fbpx

לא כל בדיחה על להטב”ים היא הומופובית

עבודה, זוגיות, סקס, ילדים - סטנדאפיסטים צוחקים על הכל, אז למה לא לצחוק גם על הנטייה המינית? ערב סטנדאפ בהודנא מזמין אתכם לראות דרך ההומור שזה בסדר להיות מי שאתם, ולצחוק על זה ביחד

אין ספק שהקהילה הגאה שולטת בהרבה מתחומי תרבות ההופעות בארץ, החל מזמרים, רקדנים, אמניות ספוקן ועוד. אבל על במת הסטדאפ אנחנו עדיין בתחילת הדרך.

ערב סטנדאפ גאה בהודנא מנסה לשנות את התמונה הזו. המנחה היוזם של הערב הזה, פלג חיבה, בחור סטרייט, (רחמנא לצלן), מספר לנו קצת על מה מתוכנן להיות.

“אני כבר 6 שנים בתחום, ותמיד מנסה לצאת מאיזור הנוחות שלי ולחשוב מחוץ לקופסא”, מתאר פלג, “זה משפר אותך כאמן וגם כיזם לדעתי. מעבר לזה שהסטנדאפיסטים הלהטב”ים שיופיעו בערב הם אנשים שאני מאוד נהנה לעבוד איתם ולהופיע איתם, אני קצת מנסה לשבור את התפיסה הזו, שלא כל בדיחה על להטב”ים היא הומופובית ולהוכיח שלקהילה יש המון הומור עצמי ושמותר לצחוק”

אילו תגובות קיבלת, כבחור סטרייט שמארגן ערב סטנדאפ להט”בי?
“קודם כל אמא שלי שאלה אותי אם אני גיי אבל לא התייחסתי לזה יותר מדי”, צוחק פלג, “חשוב לי שיהיה גיוון של קהל כדי ליצור שיח והקשבה דרך ההומור. אפילו כמה זוגות דתיים פנו אלי בהודעה ואמרו שרכשו כרטיסים”.

כהומו מותר לצחוק על זה, וזה היתרון

עבור קובי קוריאט, סטנדאפיסט הומו בן 42 שיופיע בערב הסטנדאפ בהודנא, ערב הסטנדאפ הוא חלק מתהליך הקבלה העצמית שלו כאדם וכאמן.

“בהרבה מקומות לא מקבלים את זה”, מספר קוריאט, “יש קהל מבוגר וקהל מסורתי שחלק אומרים לי “אל תדבר על זה”. אבל חשוב לי מאוד דווקא כן להנכיח את זה. כסטנדאפיסט אני צריך להרגיש הכי פתוח בבמה, אם אני לא מדבר על זה אני מרגיש שאני מסתיר משהו. אני לא במקום של מלחמות. הרצון שלי שיותר יקבלו את זה. לי כהומו מותר לצחוק על זה, וזה היתרון. אני מקווה שעם השנים זה באמת יהיה יותר ויותר פתוח”.

דנה פינסקר, סטדנאפיסטית בת 34 שתופיע גם היא בערב הסטדנאפ בהודנא, חושבת שהיכולת לצחוק על עצמנו היא חלק מהעבודה.

“היתה תקופה ארוכה של הסתרה, בעיקר בגיל תיכון ובצבא”, אומרת פינסקר, “רק חברים קרובים ידעו. זה היה מעיק. היום כשאני אמא, אין מקום להסתיר דבר, אני גאה בזוגיות ובאימהות שלי. וגם כותבת חומר על אימהות. מאז ומתמיד אני אוהבת לצחוק, ולהתייחס לסיטואציות בהומור. תמיד השתתפתי ויזמתי מערכונים במסיבות סיום של לימודים, חוגים, וקורסים. למעשה הסטנדאפ הראשון שעשיתי היה בכיתה ד’ – כתבתי מערכון לסוף שנה והצגתי. במקצועי אני דיאטנית בבית חולים, והרגשתי שאני חייבת לצחוק על עצמי ועל המקצוע שלי ולכן כתבתי מופע על דיאטניות ועל עולם הקואוצ’ינג של התזונה”.

עוד בנושא:  האם אותם גברים סטרייטים או לא?

בנוסף לקובי קוריאט ודנה פינסקר, יופיעו בערב הסטנדאפ גם אייל זמיר, אור מנדובה, וסטנדאפיסטית הדראג וינס.

“השאיפה שלנו היא להראות דרך ההומור שזה בסדר להיות מי שאתה”, מסכם פלג, “בלי קשר לנטייה מינית, ולצחוק על זה ביחד”.

ערב סטנדאפ להט”בי | חמישי 10.8 בשעה 21:00 | הודנא בר – אברבנאל 13 ת”א | 30 ש”ח ברכישה מוקדמת, 50 ש”ח בקופה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן