fbpx

לראשונה: חוש”ן מגייס א/נשים מהקשת הטרנסית לפעילויות בתשלום

ארגון חוש"ן מציע תמורה כספית לא/נשים מהקשת הטרנסית ששיצרפו לפעילות הסיפור האישי במוסדות חינוך, צבא ועוד. "חשוב שהקהלים ישמעו סיפור חיים חי ונושם של טרנסים וטרנסיות"
hoshen_class

פעילות בחוש”ן (חינוך ושינוי), ארגון ההסברה והחינוך של הקהילה הלהט”בית בישראל מורכבת מסיפור אישי בן 20 דקות המסופר ע”י שני מנחים ממגדרים או זהויות שונות ושיח ישיר ופתוח עם הקהל.

במשך השנים ראינו בחוש”ן שלסביות, הומואים ואפילו ביסקסואליות.ים מצליחות למצוא בתוך נסיבות החיים זמן ופנאי רגשי להתנדב בחוש”ן. לצידם נעדרו אנשים על הקשת הטרנסית בשל העדר פריוולגיות ומורכבות החיים בחברה שהטרנספוביה בה עולה על פוביות אחרות.

בזמן שבישראל נשים טרנסיות מוחזקות במעצר בבידוד כברירת מחדל, חשוב שקהלים של שוטרים ישמעו סיפור חיים חי ונושם של נשים טרנסיות. בזמן שבגדודי צבא בהם חייל עובר את השלבים הראשונים של יצאה מהארון כגבר טרנס קריטי שמפקדיו ישמעו סיפור חיים של גבר טרנס. בכיתה בא תלמיד.ה רוצה לצאת ולבקש שיכירו במגדר הא-בינארי שלה ויפנו אליו.ה בלשון מעורבת, מאוד חשוב שהמורות והתלמידותים יעברו הכשרה של חוש”ן כולל סיפור אישי של אדם א-בינארי בוגר. גננות שעוברות סדנא והרצאה של חוש”ן ירוויחו הרבה רגישות כשיאזינו לסיפור של אישה טרנסית על זיכרונות הילדות שלה, ואולי יוכלו לחנך בפחות הסללה מגדרית.

הפעילים.ות מהקשת הטרנסית יעברו הכשרה מסודרת וליווי של צוות מקצועי וטיפולי לאורך כל תקופת ההשתפות.

לראשונה, חוש”ן שהוא ארגון מתנדבים, מציע לא.נשים מהקשת הטרנסית לקבל תמורה עבור השתתפותם.ן בסכום של 120 ₪ לפעילות עבור 10 פעילויות עד סוף 2017.

חשיבות הפעילות היא לפתוח דלתות עבור הקהילה הטרנסית ולאפשר לכמה שיותר בני נוער, אנשי חינוך, אנשי כוחות הביטחון ואנשי אקדמיה להיפגש מפגש בלתי אמצעי עם הקשת הטרנסית, לנפץ דעות קדומות וללמוד לא לפחד מהשונה והלא מוכר.

עבור האנשים.ות מהקשת הטרנסית זהי הזדמנות להגיע לכמה שיותר קהל, לספר את סיפורן.ם הייחודי ולענות ישירות על השאלות שעולות לכולם ואין מי שישיב עליהן.

מנהלת ההתנדבות בחוש”ן, יערה ארנקרנץ חוצן, אמא לטלי, ילדה טרנסית בת שש וחצי: “אני רוצה שתעזרו לי לתקן את העולם כדי שלטלי יהיה בטוח ללכת ברחוב בעוד עשר שנים, וכדי שלטלי יהיה בטוח להגיע לפקידים למיניהם. וכדי שנערים ונערות שיפגשו את טלי, כבר יכירו סיפור להט”בי ולא יפחדו אלא יחייכו אל טלי”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן