fbpx

אני בת, תמיד הייתי, תמיד אהיה

סיפורה של המוזיקאית סאמר לוק, שגדלה במשפחה נוצרית דתית בהונג קונג, למדה בקולג' דתי בארה"ב ויצאה מהארון כטרנסג'נדרית, לקראת ביקורה בישראל במסגרת משלחת מנהיגים צעירים של ארגון A wider bridge
summerluk

המוסיקאית הטרנסית סאמר לוק, 22, באה ממשפחה נוצרית דתית בהונג קונג ועכשיו גרה בניו יורק. רק סיימה את ההתמחות שלה בארגון הגאה הגדול ביותר באמריקה, GLAAD, והשבוע תגיע עם קבוצת מנהיגים לטיול בישראל של הארגון הפרו-ישראלי הגאה A WIDER BRIDGE. במסגרת הטיול בארץ, סאמר תבקר באתרים תיירותים בולטים בישראל ותפגש עם נציגי קהילות הלהטב”ק הישראלים.

“תמיד היה לי עניין להגיע לישראל, בגלל שגדלתי בבית נוצרי דתי ושמעתי הרבה סיפורים על ירושלים,” מספרת סאמר, “יחד עם זאת, כאשה טרנסית אני כל הזמן מתעניינת בקידום קבלה ושוויון לקהילה שלי, והטיול הזה הוצג לי כהזדמנות להרחיב אופקים ולהכיר להטב”קים מתרבות אחרת, ולהבין את המאבקים שלהם.”

הרומן עם ווידר ברידג’ החל בחודש אוגוסט האחרון, כשסאמר הגיעה לאירוע של הארגון בניו יורק, שם פגשה את אלישע אלכסנדר, מנהל ארגון “מעברים: שינוי בר קיימא לקהילה הטרנסית”, ושלושה בני נוער מהקהילה הטרנסג’נדרית שהגיעו עימו.

“נפעמתי לראות ילדים צעירים יותר ממני מדברים על זכויות לקהילה הטרנסית ועל חשיבות המרחב הבטוח, על שוויון, ועל הגברת מודעות לאתגרים של הקהילה הטרנסית”, אומרת לוק, “הפגישה עם אלישע היתה מעוררת השראה עבורי, כי זה גרם לי להבין איך הוא מקדיש את חייו כדי לגרום לחיים של טרנסג’נדרים רבים בישראל להיות טובים יותר. אני מקווה לפגוש אותו שוב כשאהיה בישראל. אני בטוחה שהחוויה שלי בישראל והפגישות שלי עם חברי קהילה משם ירחיבו את ידע שלי על המאבק הטרנסי ברחבי העולם, ואני מחכה בקוצר רוח להביא את כל מה שאלמד בארץ ישראל חזרה לארה”ב”.

לחתום על חוזה שאוסר לקחת חלק בפעילות להט”בית

סאמר נולדה לאחת מהמשפחות העשירות והמוכרות ביותר בהונג קונג. המעבר שלה לארה”ב נעשה בזמן לימודיה בקולג’, כשהוריה רשמו אותה לבית ספר נוצרי דתי שבו המקצוע המוגבר היה תורה, ללא בחירה. “הכריחו אותי ללכת לכנסיה לפחות 36 פעמים בסימסטר,” היא סיפרה לאתר Refinery29 בראיון בתחילת השנה, “אפילו חייבו אותי לחתום על חוזה שאומר שאסור לי לשתות אלכוהול, לעשות סקס, או לקחת חלק בפעילות להט”בית. הייתי שם שנתיים לפני שעברתי לאוניברסיטת ניו יורק, אבל למרות הכל, זאת היתה התקופה בה התחלתי את ההתמחות שלי ב-GLAAD.”

בטור אישי בהאפינגטון פוסט, סאמר סיפרה שהדרך שלה לגילוי עצמי החלה בגיל 14, כשהיא החלה לצאת (בסודיות) עם בנים. הפעם הראשונה שהיא הלכה על עקבים היה גיל 16. “נכנסתי לבית ספר מקומי לבנים בלבד והצגתי את עצמי: ‘קוראים לי סאמר, ונולדתי בן, אבל אני אשה. למישהו יש שאלות?'”

נפעמתי לראות ילדים צעירים יותר ממני מדברים על זכויות לקהילה הטרנסית ועל חשיבות המרחב הבטוח, על שוויון, ועל הגברת מודעות לאתגרים של הקהילה הטרנסית

משפחתה החלה לחשוד כשהיתה בת 17. בלי חברה, ועם גינונים נשיים, המשפחה החלה לחשוד שהבן שלהם אוהב בנים (“לא היה להם מושג שאני אשה סטרייטית,” היא אומרת).

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

בנסיון נואש “להפוך אותה לסטרייטית” ההורים של סאמר אמרו לה שהם יממנו לה את הקולג’ רק אם תלך לקולג’ דתי שהם רצו, בלוס אנג’לס. אוניברסיטת ביולה. סאמר היתה מיואשת מהתנאי, אך נחושה בדעתה ללמוד, ולכן הסכימה ללכת לקולג’, תוך ידיעה שתאלץ להתחיל לעבוד במקביל ולחסוך כסף כדי לחיות את החיים שלה כמו שהיא רוצה, חיים שההורים שלה בוודאי לא יממנו.

היא פנתה לחבריה בהונג קונג, שהמליצו לה ליצור קשר עם המרכז הגאה בלוס אנג’לס, שבוודאי יוכל לספק תמיכה. “המרכז הגאה ישר קישר אותי עם טרל,” סאמר מספרת, “טרל הוא יוצא אוניברסיטת ביולה, והוא גיי. הוא הקים קבוצה סודית ללהט”בים באוניברסיטה שקיימת עד היום, ‘ביולה קוויר אנדרגראונד’.”

סאמר מצאה את עצמה במרכז הקבוצה, משמשת כאקטיביסטית לענייני זכויות להטב”ק באוניברסיטה. היא החלה לצאת מהארון בהדרגה לחבריה הנוצרים- שלהפתעתה קיבלו אותה כמו שהיא. לבסוף, לאחר שנתיים שם, היא עברה לאוניברסיטת ניו יורק, “אוניברסיטת החלומות שלי,” היא מסבירה.



באוניברסיטת ניו יורק, היא סוף סוף הצליחה לפתח את המוסיקה שלה, והחלה לכתוב על הרגשות האמיתיים שלה. מוקדם יותר השנה, סאמר הוציאה את השיר הראשון, I Am A Girl, שזכה להצלחה והתעניינות רבה מהמדיה הגאה והפך ויראלי באינטרנט בעיקר בזכות הקליפ המרגש, המציג טרנסג’נדרים בולטים בקהילה הניו יורקית, מחזיקים שלטים עם מילות השיר. “כמוסיקאית, בתהליך היצירה שלי אני חושבת מה סאמר בת ה-14 היתה רוצה לשמוע? ‘אני בת, תמיד הייתי, תמיד אהיה, אני אתנגד, אני אצא לחופשי’,” היא אומרת. “זה מתאר סערה פנימית, אך יחד עם זאת מכיר בעובדה שיש כוח באימוץ הזהות והאישיות.”

איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?
“אני מוסיקאית, אז אני מקווה שבעוד חמש שנים מעכשיו יתאפשר לי לקבע את עצמי ככזאת, אני אופיע הרבה ויהיה לי קהל מכל רחבי העולם”


A wider bride story. read in english

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן