fbpx

לראשונה: שופט ישראלי בתחרות ה-queer palm בפסטיבל קאן

מייסד ומנהל פסטיבל הקולנוע הבינלאומי הגאה, יאיר הוכנר, הוזמן לשפוט בתחרות ה – Queer Palm בפסטיבל קאן ויהיה לישראלי הראשון שישפוט בתחרות זו
yair_hochner

בידיעה שפורסמה הבוקר בעמוד הפייסבוק הרשמי של פסטיבל קאן, הודיע הפסטיבל הבינלאומי הנחשב כי הזמין את יאיר הוכנר לשפוט בתחרות ה-Queer Palm.

תחרות ה-Queer Palm המתקיימת זו השנה השמינית במסגרת פסטיבל קאן, מרכזת את כל הסרטים הלהט”בים המוקרנים במסגרות השונות בפסטיבל. הסרטים מתמודדים על הפרס שמטרתו לעודד יצירה קולנועית גאה ולהכיר בחשיבות הנראות של יצירות קולנועיות מסוג זה בפסטיבל קאן. הפרס הוקם בשנת 2010 על ידי העיתונאי ומבקר הקולנוע של רשת  CANAL+, פרנק פינאנס מאדורירה. Franck Finance-Madureira. הוכנר, שהוזמן לשפוט בתחרות, שפט בעבר בתחרות ה Teddyהיוקרתית בפסטיבל הבינלאומי של ברלין בשנת 2008 ובפסטיבלים רבים ברחבי העולם.

“זה לא סוד שפסטיבל הקולנוע הגאה בתל אביב זוכה להערכה רבה ונחשב לאחד מפסטיבלי הקולנוע הלהט”בים המובילים בעולם, אמר יאיר הוכנר, “זהו כבוד גדול להיות מוזמן לשפוט בפסטיבל הקולנוע החשוב ביותר בעולם ובתחרות כל כך מעצימה שמפנה זרקור לקולנוע הלהט”בי”.

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה הנו מפגש תרבותי ייחודי הנערך זו השנה ה – 12 בסינמטק תל אביב ומציג סרטי איכות בנושאים חברתיים להט”בים של יוצרים זוכי פרסים מהארץ ומחו”ל. הפסטיבל מתקיים בתמיכתם המכובדת של עיריית תל אביב והמועצה הישראלית לקולנוע ונבחר על ידי מגזין הקולנוע מהחשובים בעולם ה –  Indiewire  כאחד מעשרת הפסטיבלים הלהט”בים המובילים בעולם בשנת 2014 ו 2015.

הפסטיבל ה-12 במספר יתקיים בין ה-1 וה-10 ביוני במסגרת אירועי הגאווה בעיר. השנה מגיעים לפסטיבל שורה יוצאת דופן של אורחים ויוצרים רבים מהעולם בניהם: השחקנית מינק סטול, כוכבת סרטיו של ג’ון ווטרס, התסריטאי והסטנדאפיסט – ברוס וילאנץ’ ומלכות הדראג ג’ינקס מונסון ושרון נידלס הזוכות בעונה החמישית והרביעית בתוכנית Rupaul’s Drag Race.

הערב ייערך אירוע חגיגי בסינמטק תל אביב, בו תיחשף תוכנית הסרטים המגוונת של הפסטיבל. כמו גם הקרנת בכורה לפרומו של הפסטיבל והקרנת הסרט התיעודי המרגש “צ’אבֵּלה”, שבכורתו נערכה במהלך פסטיבל הקולנוע של ברלין 2017 בפברואר האחרון. הסרט מגולל את חייה של הזמרת צ’אבֵּלה וארגאס שהפכה לסמל תרבות אייקוני בינלאומי. כמו כן יחשפו סרטים נוספים שהשתתפו וזכו בפרסים יוקרתיים בפסטיבלים מכובדים ברחבי העולם ביניהם: סאנדנס 2017, ברלין 2017, טרייבקה 2017, ו- SXSW 2017.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן