fbpx

לא עוזב את ת”א – הלהט”בים מקימים בית בת”א

אחרי שהגיעו לעיר כשוכרי דירות צעירים, יותר ויותר להט"בים בוחרים להשקיע ולהשתקע בת"א, ולהקים בית בעיר הכי גאה בישראל | היזמים כבר זיהו את הפוטנציאל ומציעים דירות חדשות לזוגות ומשפחות צעירות
ART1

בעשור האחרון חיזקה תל אביב את מעמדה כבירה הגאה של ישראל ושל המזרח התיכון כולו, ואפילו נבחרה לאחת מהערים הגאות המובילות בעולם.

שילוב של חופש וליברליות עם קהילה חזקה ומגובשת הפכו את תל אביב לעיר המועדפת על רבים מחברי וחברות הקהילה הגאה. אחרי הצבא ולפני התואר, אחרי הזוגיות ולפני הרחבת המשפחה – מגורים בתל אביב הם שלב כמעט מתבקש עבור כל צעיר וצעירה להט”בים.

היתרונות של מגורים בת”א עבור צעיר או צעירה להט”בים הם כמעט ברורים מאליהם – עיר ליברלית ופתוחה ומכילה, סצנת תרבות וחיי לילה גאה מהגדולות בעולם וחיי קהילה עשירים ומלאים.

אך אם עד לפני כמה שנים המגורים בת”א היו לתקופת הרווקות, בשנים האחרונות המגמה מתחזקת וזוגות גאים ומשפחות להט”ביות בוחרות להפוך את המגורים בעיר לקבועים, ורוכשים דירות בתל אביב מתוך כוונה להישאר בה ולהקים בה משפחה.


הסיבות לכך מתרכזות בעיקר בסביבה המכילה והליברלית שנוצרה בעיר, המאפשרת לזוגות ומשפחות לגור ולחיות בה בהרגשת שייכות מלאה. מספיק לקרוא על מקרים של זוגות שהותקפו כשהלכו ברחוב יד ביד, או על שכנים שביקשו מהדיירים הלהט”בים להוריד את דגל הגאווה שתלו במרפסת, כדי להבין כמה חשיבות והשפעה יש לסובלנות או חוסר הסובלנות של הסביבה על חיינו.

“עברתי לגור בתל אביב כשהייתי בת 23 ללמוד תיאטרון קהילתי באונ’ תל אביב”, מסבירה אשת חיי הלילה דנה זיו, “בשנים האלו גיליתי את היותי לסבית. עצם היותי לסבית גרם לי להשאר בעיר. בתל אביב אני מרגישה מאד בנח להיות לסבית, אני מרגישה בנח עם הדרך שבה הבאתי ילד לעולם. אני מרגישה בנח לשלוח את הבן שלי לגן ולא משנה איפה ובטוח יהיו בגן עוד סוגי משפחות וזאת תחושה נחה מכוון שככה קל להסביר לילדים בהיותם קטנים שיש הרבה סוגים של משפחות”.

גם ג׳וליאן צרפתי בהלול מעמותת אבות גאים, תופס באופן דומה את החים כמשפחה גאה בת”א.

“מאז שיצאתי מהארון גרתי רק בתל אביב”, הוא מסביר, “לפני כעשור, עוד לפני שעליתי לארץ, עשיתי התמחות של כמה חודשים בירושלים. מהר מאוד הבנתי שכהומו חיי יהיו יותר פשוטים מעבר לכביש 1. בגלל יוקר המחיה בתל אביב, שקלנו לעבור לעיר אחרת אחרי שהבנות שלנו נולדו. בסוף, החלטנו להישאר, גם כי אנחנו מאוד מחוברים לעיר הזאת, וגם כי חשבנו שיהיה יותר קל לבנות להיות בסביבה גיי פרנדלי עם עוד ילדים ממשפחות גאות בגן”.

התחושה הזו באה לידי ביטוי הלכה למעשה במציאות היומיומית של המשפחות הגאות.

“אני מרגישה את זה בקבלה, בהתחשבות ובעיקר ברגישות שמתחילה לאט לאט בבתי הספר” מסבירה דנה זיו, “למשל רשמנו את בננו לבית ספר השנה ובשאלון ההיכרות שאלו מי ההורים עם אופציה ברורה לאבא אבא אמא אמא הורות משותפת וכו’- דבר שפשוט מחמם את הלב”.

“כמובן שתל אביב היא לא העיר היחידה בארץ אשר מקבלת את המשפחות שלנו”, מוסיף ג’וליאן, “אני חושב שכל גן מתאים את עצמו לאוכלוסייה שלה. כלומר, אם יש בכיתה ילדי משפחות גאות, הנטייה היא להתחשב בהם, לשנות את התוכן כדי שכל ילד ירגיש שווה. יחד עם זאת, יש תחושה שגני ילדים בתל אביב לוקחים את זה הכי רחוק. בגן של הבנות שלנו (גן פרטי, עד גיל 3), הגננת ציינה את שבוע הגאווה, תלתה דגלי גאווה בכניסה לגן והסבירה לילדים במה מדובר. קצת חששתי מתגובת ההורים, אבל לשמחתי כולם הגיבו באופן חיובי ובירכו את הגננת על היוזמה. אני לא יודע איך זה היה מתקבל במקום אחר. ביום המשפחה הגננת פשוט הכינה לוח עם ציורים ודמויות כדי להסביר לכיתה את כל סוגי המשפחות, כולל משפחות חד מיניות. כמו כן, בקבלות שבת, הגננת החליפה את המוסג “אמא ואבא של שבת” ל”מקבלי השבת” והזמינה כמה פעמים שני בנים או שתי בנות להיות ביחד את “מקבלי השבת” של השבוע. כך הבנות שלנו לא הרגישו שונות משאר הכיתה”.

“אני פה בגלל שפה אני מרגישה בנח”, מסכמת דנה זיו, “מעולם לא נתקלתי בחוויה שלילית אבל אני יודעת שהיא קיימת ואני יודעת שחשוב להמשיך ולתת עוד ועוד ייצוגים של משפחות הן במפגשים והן בבתי הספר והן בספרים ובכל תוכן אפשרי שמסביבנו. לכן לפני למעלה משנה הקמתי יחד עם שותפתי עינב את שיגי – אירוע משפחות על שלל הקשת, כשהדגש הוא על שלל של תכנים מכל הקשת”.

עוד בנושא:  זה הזמן לרכוש דירה בת"א

המגמה של משפחות גאות צעירות שבוחרות להשאר בעיר, הובילה להקמתם של עוד ועוד פרויקטי מגורים המציעים דירות המתאימות למשפחות צעירות.

פרויקט ART2 הנבנה ברח’ הקונגרס בדרום העיר, הוא אחד מהפרויקטים המובילים את השינוי שעובר האזור בדרך להיות הרובע הגאה החדש של תל אביב.

האזור, הנמצא בפאתי פלורנטין, מתעורר לחיים ונמצא בתנופת בנייה אדירה. אל הצעירים שהגיעו והחיו את האזור, הצטרפו יזמי הנדל”ן שהתחילו לבנות פרויקטים חדשים, ועכשיו גם עיריית ת”א מצטרפת לעשייה ומתכננת מהפך אדיר באזור, הכולל הקמת פארק רחב ידיים, מדרחוב ססגוני ומרכז ספורט ופנאי ענק וחדשני.

פרויקט ART2 של חברת מנשרוב, מציע דירות חדשות המותאמות ליחידים, זוגות ומשפחות צעירות, במחירים אטרקטיביים ובתנאי תשלום נוחים, והכל באזור להט”ב פרינדלי מתפתח בין לוונטין לפלורנטין הותיקה, המאפשר לכם ליהנות משוק לוינסקי הצבעוני, שדרות רוטשילד, שכונת פלורנטין, פאבים אופנתיים, מסעדות ומרכזי קניות, וכמובן מסביבה ליברלית, מכילה ואוהדת.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן