fbpx

מחאה נגד קיצוץ תקציב ארגון הנוער הגאה: “לא נחכה לרצח נוסף בשביל העלאה תקציבית”

בעקבות ההודעה על קיצוץ 20% מתקציב איגי, ארגון הנוער הגאה, הפגינו הערב (ה', 8.12) מאות מתנדבים, חניכים מהארגון, חברי קהילה ותומכים. חניכה בארגון: "בנט אתה שר החינוך שלי גם, אל תפקיר אותי"
מחאתאיגי2
צילום: בן ונגר

מאות אנשים הפגינו הערב (ה’, 8.12) בגן מאיר בתל אביב כנגד קיצוץ בתקציב ארגון הנוער הגאה “איגי”. שלשום הודיע משרד החינוך על הקיצוץ העומד על 200,000 ₪, מה שמעמיד את המשך פעילות הארגון במתכונתו הנוכחית בסימן שאלה.

כזכור, מיד לאחר הפיגוע במצעד הגאווה בירושלים בו נרצחה שירה בנקי ז”ל, הודיע שר החינוך נפתלי בנט כי יכפיל את תקציב ארגון הנוער הגאה. בעקבות ההבטחה התחילו בארגון לקדם יוזמות ששכבו במגירה בגלל חוסר בתקציב, והרחיבו את הפעילות גם לפריפריה. במשך השנה התקציב לא הגיע וראשי הארגון נאלצו לקחת הלוואה אישית כדי לממן את ההוצאות.

בעקבות ההודעה הדרמטית של משרד החינוך על הקיצוץ למרות הבטחת השר, יאלצו בארגון לצמצם ולסגור קרוב לשליש מהיקף הפעילות. קמפין גיוס תרומות נפתח בעקבות הקיצוץ בתקציב במטרה לגייס כספים שיסייעו להמשך הפעילות.

בני נוער ופעילים מאיגי החליטו להרים יוזמה ולצאת למחאה על ההפרה הבוטה של ההבטחה שקיבלו, בהפגנה שנערכה הערב בתל אביב. להלן עיקרי דברי הנואמים:

אביגייל גבעון, בת 17, חניכה באיגי: “מסתבר שיש גורמים בכנסת ובממשלה שרואים בנו עוד אוכלוסייה שאפשר לנצל, לסובב, להבטיח לה הבטחות כשזה נוח – ואז להפקיר ברגע האמת. הנוער הגאה לא ימשיך לשתוק. הדם שלנו הוא לא הפקר ואנחנו זכאים לביטחון בכל מסגרת ומקום בחיים שלנו. בנט, אתה שר החינוך ואני תלמידת י״ב במערכת שלך. אתה אחראי עליי בכפר הירוק ועל החברים שלי מכרמיאל, מאילת, מרמת גן, מדימונה ומקריית שמונה. הקהילה הגאה נמצאת כאן ובכל מקום, וכולנו, כל אחד ברמה אחרת, צריכים את איגי. אל תפקיר אותי ואת החברים שלי לבד במערכה, אתה שר החינוך של כולנו”.

צילום: בן ונגר

רחלי בן צור, רכזת באיגי: “השר בנט, אתה לא הורס לנו חלום לעולם טוב יותר, אתה הורס לנו מציאות טובה יותר שכבר מתקיימת כאן באיגי! בעקבות התקציב נאלץ לסגור קרוב כשליש מהיקף הפעילות שלנו, ניכנס לחובות ומה? מה נגיד לילדים – שלא יהיה להם יותר מרחבים בטוחים כמו מועדוני נוער גאה בפריפריה? נגיד להם שלא יהיה להם למי לפנות כשהם במצוקה? נגיד להם שהם צריכים להישאר בארון כדי שלא יחוו אלימות? מה נגיד להם?”

זיזו, מדריך הקבוצה הערבית באיגי: “הממשלה שוב הפקירה אותנו. לצערנו זו לא טעות – זו מדיניות. מענה לנוער ערבי גאה הוא אחד מיני פרוייקטים רבים שאיגי מקדמת עקב ההבטחה התקציבית של בנט, עקב התוספות התקציבית שהובטחה לארגון. כיום פרויקטים אלה נמצאים בסכנת סגירה. למרות חוסר האחריות של בנט אנחנו לא נוותר על הפעילויות החשובות הללו. אנחנו לא נחכה לרצח נוסף בשביל העלאה תקציבית, איגי תפעל בכל מחיר. ”

עוד בנושא:  מנכ״ל איגי עופר נוימן מסיים את תפקידו - המחליפים: רום אוחיון ויוני אביטן

גל פימה, בן 18 מרחובות ובן שירות באיגי: “הצטרפתי לאיגי לפני שנתיים והארגון הפך להיות משפחה שנייה. איגי עזרו לי לאהוב ולקבל את עצמי. מתוך תחושת מחויבות והכרת תודה לארגון בחרתי לדחות את הגיוס שלי בשנה ולצאת לשנת שירות באיגי. אנחנו נמצאים בבית הספר במסגרת השירות רק 3 חודשים וכבר הצלחנו לחולל שינוי מדהים בקבלה ובתפיסה של הרבה מהתלמידים. הקיצוצים של משרד החינוך יובילו לסגירה של שליש מהקבוצות של איגי, שכמובן רובן בפריפריה, ולכן יפגעו גם במפעל שאני חלק ממנו, שנות השירות והשירות הלאומי של איגי. הקיצוצים פוגעים ביכולת שלנו לחלום על עתיד הארגון. לא ניתן לבנט לסגור אותנו, לא ניתן לבנט לפגוע בנו. אנחנו כאן כדי להשאר, אנחנו כאן כדי לעשות שינוי.”

סהר, בן 17, חניך באיגי: “כשהגעתי לפעולה הראשונה באיגי שנה שעברה, בקושי יכולתי להגיד את השם שלי בקול רם. לאחר שלוש פעולות התחלתי לרכוש חברים, ולאחר שלושה חודשים יצאתי מהארון. שנה אחרי אני עומד כאן מולכם ומנסה להביא לשינוי. זהו סיפורם של עשרות נערים ברחבי הארץ, שללא התמיכה של איגי ומדריכיו לא היה מצליח לצאת מהארון ולחיות את מי שהם באמת. האם אתם מכירים מקום בו אין להטב”ים? האם נערים מאילת חזקים מספיק כדי להתמודד ללא הסיוע של איגי? האם נערה מרמת הגולן צריכה לנסוע שעה וחצי עד לסניף הקרוב של איגי כי ליד הבית שלה הארגון לא יכול לפתוח עוד סניף? שר החינוך נפתלי בנט, אני קורא לך היום להיפגש איתנו, הנוער הגאה. בוא ושמע כמה חשוב הארגון לנוער. הבטחות צריך לקיים!”


גיא בר חיים, חניך בארגון איגי, יצר סרטון בו פונים חניכי איגי לשר בנט. “להיות חניכות בארגון משמעו להיות חלק ממשהו גדול ומשמעותי עבורנו”, כתב בר חיים לבנט,  “איגי הוא מסגרת חינוכית וערכית שאין לה תחליף.  להיות להט״ב בחברה הישראלית ובטח בפריפריה זה אתגר, זה יכול להיות מפחיד ואפילו מבעית. אך, כשאנו יודעות שהארגון הזה נוכח גם בקרבת ביתינו יש בנו תקווה שהשינוי, הקבלה ואהבת החינם תגיע לכולנו. אל תקח מאיתנו את המסגרת החינוכית הזו, היא נותנת לנו מענה שמשרד החינוך לא נותן. לכולנו מגיע מרחב בטוח וקשוב 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן