fbpx

מאגר המידע על משפט ולהט”ב מנגיש את החומר המשפטי לחברי הקהילה

רוצים להבין מה עומד מאחורי סערת האימוץ? רוצות להעמיק בעמדת המדינה בנושא צוי הורות? במאגר המידע של אוניברסיטת ת"א תוכלו למצוא את כל החוקים בנושאים להט"בים, לקרוא מאמרים ולהתעדכן בפסיקות אחרונות הרלוונטיות לקהילה הגאה בישראל
bookcase-335849_640
 Pixabay | cc0

רק בחודשים האחרונים ניתנו פסקי דין חשובים מאוד בהקשר של הקהילה הגאה, ביניהם: דחיית בית המשפט העליון את העתירה לנישואים גאים, פסיקה המורה כי צווי הורות פסיקתיים (הניתנים עבור הורים שאינם ביולוגיים) הם בעלי תחולה רטרואקטיבית; הדיון בבית המשפט העליון על האפשרות לאמץ ילדים ועוד פסיקה רבה ומגוונת.

מלבד הכתבות באתרי החדשות המסקרות את הפסיקה, כל מי שמתעניין בנושא ומבקש להעמיק, יוכל למצוא את כל הפסיקה במאגר המידע על משפט ולהט”ב.

מאגר המידע, החוגג בימים אלו חמש שנים, הינו מאגר מידע אינטרנטי חופשי וזמין של אוניברסיטת תל אביב. המאגר פותח על ידי פרופ’ אייל גרוס וד”ר הדי ויטרבו ומתוחזק על ידי סטודנטים מהאוניברסיטה, וזמין לכלל הציבור הרחב.

המאגר הוקם במטרה לרכז את כלל החומר המשפטי הנוגע ללסביות, הומואים, טרנסג’נדרים וביסקסואלים בישראל. הוא נועד להנגיש את החומרים למשפטנים, חוקרים וסטודנטים אך גם עבור חברי הקהילה – ומתעניינים אחרים – שאינם משפטנים והוא כולל חומרים ממספר סוגים: פסקי דין הנוגעים בצורה זו או אחרת לקהילה הגאה, דברי חקיקה רלוונטיים, מאמרים וחדשות שפורסמו בנושאים משפטיים הקשורים לקהילה הגאה. עד כה, כולל המאגר מאות פריטים על-אודות מעמדם המשפטי של להט”בים בישראל אשר משויכים לקטגוריות ולקטגוריות-משנה (דוגמת המשפט הפלילי, שוויון, חופש הביטוי והמשפחה הלהט”בית): אליהן ניתן להגיע באמצעות תפריט התחומים. כמו כן, ניתן לחפש מסמכים המכילים טקסט מסוים באמצעות חיפוש חופשי. בצורה זו אפשר המאגר לגשת למידע הרלוונטי גם עבור כלל חברי הקהילה ואחרים המתעניינים בנושא.

כל פסקי הדין הרלוונטים לקהילה הגאה בישראל

המאגר לא כולל רק את פסקי הדין מהשנים האחרונות, וניתן למצוא בו את כל פסקי הדין הרלוונטים לקהילה הגאה בישראל. לדוגמא, את פסק הדין המפורסם בעניין דנילוביץ’ בו הכריע בית המשפט העליון כי הפליה בגין נטייה מינית היא אפליה אסורה על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה וכי אל-על מחויבת להעניק לבן זוגו של דנילוביץ’ כרטיסי טיסה חינם – כפי שמקבלים בני-זוג שאינם בני אותו המין.

בנוסף, המאגר שואף לכלול את כל הספרות המשפטית-אקדמית הרלוונטית לקהילה הגאה בישראל. בחודשים האחרונים הסתיימה העלאתו למאגר של ספר זכויות הקהילה הגאה בישראל (בעריכת עינב מורגנשטרן, יניב לושינסקי ואלון הראל). הספר כולל יותר מ-35 מאמרים בתחומים שונים וזמין בלחיצת כפתור במאגר המידע. הספר נועד להנגיש ולרכז את הסוגיות הפרקטיות הנוגעות לנטייה מינית וזהות מגדרית. כך לדוגמא, ניתן למצוא את מאמרה של עירא הדר בכותרת “זכויות כלכליות לזוגות מאותו המין” אשר סוקר את הדין החל ביחס לתחומים שונים הקשורים לזוגות להט”ב.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

צוות המאגר מזמין אתכן ואתכם להכיר את המאגר ולעיין בתכנים הרבים שמצויים בו,. תוכלו גם לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק של המאגר בו עולים עדכונים שוטפים על התפתחויות במשפט הקשורות לקהילה.

צוות המאגר מבקש להדגיש כי אין העיון במאגר מהווה תחליף לייעוץ משפטי ממומחים בתחום. אם יש לכם שאלות, הערות ואף פריטים שצריך להוסיף למאגר אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בעמוד “צור קשר“, בפייסבוק, או בכתובת הדואר האלקטרוני: lgbtlawdb@gmail.com.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן