fbpx

“לא רציתי שיהיה בחברה מישהו שירגיש שהוא צריך להשאר בארון כדי להתפתח”

המהלך שהובילה נטע פלר, סמנכ"לית חברת Natural Intelligence, להענקת סיוע כספי לעובדים להט"בים שעוברים תהליך פונדקאות הביא אותה לרשימת 50 המנהלים המשפיעים בעולם על קידום סביבת עבודה להט"בית. עכשיו היא מבקשת לשכנע ארגונים ישראלים נוספים ללכת בעקבותיה. "יצירת סביבת עבודה שווה והוגנת לכל אדם באשר הוא, היא דבר מובן מאליו"
naturalintelegence
נטע פלר, סמנכ”לית משאבי אנוש Natural Intelligence | צילום: שחר פליישמן

בכל שנה מפרסם ארגון OUTstanding את רשימת 50 המנהלים המשפיעים על קידום הנושאים הלהט”בים במקומות עבודה.

מטרת הרשימה, המגובשת ומתפרסמת על ידי ארגון החברים OUTstanding שפועל לקידום ותמיכה בקהילת הלהט”ב במקומות עבודה, בשת”פ עם עיתון Financial Times, היא לייצר מודלים לחיקוי עבור העולם העיסקי ועבור הדור הבא של המנהיגים, שיביאו לשינוי תרבותי וליצירת סביבה בה כל אחד יכול להצליח.

את הרשימה היוקרתית השנה פותחת דניס מוריסון, מנכ”לית חברת הסבון “קמפבל”. עוד ברשימה מארק צוקרברג מייסד פייסבוק במקום ה-7 ופול פולמן, מנכ”ל ענקית המזון והטיפוח האישי “יוניליוור”. בין השמות הללו ניתן למצוא גם נציגה ישראלית יחידה – נטע פלר, סמנכ”לית משאבי האנוש של חברת נטורל אינטליג’נס (Natural Intelligence).

פלר נכנסה לרשימה היוקרתית במסגרת תפקידה בחברת נטורל אינטליג’נס, הפועלת רבות לקידום זכויות להט”ב במקום העבודה. בשנה האחרונה החליטה החברה להעניק מימון של 50 אלף שקל נטו לכל עובד חברה מקהילת הלהט”ב שבוחר לקיים תהליך של פונדקאות בחו”ל. בנוסף, החברה תורמת מדי שנה עשרות אלפי שקלים לעמותות שתומכות בקידום להט״בים. החברה הייתה גם בין הארגונים הראשונים שחתמו על הסכם עקרונות לתמיכה בעובדים להט״בים ושוויון זכויות במגזר ההייטק עם ארגון LGBTech.

מתוך רשימת 50 המנהלים המשפיעים של ארגון OUTstanding

במשך כל שנות עבודתה כסמנכ”לית משאבי אנוש בחברה, ראתה פלר את השוויון בין כל העובדים בחברה כמובן מאליו ולא הרגישה צורך כלשהו להדגיש זאת בפניהם. אך מקרה יחיד בו שמעה שאחד העובדים חושש שיציאה מהארון תפגע בסיכוייו להתקדם בחברה, גרם לה להבין שכנראה מה שמובן לה אינו בהכרח מובן לכלל העובדים.

“הפתיע אותי שאצלנו בחברה, שמציינת כל שנה את שבוע הגאווה, יש עובד שמרגיש בצורה כזו”, אומרת פלר, “יחד עם זאת הבנתי שאם זו התחושה זו וודאי לא אשמת העובד, וכנראה שיש משהו שאנחנו לא עושים נכון. כנראה שאנחנו צריכים לשים על זה יותר דגש ולהפוך את האג’נדה שלנו לברורה יותר. לא רציתי שיהיה בחברה מישהו שירגיש שהוא צריך להשאר בארון כדי להתפתח”.

בעקבות המקרה כינסה פלר פגישה מיוחדת, בה דנו מהי הדרך הנכונה ביותר להעביר את מסר השוויון עד אחרון העובדים. בין השאר הועלה הרעיון של מענק התמיכה בהליך הפונדקאות.

“עשינו סיעור מוחות לגבי רעיונות למהלכים שיפיצו את האג’נדה שלנו ויתמכו בעובדים הלהט”בים, ובין השאר עלה נושא הפונדקאות. הצענו את מענק התמיכה בסך 50,000 ₪ וכולם התלהבו. השלב הבא היה להעביר את הרעיון לאישור חברי ההנהלה, שתמכו בשמחה רבה ללא יוצא מן הכלל”.

את ההכרזה על המענק ביצעו בסמוך לארועי הגאווה. “בשבוע הגאווה עשינו חגיגת גאווה, כמו תמיד החברה נשטפה בדגלים, והמנכ”ל נשא נאום על חשיבות השוויון וגם על חשיבת השונות, ועל כמה היא מכניסה צבע לארגון, והדגיש כי אנחנו כארגון מקבלים בברכה כל שונות שהיא”.

מה היו התגובות למהלך?
“העובדים הלהט”בים מאד התרגשו מעצם המענק. גם אלו שהמענק לא רלוונטי אליהם בשלב זה. קיבלנו גם המון תגובות מארגונים וחברות אחרות, כמו מנכ”לית פייסבוק ישראל שכתבה שהמהלך שבצענו מעורר השראה”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

האם לא התעוררה תחושה של אפליה בקרב העובדים שאינם להט”בים?
“היו תגובות מאד טובות גם מעובדים שהם לא מהקהילה. זה נכון שהיו כל מיני ששאלו “מה אם..”. אנחנו משתדלים תמיד לעזור לעובדים שזקוקים לכך, ובדרך כלל אנחנו עושים את זה בצורה פרטנית אל מול העובד. אבל בנושא הפונדקאות יש לנו עניין לעשות את זה ציבורי כדי לגרום לארגונים אחרים ללכת בעקבותינו ולהפוך את זה לאג’נדה”.

“יש אנשים בארגונים שלא יוצאים מהארון כי הם חוששים מהתגובה בסביבת העבודה”

בהמשך למהלך, יצרו קשר עם פלר חברי התארגנות LGBTech, וביקשו ממנה לחתום על אמנת Israel Diversity Standard, ליצירת סביבת עבודה שוויונית ומכילה ללהט”בים.

“חתמנו על אמנה שבה אנחנו מתחייבים כארגון לייצר סביבת עבודה שווה והוגנת קהילת הלהט”ב”, מסבירה פלר, “היינו בין הארגונים הראשונים שחתמו עליה ומאז נוצר קשר אדוק עם ההתארגנות”.

במסגרת שיתוף הפעולה בין Natural Intelligence לבין LGBTech, עובדים בימים אלו הארגונים על יצירת סרטון הסברה לארגונים גדולים על החשיבות ההצטרפות לאמנה.

מדוע מבחינתך חשוב שארגון ישים דגש דווקא על עובדיו הלהט”בים?
“ההסברה הארגונית מאד חשובה בעיני. יש הרבה ארגונים שוודאי אומרים שהתקדמנו המון בשנים האחרונות ולא צריך לעשות מזה רעש. יש לנו הרבה להט”בים בארגון ואנחנו סבבה איתם. אבל החוויה מהצד השני היא הרבה פעמים אחרת. תחושת הזרות עדיין קיימת. זה נראה לכולם מובן מאליו אבל יש עוד המון דברים שצריך לעשות. יש אנשים בארגונים שלא יוצאים מהארון כי הם חוששים מהתגובה בסביבת העבודה. אני חושבת שבכל ארגון יש נקודות בהן לא ברור לעובדים האם היחס בין כל העובדים הוא שווה. במקומות האלה צריך לעשות הסברה וצעדים שמקדמים את זה שעובדים ומנהלים בארגון יתיחסו לזה בצורה שווה”.

אילו צעדים נוספים אתם מבצעים על מנת להעביר את המסר הזה לעובדים?
“יש לנו את מענק הפונדקאות ששניים מעובדינו הולכים לקבל את הסיוע בקרוב. יש את האמנה שתלויה בכניסה למשרדים. יש דגל גאווה בכניסה למשרדים. בחוברת שמקבלים עובדים החדשים יש חלק שמדבר גם על הפעילות בקהילה ועל שוויון מגדרי, וכן שיחה על הנושא ביום אוריינטציה לעובדים חדשים. וככה מטמיעים את זה בארגון. היום יש לנו עובדים שיצאו מהארון כאן בעבודה, והמשפחה שלהם עדיין לא יודעת”.

יש הרבה חברות שנמנעות מהקשר הזה עם הקהילה הגאה על מנת לא לפגוע ברגשות הציבור. האם את חושבת שאפשר להביא לשיני כזה גם בארגונים גדולים?
“אני מאמינה שאפשר לייצר שינוי משמעותי בצורה מהירה יחסית דרך מנכ”לים וסמנכ”לי משאבי אנוש. אפשר לעשות שינוי גם בחברות הגדולות עם מאות ואלפי עובדים. שישנו ויובילו אג’נדה של הכלה וקבלה. אצלנו בחברה, יצירת סביבת עבודה שווה והוגנת לכל אדם באשר הוא, היא דבר מובן מאליו. אבל ברור לנו שלא כך הדבר בארגונים רבים, ולכן חשוב לנו לשתף פעולה עם ארגון LGBTech במטרה להשפיע על ארגונים נוספים ליצור סביבת עבודה שוויונית ומכבדת עבור כל עובדיהם”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן