fbpx

מדינת ישראל מסרבת להנפיק תעודות לידה עם רישום של הורים מאותו המין. “בית המשפט טעה”

לאחר שהתעלמה מצו הורות פסיקתי, מבקשת המדינה מבקשת מבית המשפט לעיין מחדש בהחלטתו למתן צווי הורות שתוקפם למן מועד הלידה. "בית המשפט חתם על הצווים בשגגה"
%d7%aa%d7%a2%d7%95%d7%93%d7%aa-%d7%9c%d7%99%d7%93%d7%94

מדינת ישראל מתמידה במלחמתה העיקשת (והתמוהה) נגד ההורים הלהט”בים, ומוסיפה להערים קשיים על ביצוע רישום של זוגות הורים מאותו המין.

הפעם החליטה המדינה להתנגד לצווים שהוצאו על ידי בית המשפט בשלושה מקרים שונים, לפיהם הורה בית המשפט כי צווי ההורות יחולו ממועד לידת הקטינים וכי תונפק לקטינים תעודות לידה בה ירשמו שתי האמהות.

למרות פסיקתו של בית המשפט ועל אף שצווי ההורות קבעו כי האם הלא ביולוגית של כל אחד מהקטינים היא אימו לכל דבר ועניין למן מועד לידתו וכי יש להנפיק לכל אחד מהקטינים תעודת לידה חדשה שבה ירשמו שתי אמהותיו, התעלמו ברשות האוכלוסין וההגירה מהצו ולא הנפיקו תעודת לידה חדשות. רשות האוכלוסין אף סירבה לרשום את הקטינים בתעודת הזהות של האם הלא ביולוגית, תוך התעלמות מהעובדה שהדבר מונע מהאם הלא ביולוגית לעשות פעולות הכרחיות עבור הקטין, ובאופן שמסכן את שלומם וטובתם של הקטינים.

בנוסף לכך, הגישה פרקליטות המדינה שתי בקשות לעיון חוזר בהחלטות בית המשפט למתן הצווים הנ”ל. בבקשות, שהוגשו בשבוע שעבר, טוענת המדינה כי בית המשפט חתם על הפסיקתאות בשגגה, ושהוא נעדר סמכות להורות לרשות האוכלוסין לפעול בהתאם לסמכויותיה ולהנפיק מסמכים מכח חוק מרשם האוכלוסין.

“אין כל אמת בטענת המדינה בדבר שגגה”, מסבירה עו”ד דניאלה יעקובי, שותפה במשרד אסנת נווה, שייצגה את המבקשות, “מדובר בטענה סתמית ובלתי מנומקת שסותרת את העובדות. הפסיקתא משקפת באופן מוחלט את אשר התבקש במסגרת הבקשות לצווי הורות. היועץ המשפטי במשרד הרווחה נתן הסכמתו המפורשת למבוקש באותן בקשות לרבות ביחס למועד תחולת הצווים, למן לידת הקטינים וביחס להנפקת תעודת הלידה. יתרה מכך – ההליך בו נקטה המדינה בקשה לעיון מחדש בהחלטה הוא הליך שכלל לא קיים בדין”.

טענת המדינה ביחס לחוסר הסמכות של בית המשפט להורות לה על הנפקת תעודת לידה לקטינים, גם היא לא נכונה. לבית המשפט יש סמכות מכח הוראות חוק בית המשפט לענייני משפחה וכן על פי חוק מרשם האוכלוסין התשכ”ה 1965.

“בזמן הקרוב נגיש תגובה מטעם האמהות לבקשות המדינה, שאין מאחוריהן אלא ניסיון להמשיך במדיניות מפלה כלפי משפחות חד מיניות, תוך פגיעה קשה בטובת הילדים ובזכות לחיי משפחה”, הוסיפה עו”ד יעקובי, “בנוסף לכך, עו”ד חגי קלעי ואני נערכים להגשת עתירה לבג”צ, על מנת להביא סוף למדיניות המפלה של משרד הפנים אשר מסרב להנפיק תעודות לידה על פי צו אימוץ או צו הורות בניגוד לקבוע בחוק מרשם האוכלוסין, ובאופן שיוצר מצב בו תעודת הלידה של ילדים של זוגות חד מיניים אינה משקפת את הסטטוס שלהם כילדים לשני הורים”.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

צווי ההורות התקדימיים שניתנו בחודש יולי 2016, יצרו תקדים בכל הקשור לתוקפם של צווי הורות ולהשפעתם על רישום ההורים במסמכי הילוד, גם במועד כניסתם לתוקף של הצווים, עם קביעת השופטים כי תקפו של הצו הוא רטרואקטיבי למן לידת הילד, וגם בכך שחייבו את המדינה להנפיק לקטינים תעודת לידה בה מופיעות שתי המבקשות כאמהות של הילד.


 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

3 תגובות

  1. כבר נמאס הגב

    מדינת ישראל היא מדינה חשוכה.
    יש בה אזרחים נאורים אבל החושך גובר על האור.
    מדינה שחיה מאה שנה אחורה בחסות הדת.

  2. 1 הגב

    עם ראש מכשלה חשוך גזעו ומסית, סמוטריץ הזבל המוסרי, ודרעי העבריין זה לא מפתיע

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן