fbpx

מאות רופאים ורופאות השתתפו בכנס ההקמה של החברה לרפואת להט”ב

כנס ההקמה של החברה לקידום רפואת להט"ב, שהתקיים אתמול בת"א, היווה את נקודת הפתיחה לפעילותה של החברה לקידום המודעות לצרכים הרפואיים השונים של חברי הקהילה. "קם בישראל איגוד רפואי בתוך ההסתדרות הרפואית, שיעסוק ברפואת להט"ב. זה משמח, זה מרגש, וזה נכון"
briut2

מאות רופאים, רופאות ואנשי צוותים רפואיים הגיעו אתמול לכנס ההקמה של החברה לרפואת להט”ב, שנערך בתל אביב. הכנס, שיועד לרופאות, רופאים וצוותים רפואיים, אחים ואחיות, עו”ס ועוד, היווה את נקודת הפתיחה לפעילותה של החברה לרפואת להט”ב לקידום המודעות לצרכים הרפואיים השונים של חברי קהילת הלהט”ב, הרחבת בסיס הידע הרפואי הקיים, עידוד המחקר בנושאים רפואיים הקשורים לקהילת הלהט”ב וקביעת מדיניות ונהלים הקשורים לבריאות קהילת הלהט”ב.

את הכנס פתחו מקימי החברה והיו”רים משותפים שלה, ד”ר רותי גופן וד”ר גל וגנר.

“כבר בערך חמש עשרה שנים אנחנו חושבים שצריך להקים איגוד רפואי שיעסוק ברפואת להט”ב ויקדם את התחום בארץ”, אמרה ד”ר גופן עם פתיחת הכנס, “לפני כשנה הבנו שהגיעה העת להרחיב את השורות ויצאנו למסע להקמת החברה. כבר היו כמה אירועים בעבר שבהם הרגשנו ש”הנה, זה קורה”. אבל היום זה היום. היום זה באמת קורה. קם בישראל איגוד רפואי בתוך ההסתדרות הרפואית, שיעסוק ברפואת להט”ב. זה משמח, זה מרגש, וזה נכון”.

בהמשך עלו לברך העיתונאי רן רזניק, כתב בכיר ופרשן הבריאות בעיתון ״ישראל היום” המלווה את הקמת החברה בסיקור התקשורתי, חן אריאלי, יושבת ראש האגודה למען הלהט”ב, ד”ר יובל לבנת, יושב ראש הועד למלחמה באיידס, הגב’ נינה הלוי, נציגת הציבור בוועדה להשמה מיגדרית בבית החולים תל השומר.


לאחר דברי הפתיחה נערך סבב הרצאות קצרות בנושאי רפואת להט”ב, בהן רפואה בקהילה הטרנסג’נדרית, להט”ב בגיל השלישי, גורמי סיכון ותחלואה בקרב נשים המקיימות יחסי מין עם נשים וגברים המקיימים יחסי מין עם גברים, צרכים וחסמים לטיפול בקהילה הביסקסואלית ואובדנות בקרב נוער להט”ב.

בחלקו השני של הכנס התקיימו דיונים בבשולחנות עגולים. כל אחד  הנוכחים הוזמן לשולחן העוסק בנושא הקרוב לליבו ומעניין אותו. לאחר מכן נערך דיון בין כל המשתתפים בו הציגה כל קבוצה את תוצאות הדיון שערכה.

ענה לכל צרכי הבריאות של הקהילה הגאה בארץ

לפני כשבע שנים הקימו ד”ר גופן וד”ר וגנר את מרפאת גן מאיר, בה הם מעניקים טיפול רפואי מקצועי ובאווירה ידידותית לטרנסים ולטרנסיות, לביסקסואליות ולביסקסואלים, להומואים וללסביות. במסגרת פעילות המרפאה הם מעבירים הרצאות לצוותי רפואה בכל הארץ על רפואת להט”ב ועובדים בשיתוף פעולה עם ארגוני הקהילה השונים כדי לתת מענה לצרכי הבריאות של הקהילה בארץ.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

בדבריהם בפני באי הכנס, סקרו ד”ר וגנר וד”ר גופן את נושאים בהם עסקו עד היום, המהווים את התשתית לפעילותה של החברה לרפואת להט”ב. ביו השאר הוזכרה פעילותם לקדם את נושא טיפול ה- PrEP, כתיבת נייר עמדה נגד טיפולי המרה, ארגון כנס הבריאות השנתי “לדבר בריאות בגאווה” והמאמצים לעדכון הנוהל לשינוי מין בישראל.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן