fbpx

מאבק אידיאולוגי בהוד השרון – “הפנינג גאווה” מול “עצרת להגנה על הדת”

לאחר שלא הצליחו למנוע את קיום ארוע הגאווה בהוד השרון, מארגנים גורמים חרדים בעיר עצרת להצלת הדת בהוד השרון, וגורמים להחמרה בדרישות האבטחה של הארוע
sari_hod hasharon

לפני מספר שבועות פורסם לראשונה על קיומו של ארוע הגאווה הראשון בהוד השרון. יוזמת הארוע, שרי ירושלמי, ביקשה לקיים ארוע גאווה ראשון בעירה, שיוקדש למשפחות הגאות בעיר. היא קיבלה את ברכתה של העירייה והחלה בתכנון הארוע, שאמור היה להתקיים לקראת סוף חודש יוני.

אך מהר מאד מצאה את עצמה ירושלמי מתמודדת מול התנגדות חריפה של תושביה הדתיים של העיר, שביקשו למנוע את קיום הארוע. בסופו של דבר, בעקבות ריבוי ארועים בעיר, הוחלט לדחות את הארוע לתאריך מאוחר יותר – 27.7.

שרי המשיכה לארגן את הארוע לתאריך החדש, אך  גם החרדים בעיר המשיכו בניסיונות המאבק שלהם והודיעו כי בתגובה לקיום ארוע הגאווה בעיר יקיימו עצרת התעוררות לשמירה על האזרחים הדתיים בעיר.

מטרת העצרת, שנקבעה בדיוק לאותו תאריך בו מתקיים ארוע הגאווה, היא “להציל את הדת בהוד השרון”, והיא נקבעה להתקיים ברחבת החניון שמול עיריית הוד השרון.

“מטרת העצרת היא חיזוק המשפחה וחיזוק היהדות בקרב המשפחות בעיר”, אמר הרב רואבן הילר, מראשי הציבור הדתי בעיר, “ארוע הגאווה הוא אירוע אנטי חינוכי בעליל, להעלות על נס בתורה כזו דבר כל כך ללא טבעי גורם נזק גדול. על מה הם גאים? בעבר היו מחשיבים את זה למחלה”.

תגובת הציבור הדתי בעיר הביאה את משטרת הוד השרון להגביר את דרישות האבטחה לארוע הגאווה, כך נמסר לירושלמי על ידי נציג העירייה. עוד הובהר לה כי בשל דרישות האבטחה הגבוהות נשקלת האפשרות להעביר את הארוע למתחם סגור, אך בהמשך הודיעה העירייה כי הארוע יתקיים כמתוכנן וכי העירייה תספק את כל דרישות האבטחה.

“בפגישה שנערכה היום בין גורמי המקצוע בעירייה מסר מפקד נק’ הוד השרון אינדיקציות מודיעיניות לגבי האירוע וכן את דרישות האבטחה המתוגברות שנקבעו על ידי המשטרה ביום חמישי האחרון. לאחר שמיעת סקירת המשטרה החליטה העירייה כי האירוע יתקיים במועד ובמקום בו תוכנן להתקיים תוך שהעירייה תיישם את הוראות הביטחון של המשטרה”.

חזית מאוחדת להגנה על החופש והשוויון

אין זו הפעם הראשונה שגורמים דתיים בעיר מנסים ללחוץ על העירייה לבטל את ארוע הגאווה בעיר. לפני מספר שבועות, עם הפרסומים הראשונים על הארוע, התבטאו חלק מחברי הקואליציה בעיריית הוד השרון, בהם סגני ראש העירייה, חיים שאבי וד”ר יואב רוזן, נגד אירוע הכולל השתתפות ילדים, כמו גם לבחירת המיקום של האירוע, ברחבת יד לבנים. “קשה לי בעיקר עם בחירת מיקומו של האירוע, ברחבת יד לבנים”, אמר חבר המועצה אופיר טואיל, “לטעמי זה עשוי לפגוע במשפחות השכולות ובנופלים, קל וחומר אם האירוע כרוך בהתערטלות כלשהי, גם אם מינימלית”.

עוד בנושא:  'גֵּאֶה בִּי'- פרויקט צילומי סטילס של גברים גאים

בהמשך אף הודיעו הגורמים החרדים בעירייה כי הצליחו לשכנע את ראש העיר לבטל את הארוע. העירייה מצידה הודיעה כי הארוע לא בוטל, אלא רק נדחה לתאריך אחר בשל עומס האירועים המתקיימים באותו היום בעיר.

אין ספק שאל מול ניסיונם של הגורמים החרדים ללחוץ על העירייה על הקהילה הגאה להציג חזית מאוחדת משלה, ומול העצרת להגנה על הדת, עלינו להתייצב לארוע הגאווה ולהגן על החופש והשוויון.

הפנינג הגאווה של הוד השרון | יום חמישי 27.7 בשעה 17:30 | פארק ארבע עונות. כניסה מרחוב האגודה

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן