fbpx

למצוא את הקול שלך

סדנת נישוי קול של עמותת מעברים המתקיימת במרכז הגאה מסייעת לנשים על קשת הMTF, למצוא ולהפיק קול נשי יותר, במרחב בטוח
למצוא את הקול שלך | CC0 1.0
למצוא את הקול שלך | CC0 1.0

התהליך הפיזי והנפשי שעוברות טרנסג’נדריות הוא תהליך לא פשוט. אך גם לאחר סיומם של תהליכים אלו, טרנסג’נדריות רבות מבקשות לעבור בנוסף גם תהליך של נישוי קול, שנועד לסייע להן למצוא את הקול שלהן. בסדנת “קול משלך” המתקיימת ע”י עמותת מעברים במרכז הגאה ומועברת על ידי קלינאיות תקשורת המומחות בתחום, לומדות משתתפות הסדנא, על קשת הMTF, למצוא ולהפיק קול נשי יותר, במרחב בטוח.

אין קול נשי ‘נכון’, כפי שאין דרך נכונה או לא נכונה להיות אשה”, מסבירה קלינאית התקשורת מיקי פרי, “עם זאת, טרנסיות רבות מעוניינות למצוא קול או קולות נשיים, אשר יסייעו להן לעבור כנשים, או למצוא קול שהן מרגישות איתו נח יותר, למצוא את “הקול שלהן”.

“באינטרנט קיימים סרטוני הדרכה רבים לנישוי קול, אך רובם באנגלית, וקיים שוני בין האנגלית לעברית”, מסבירה פרי, “בנוסף, הנחייה על ידי קלינאיות תקשורת מאפשרת את מציאת הכלים המדוייקים והנכונים יותר לכל אחת, תוך הכוונה הדרגתית”.

למה צריך סדנה שכזו?
“נישוי קול הוא תהליך ודורש אימון בטכניקות שונות למשך תקופה של כמה שבועות עד חודשים”, מסבירה מנחת הסדנה חגית בר זאב, “יש המוצאות שנוח יותר לעבור תהליך כזה בקבוצה ותחת הדרכה של נשות מקצוע. סדנת נישוי קול היא אחת הדרכים לעבור את התהליך. סדנה קבוצתית יכולה לתת מענה לצרכים נוספים כגון תמיכה והכלה המלווים את תהליך שינוי הקול.”

למי מיועדת הסדנה?
“הסדנה המיועדת לטרנסיות בכל שלבי התהליך, המעוניינות לקבל כלים לנישוי קול”, מסבירה פרי, “בסדנה אנחנו לומדות להכיר את מנגנון הקול והדיבור, ולהשתמש בעקרונות שונים כדי שהדיבור ישמע נשי יותר, תוך שמירה על מיתרי הקול ומניעת נזקים שעלולים להתרחש משימוש לא נכון בקול. אנו לומדות להשתמש בחללי התהודה אחרת ולדבר בתהודה קדמית, באינטונציה המאפיינת דיבור נשי, ובמאפיינים נוספים אשר גורמים לדיבור להשמע נשי יותר. הלימוד והתרגול מתרחשים בקבוצה, תוך שילוב בין תרגול מובנה לבין העברת היכולות או הקולות שנלמדו לסיטואציה של שיחה חופשית. במרחב קבוצתי בטוח ניתנת האפשרות לשחק עם הקול, לנסות קולות שונים, לבדוק, לטעות, להצליח.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

מה עושים שם בפועל?
“כל מפגש מתחיל בחימום קולי ולאחריו תרגול טכניקות של נישוי קול” מסבירה בר זאב, “בהמשך יש מקום גם לתרגל שיחה תוך שימוש בטכניקות שנלמדו וכן יש אפשרות לבקש מהקבוצה להתייחס לקול ולקבל פידבק לגביו. תרגול קולי יכול לגרום גם  למבוכה ולכן החלטנו הפעם על פורמט של קבוצה סגורה, זאת אומרת שלא ניתן יהיה להצטרף באמצע הסדנה לחלק מן המפגשים. אנחנו מקוות שפורמט כזה יתרום להרגשה נוחה ובטוחה יותר לתרגול קולי, גם אם הוא עלול להיות מביך לפעמים”.

“קול הוא גם הקול הפיזי, אבל קול הוא גם מה שיש לנו לומר, ייחודיות האמירה שלנו, ייחודיות נקודת המבט שלנו”, מוסיפה פרי, “אנו מנסות ליצור מרחב בו יש מקום לכל הקולות, לכל הדעות והתחושות. שינוי קול הוא גם תהליך פנימי ורגשי. הקול הוא נקודת המפגש של האמירות שלנו עם העולם. חיפוש ומציאה של קול חדש יכולים להיות גם תהליך רגשי שעבור חלק מהמשתתפות לעתים הוא מורכב. מדובר בתהליך, אין “פתרון קסם”. עשויים לעלות תסכולים סביב התהליך, ובמקביל גם תחושות של הצלחה ושמחה, כאשר מישהי עובדת בפעם הראשונה בשיחת טלפון, כאשר מישהי מוצאת לראשונה קול שהיא מרגישה שהוא באמת שלה”

למי אתן ממליצות להגיע?
“לכל טרנסית על קשת ה – MTF, אשר מעוניינת לקבל כלים לנישוי קול, בין אם היא יכולה להשתמש בקול הנשי בחיי היומיום ובין אם לא. נישוי קול לא פוגם בקול הגברי, כך שמי שנמצאת בארון בסביבות מסויימות בחייה, לא צריכה לחשוש מתהליך בלתי הפיך”.


סדנת “קול משלך” של עמותת “מעברים” במרכז הגאה | לפרטים והרשמה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן