fbpx

לקראת איסור על הומוסקסואליות: אינדונזיה מסווגת הומוסקסואליות כ’הפרעה נפשית’

משרד הבריאות האינדונזי המליץ לסווג את ההומוסקסואליות כהפרעה נפשית, כחלק ממהלך להפיכת ההומוסקסואליות במדינה לעבירה פלילית, כפי שנהוג בחלקים של המדינה המוסלמית בהם נהוגים חוקי השריעה
sharia
ShariaDavid ShankboneCC BY 2.0

בסוף השבוע הודיע משרד הבריאות האינדונזי על כוונתו לפרסם מדריך רפואי מקצועי המסווג את ההומוסקסואליות כהפרעה נפשית.

לדברי משרד הבריאות, המדריך מבוסס על שני דוחות שנכתבו בשנתיים האחרונות – דו”ח אחד שפורסם בשנת 2016 על ידי איגוד הפסיכיאטרים באינדונזיה (PDSKJI) הקובע כי: “הומוסקסואלים וביסקסואלים נמצאים בסיכון לבעיות רגשיות כמו דיכאון בגלל משברים של זהות, בעוד שהטרנסקסואלים רגישים למחלות נפשיות”. הדו”ח השני שפורסם בשנת 2017 על ידי משרד הבריאות, טוען כי “הומוסקסואליות נוגדת את האתוס של המדינה”.

פרסום המדריך על ידי משרד הבריאות האינדונזי מגיע בסמיכות לדיון בפרלמנט על הצעת חוק חדשה שמבקשת להפוך את ההומוסקסואליות לעבירה פלילית, ונועד ככל הנראה על מנת להעניק ‘הצדקה מדעית’ לחוק החדש.

הומוסקסואליות אינה מוגדרת כיום כעבירה באינדונזיה, למעט במחוז אצ’ה, שבו נאכף חוק השריעה. אך אם הצעת החוק החדשה תאושר בפרלמנט, יחסים הומוסקסואלים יהפכו ללא חוקיים בכל רחבי אינדונזיה, ויגררו עונש של עד חמש שנות מאסר.

קייט וולטון, פעילה להט”בית בבירת אינדונזיה, ג’קרטה, הסבירה בראיון לרשת ABC האוסטרלית, כי הצעת החוק, שמתוכננת לעלות להצבעה כבר בשבועיים הקרובים, זוכה לפי הדיווחים לתמיכה של כל 10 המפלגות העיקריות במדינה.

אנדריאס הארסונו מארגון Human Rights Watch אמר כי החוק החדש יצור עבירות ברות הפללה חדשות שאינן קיימות בקוד הפלילי הנוכחי. “רתימת רשויות אכיפת החוק לעסוק בשמירה על המוסר, תאט את המאמצים של אינדונזיה לפתח את הכלכלה, החברה, הידע והחינוך של המדינה”, הסביר, “זה נשמע כמו קוד השריעה הקיים במחוז אצ’ה”.

ארסול סאני, מזכ”ל מפלגת ה- PPP, שסייע ליצור את הקוד הפלילי החדש, הסביר כי אין חידוש בחוק והוא רק מעגן את הנוהג הקיים במדינה ממילא. “החוק החדש חל על אנשים מאותו המין שמקיימים יחסי מין, שזה בעצם מעשה אסור”, הסביר סאני, “זה נחשב כמו ניאוף, שבו גברים ונשים המקיימים יחסי מין מחוץ לנישואים יכול להיחשב פשע”.

83 מלקות בכיכר העיר

הומוסקסואליות עדיין לא הוצאה מחוץ לחוק באינדונזיה, אך למרות זאת להט”בים רבים במדינה מוצאים את עצמם כקרבנות לרדיפות המתבצעות על ידי הממשל.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

בחודש מאי נעצרו בבירה ג’קארטה 141 גברים שהשתתפו ב”מסיבת סקס”, ושמונה נוספים נעצרו בסורביה, העיר השנייה בגודלה במדינה.

במחוז אצ’ה באינדונזיה, הנהנה מאוטונומיה בכל הקשור לחוקים ומנהל את ענייניו על פי חוקי השריעה, גברים הנעצרים בעוון הומוסקסואליות נענשים במלקות הניתנות מול הציבור הרחב. בחודש מאי האחרון הואשמו לראשונה שני גברים, בני 20 ו23, על קיום יחסים הומוסקסואלים ונידונו ל-83 מלקות.

אביו של אחד הנאשמים אמר כי לא היה מודע לנטיותיו של בנו לפני שנעצר. “זאת חוויה קשה בשביל המשפחה שלנו”, אמר האב, “אחרי שהבעיה תיפתר, נשלח אותו לפנימייה מוסלמית לחינוך כדי שלא יהיה יותר סוטה”.

ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי אינטרנשיונל דחק באינדונזיה להפסיק את רדיפות הלהט”בים באצ’ה ואת עונשי המלקות. בעקבות הלחץ הבינלאומי דווח כי היו ניסיונות “לכסות” את דיכוי הלהט”בים באזור על-ידי הרחקת המלקות מן העין הציבורית.

המלחמה בלהט”בים נעשית גם במישור הפרלמנטרי. בספטמבר 2016 הסכימה אינדונזיה לחסום עשרות אתרי אינטרנט ואפליקציות המיועדים ללהט”בים כחלק ממאבקה ב”תעמולה הומוסקסואלית”, ובשנה שעברה, המחוקקים האינדונזים נתנו את האור הירוק לקידום הצעת חוק נגד “התנהגויות להט”ביות” בטלוויזיה, על מנת למנוע את שידורם של תכנים הכוללים דמויות להט”ביות.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן