיים בקרוב דיון בעתירתן של אורלי ורוית צור ויסלברג בדרישה לאפשר הוצאת צווי הורות לאימהות לסביות ותוגש עתירה נוספת הנוגעת לאופי רישומם של ילדים לזוגות להט”בים.

“ביום שני תצביע הכנסת בעד או נגד הקהילה הגאה, לא רק ביחס לפונדקאות”, אמרו יואב ואיתי ארד פנקס, מגישי הבג”צ, “זה המבחן האמיתי של הכנסת. ביהמ”ש העליון קבע שהחוק מפלה אותנו אבל המדינה בחרה לעשות צחוק מהחלטת בג”צ ולבגוד באזרחים שלה באמצעות הצעת חוק שעוזרת ובצדק, לנשים יחידניות אבל מנציחה אפליה של המוני להט”בים שבסה”כ רוצים להיות הורים. כל זה במקביל להמשך התנכרות באימוץ, בצווי הורות לזוגות נשים, באפליה מתמשכת של טרנסג׳נדרים ובמניעת תקציבים. ביום שבת נבהיר לח״כים ולממשלה שאנחנו לא מוכנים לקבל יותר את המצב שבו אומרים לנו בפנים שאנחנו סוג ב׳”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

“אין למדינה כל זכות לשלול מההומואים ומאף אחד את הזכות והחלום להפוך להורים ולשלוח אותם למדינות זרות לקבל רישיון להורות”, אמר עוז פרבין – יושב ראש עמותת אבות גאים, “יש הזדמנות להקל על מאות אלפי אזרחים את התהליך להקים משפחה ולהביא ילדים ולעשות את זה במדינה שלהם לה הם תורמים מדי יום ביומו, ככל אזרח אחר. “לא” להמשך התעמרות, הרמיסה והאפליה כנגד קהילת הלהט”ב”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן