fbpx

מאמץ להסיר מהרשת סיפור המעודד אלימות טרנספובית

התארגנות של חברי הקהילה ברשת החברתית מנסה להביא להסרתו של סיפור טרנספובי המעודד אלימות נגד טרנסיות | מכתב רשמי שנשלח על ידי מרכז ניר כץ של האגודה למען הלהט"ב דרש מהחברה: "חסמו את חשבון הפייסבוק של הפוגע באופן מיידי"
פוסט התגובה של חוגלי | צילום מתוך פייסבוק
המטרה: חסימת חשבון הכותב | צילום: פייסבוק

בסיפור שהעלה דוד חוגלי לעמוד הפייסבוק שלו, מתאר חוגלי נשיקה עם אישה טרנסג’נדרית כ”עונש מאלוהים”, שקיבל על כך שחשב לחגוג את הסילבסטר.

הסיפור מתרחש בערב הסילבסטר בשנה שעברה, כאשר חבריו של חוגלי מציעים לו 100 ש”ח במידה וימצא עם מי להתנשק עד חצות:

״אחי, לך תביא מישהי, תחגוג גם אתה סילבסטר, תתחיל עם מישהי!״ הם אמרו לי. ״אף-אחת פה לא הטעם שלי…״ עניתי. ״טוב דיי, חלאס, מספיק להיות כזה בררן! זה כולה בחורה, זה לא שאתה קונה מכונית או משהו כזה.״ הסביר לי אחד החברים שלי”.

בהמשך מספר חוגלי כיצד בחיפושיו פגש על חוף הים את שני, ואיך רק לאחר הנשיקה גילה כי היא, להגדרתו “גבר”.

׳יש לה טעם מוזר בפה, או שאני מדמיין?׳ שאלתי את עצמי, ואז ראיתי את זה. משהו צמח לה בטייץ, אני הוזה או שזה נראה כמו איבר מין של גבר? רגע, יש מצב שהרגע התנשקתי עם בחור?׳ חשבתי לעצמי בבהלה. ״מה זה, את גבר?״ שאלתי אותה בטון גבוה תוך כדי שאני מצביע על האיבר בטייץ. ״פיזית אני עדיין גבר, אבל רגשית אני אישה״, היא/הוא ענ(ת)ה. האגרוף שלי פגע לו בפנים, ויצר לו פנס בעין, מעוצמת האגרוף הוא כמעט נפל. ״מה זה, אתה נתת לי אגרוף?״ הוא שאל בכעס מעורב בבכי. ״פיזית אני נתתי אגרוף לגבר, אבל רגשית אני לא מסוגל להרביץ לאישה״. עניתי לו”.

התגובות הרבות לסיפור הביאו את חוגלי לפרסם פוסט תגובה לכל הגולשים שכינו אותו “גזען״, ״שובניסט״, ״הומופוב״, ו״טרנספוב״, בו הסביר מדוע לדעתו הסיפור שלו הוא כלל אינו טרנספובי.

“אז למה הבחור בסיפור נתן לאותו הומו שני אגרופים, בגלל שהוא הומו? ממש לא”, הסביר, “הבחור הסביר להומו שהוא לא הרביץ לו בגלל שהוא הומו, אלא בגלל ההתחזות שלו לאישה בזמן שהוא גבר. ההומו הזה, הוא רמאי, שרלטן, נוכל. אומנם הוא לא גונב כסף, אבל מי אמר שהונאה היא רק כלכלית? המקרה המתואר הוא הונאה מינית. וזו הסיבה שהבחור בסיפור הרביץ לו, בגלל שהוא ביצע על חשבונו הונאה מינית, לא בגלל שהוא הומו”.

בהמשך הפוסט מתייחס חוגלי לתגובה שכתבה לו אחת הגולשות, בה ציינה כי אחד מעשרה טרנסג׳נדרים, נרצח.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

“אולי זו בדיוק הסיבה?”, כתב, “הרי תתארו לכם סיטואציה שבה גבר סטרייט 100% זורם עם מישהי במועדון, הם נסחפים למלון הקרוב כשאותו גבר שיכור לחלוטין, הם שוכבים, ונרדמים. בבוקר הבחור מגלה של׳בחורה׳ שהוא שכב איתה, יש זין. אני אומנם לא מצדיק את זה, אבל זה בהחלט יכול להיות מניע לרצח”.

פוסט התגובה של חוגלי | צילום מתוך פייסבוק

פוסט התגובה של חוגלי | צילום מתוך פייסבוק

“להעיף אותו מהפייסבוק”

“כמו כולן, קיבלתי לינק מחברה, וישר החלטתי שצריכה להתבצע פעולה”, אמרה סתיו אתלן, אקטיביסטית חברתית, שפתחה איוונט בפייסבוק במטרה להגביר את כמות הדיווחים והזמינה אליו מאות אנשים, “משם דברים התגלגלו עד שהצלחנו להראות שגם בפייסבוק, כביכול המקום שמותר להגיד בו הכל, אסור להיות טרנספוב”.
“הסיפור מכיל טרנסמיזוגניה ואלימות טרנספובית קשה”, כתבה אתלן בעמוד שהוקם על מנת לרכז את המאמצים להסרת הסיפורים מהרשת, “חוגלי פרסם התנצלות שאפילו יותר גרועה מהסיפור עצמו, מלאה בשטויות ובטרנספוביה. אנחנו- טרנסיות ובעלות ובעלי בריתן לא מוכנות לראות כזה שיט טרנספובי בפייסבוק. מדווחות המונית על הבולשיט של דוד חוגלי כדי להעיף אותו מהפייסבוק”.

גם מרכז ניר כץ, הפועל תחת האגודה למען הלהט”ב, הצטרף למאמץ למחוק את התוכן פוגעני. במכתב שנשלח על ידי המרכז לפייסבוק ישראל, נכתב: “ההתנהגות המתוארת בפוסט זה, אף אם נכתבה כטקסט ‘ספרותי’ נותנת לגיטימציה לאלימות כלפי חברי וחברות הקהילה הטרנסג’נדרית. כפי שמראים נתוני מרכז ניר כץ, בקרב קהילת הלהט”ב האוכלוסייה אשר הינה הנפגעת והחשופה ביותר לאירועי אלימות ופגיעה על רקע זהותה הינה הקהילה הטרנסג’נדרית, אשר חשופה לפגיעה מילולית ופיזית על בסיס יום יומי.  תקיפת אנשים טרנסג’נדרים אינה עניין ‘תיאורטי’ אלא מתרחשת לצערנו בתדירות רבה ובחומרה ואלימות רבה. במיוחד לאור כך אנו רואים את הפוסט הנ”ל בחומרה הגדולה ביותר. אנו סמוכים ובטוחים כי ההתנהגות המתוארת בפוסט הנ”ל נוגדת את ערכי חברת פייסבוק, ואת מדיניות החברה ולפיכך אנו נבקש כי הפוסט יוסר וכי חשבון הפייסבוק של הפוגע ייחסם באופן מידי”.

גם אתם מוזמנים להצטרף למאמץ. הכנסו אל הלינק ודווחו על הפרופיל כ”מפיץ שנאה” על מנת להביא לסגירתו

** עדכון: בעקבות הדיווחים, חסמה פייסבוק את אחד הפרופילים של הכותב. ניתן להמשיך ולדווח על הפרופיל השני

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן