fbpx

לראשונה בישראל – יום זכויות להט”ב בכנסת

בחודש פברואר תציין הכנסת לראשונה בהיסטוריה את יום זכויות הלהט"ב, בו יוקדשו כל דיוני הוועדות לנושאים להט"בים
מליאת הכנסת_israeltourism
CC BY-SA 2.0הכנסת | צילום: Israeltourism

מדי פעם נוהגת הכנסת לקיים “ימים מיוחדים” המוקדשים לנושאים שהכנסת רואה בהם חשיבות מיוחדת. אך למרות התדירות הגבוהה בה מתקיימים ימים כאלו, עד היום עדיין לא התקיים יום מיוחד המוקדש לנושאים להט”בים.

את הרעיון לערוך יום שיתמקד בקהילת הלהט”ב העלה המנכ”ל היוצא של האגודה למען הלהט”ב, עודד פריד, עוד בחודש ספטמבר. פריד העלה את הרעיון בפני ראשות השדולה הגאה – יעל גרמן (יש עתיד), מירב מיכאלי (המחנה הציוני) ומיכל רוזין (מרצ), שהעבירו את הבקשה לאישורו של יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין.

יו”ר הכנסת אדלשטיין אישר את קיום היום המיוחד ואף קבע תאריך – 23 בפברואר 2016.

במסגרת היום המיוחד, תוקדש פעילות הכנסת לנושאים להט”בים, החל מדיוני הוועדות השונות ועד המליאה. כך, על פי הצעת השדולה הגאה, ידונו בוועדת החינוך בתכניות לקידום תכנים להט”בים במערכת החינוך, בוועדות עבודה, הרווחה הבריאות ידונו על הליך שינוי המין בישראל וטיפולי ההמרה וכדומה.

”בעוד אנו צופים בצעדים דרמטיים לשוויון זכויות במדינות העולם המערבי, בישראל עדיין מורגשות אפליה ואלימות כלפי קהילת הלהט”ב”, מסרו ראשות השדולה הגאה, “הגיעה העת שבבית הנבחרים יתקיים דיון והיכרות מעמיקה עם מציאות חייה של הקהילה הגאה שימחיש לנבחרות ונבחרי הציבור את ההכרח בשוויון זכויות בכל תחומי חייהם.  אנו מברכות את יו”ר הכנסת שנענה לבקשתנו לקיים יום למען זכויות הקהילה הגאה בכנסת ישראל ומקוות שזה צעד ראשון בדרך להשגת שוויון אמיתי לכל אזרחית ואזרח בישראל, בלי הבדלי מגדר ונטייה מינית”.

“אני מאמין שהדרך לשוויון זכויות ללהט”ב עוברת בכנסת, במשרדי הממשלה, במסדרונות השלטון”, אמר פריד, “אני מאמין שאנחנו צריכים ליזום ולקדם הצעות חוק, להגיש שאילתות לשרים, להציע הצעות דחופות לסדר היום של הכנסת, לבקש דיונים מהירים בוועדות. ועוד הרבה. כל הזמן. יש לכן רעיון לדיון באחת מוועדות הכנסת? אתם רוצים להגיע לצפות במליאה באותו יום? יכולות או יכולים לעזור בארגון? דברו איתי, אני כאן. אני ממשיך לקדם את הנושא ומבקש את עזרתכם ועזרתכן כדי שהיום הזה יהיה מוצלח ומשמעותי”.

“לצערינו הציבור הלהט״בי בישראל עדיין סובל מאפליה בתחומים רבים של החיים, במהלך כל השנה”, מסרו חן אריאלי ואימרי קלמן, יו״רים שותפים של אגודת הלהט״ב “כפי שאמרנו ליו״ר הכנסת בפגישותינו איתו לאחר הרצח של שירה בנקי ז״ל – נכון יהיה שהכנסת תדון בזכויות להט״ב בכל הרבדים ובכל הועדות, ולא רק סביב אירועי הגאווה”.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

3 תגובות

  1. ירון הגב

    בשעה טובה מישהו מזיז משהו לטובת הקהילה. מרגש! 🙂

  2. תומאס הגב

    כל הכבוד לצוות הלשכה של יעל גרמן וליעל גרמן בפרט על ההתגיסות לטובת הנושא!

  3. גיתית ונועה הגב

    עודד פריד והשדולה הגאה – אתם עושים/ות עבודת קודש! אל תעצרו ויישר כח 🙂

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן