fbpx

“לא רוצה שבנותי יגדלו בתחושה שמי שמנהל את העיר חושב שהאמהות שלהן הן מפלצות על שתי רגליים”

"אני מקווה שראש העיר יוכיח להן אחרת ויגרום להן לשוב ולהיות גאות בעיר שלהן" | לירון שליש, ממארגנות ארוע המחאה נגד סגן ראש עיריית חולון, נלחמת על הבית
חולון עיר הילדים | צילום: דר אבישי טייכר | פיקיוויקי | CC BY 2.5
חולון עיר הילדים | צילום: ד’ר אבישי טייכר | פיקיוויקי | CC BY 2.5

עד לפני קצת יותר משנה לרלרתי בבתי קפה כאחרונת התל אביביות. עכשיו בשביל בית קפה בתל אביב אני צריכה לפתוח יומן. אם מישהו היה אומר לי שבגיל 30 אגור בפרבר עם שלוש ילדות וחמישה חתולים, הייתי צוחקת שאין סיכוי, וממש אין לי כוונה ללדת לפני גיל 33 במינימום. ואז התאהבתי באם חד הורית שגרה בחולון, והכל השתנה.

כבר שמעתי סיפורים על כניסה למשפחה שכבר קיימת, וכמה זה מורכב ולא תמיד קל, אבל הילדות של בת הזוג שלי אשכרה קיבלו אותי, אותנו, מהרגע הראשון. ביום השנה שלנו הן סגרו אותנו בחדר וקישטו את כל הסלון. אבל לא כל העולם שסביבן מקבל את זה באותה קלות. בכל זאת, העולם עדיין עובר תהליך בכל מה שקשור לגזענות, קבלת השונה, זכויות אדם. ואפילו שלאחת הילדות בכיתה יש ילדה שיש לה שתי אמהות, עדיין הבנים מקללים אחד את השני “יא הומו” – וזה יוצר בלבול גדול אצל הילדות. מצד אחד הן יודעות לדקלם שכל אחד אוהב את מי שהוא אוהב, ולדעתי הן גם באמת מאמינות בזה. מצד שני הן חוששות ממה שהילדים בכיתה שלהן יחשבו עליהן, אם ידעו. מצד שלישי, כל פעם שעברנו בתל אביב לפני המצעד וראינו את כל הדגלים, הן חייכו מאוזן לאוזן.

היית רוצה בשבילן שיראו דגלים כאלה גם בעיר שלהן. שידעו שהעיר שלהן מגבה אותן, את אמא שלהן, את התא המשפחתי שלהן. לא רק בתיאוריה, אלא גם בנראות ובמעשים. ועם כמה שעיריית חולון טוענת שהיא עושה, ועם כמה שהקמת הוסטל לנוער להט”בי זה דבר מדהים ומבורך, לא נשמע לי שיהיה קשה מדי לתלות כמה דגלים ולהרים אירוע, לצד כל שאר העשייה, ולתת לילדות ולילדים שהמשפחות שלהן לא בדיוק לפי הספר ההטרונורמטיבי הרגשה שהעיר מחבקת גם אותן.

הן היו בהלם שמישהו בתפקיד כזה מדבר ככה על אמא שלהן, על כל כך הרבה אנשים בעיר שלו. הן התרגזו. הן התביישו. אבל הן התרגשו לשמוע על האירוע שמתארגן – אירוע גאווה ראשון אי פעם בעיר שלהן

אתמול הן ביקשו לדעת על מה אני ואמא מדברות, כשסיפרתי לה על האירוע שאני ושותפות מארגנות ביום חמישי. אמא ספרה להן מה סגן ראש העיר שלהן אמר. הן היו בהלם שמישהו בתפקיד כזה מדבר ככה על אמא שלהן, על כל כך הרבה אנשים בעיר שלו. הן התרגזו. הן התביישו. אבל הן התרגשו לשמוע על האירוע שמתארגן – אירוע גאווה ראשון אי פעם בעיר שלהן.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

הן שאלו אם ראש העיר לא יכול לפטר את האיש שדיבר ככה, והסברתי להן שהוא נבחר ציבור, וצריך הצבעה במועצה כדי לפטר, ושזה מסובך. הן לא הבינו איך ייתכן שהוא מדבר ככה ונשאר בתפקיד, ולמה ראש העיר לא עושה שום דבר. אני מקווה שבאירוע, ביום חמישי, ראש העיר יוכיח להן אחרת, ויגרום להן לשוב ולהיות גאות בעיר שלהן.

עברתי לחולון בגלל אהבה. מבחינתי העיר הזאת מסמלת מציאה של משהו שכבר לא באמת האמנתי שאני אמצא, מחוץ לאיזו סדרה או סרט או ספר. אני מתכננת להביא כאן ילדות וילדים למשפחתי המתהווה, ואני לא רוצה שהם יגדלו בתחושה שמי שמנהל את העיר שלהם חושב שהאמהות שלהן הן מפלצות על שתי רגליים. אני רוצה שגם אם הם ידעו שיש איפשהו אנשים שחושבים ככה, הם ירגישו שזה משהו שלא נוגע בהם, ירגישו מוגנים מפניהם, ירגישו שהם גדלים במקום שמתייחס אליהם ככל ילד וילדה.


הכותבת היא פעילה להט”בית תושבת חולון וממארגני אירוע המחאה נגד סגן ראש העיר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן