fbpx

“כשאנחנו רואות מה הגשמת החלום עושה לילד אנחנו רק רוצות לעשות עוד ועוד”

בשש השנים האחרונות מפעילות סמדר ומיכל את פרויקט הליצנבולנס, בעזרתו הן מסיעות ילדים חולים ליום של הגשמת חלום. עכשיו הן מבקשות להרחיב את הפרויקט ולהגשים חלומות ומשאלות לעוד מאות ילדים | "כמו שיש אמבולנס לגוף ככה הליצנבולנס הוא אמבולנס לנשמה"
מימין- מיכל- נודל וסמדר- שמש צילום קרני גלנצן
צילום: קרני גלנצן

סמדר חרפק בת 35 ומיכל קורמן בת 36, נשואות כבר 6 שנים וגרות בתל אביב עם שני הכלבים שלהן – אורי ואמה. הן לא חולקות רק בית, אלא מקצוע שהוא יותר שליחות, שתיהן עובדות מזה שנים כליצניות רפואיות. סמדר בדנה איכילוב ומיכל בתל השומר. הן אמנם ליצניות, אך גם מלאכיות במשרה מלאה.

סמדר ומיכל הכירו כשסמדר כבר הייתה ליצנית רפואית ותיקה ומיכל הייתה בלימודי ליצנות רפואית בסמינר הקיבוצים.

“המורה של מיכל היא ליצנית ותיקה וחברה טובה שלי והיא סיפרה לי שיש לה תלמידה שממש מזכירה לה אותי ושהיא רוצה לסדר לי אותה”, אומרת סמדר, “אני די נפנפתי את זה כי הייתי אחרי פרידה ולא היה לי כוח לשידוכים, עד שהחברה סיפרה לי שמיכל היא הבת של יוסף כרמון (שחקן הקאמרי הדגול של חנוך לוין) ואני, בתור מעריצה של חנוך לוין ולהקתו מיד התלהבתי.

זמן מה לאחר מכן הגעתי לבקר בשיעור ושם פגשתי את מיכל לראשונה. לא הייתי בטוחה שהיא בעניין של נשים אז בדקתי את זה ואז יזמתי פגישה חברית עם חברה משותפת והתחלתי איתה. היא בהתחלה הייתה ממש לא ברורה אז פשוט שאלתי אותה ישירות אם היא בעניין כי אני ממש מתחילה איתה ולא ברור מה היא חושבת ומשם הכל היסטוריה”.

כבנות זוג שגם חולקות מקצוע, לסמדר ומיכל, הידועות בכינוין הליצני שמש ונודל, יש אתגרים זוגיים משלהן. “לא מספיק שאנחנו שתי נשים שלכל אחת יש ארון מלתחה אז לכל אחת מהליצניות שלנו יש ארון עם בגדי הליצניות שלה”.

אמבולנס לנשמה

בשש השנים האחרונות מפעילות סמדר ומיכל את פרויקט הליצנבולנס- אמבולנס הליצנים, הכולל שלושה רכבי ליצנבולנס, באמצעותם הן מסיעות ילדים חולים ליום מיוחד במהלכו הן מגשימות להם חלומות.

“מיכל כבר הייתה ליצנית רפואית וידעה שהחלום שלי זה לייצר רכב ליצני משוגע ומעוצב ולקחת בו את הילדים שמתמודדים עם מחלות קשות וארוכות טווח ליום של הגשמת חלום”, מסבירה סמדר, “יום אחד כשמיכל הייתה בשטיפת רכבים היא פתאום ראתה את הרכב המושלם. רכב כתום ומגניב שנראה כמו מיניבוס מכווץ וליצני מסוג סוברית. היא מיד השאירה פתק על חלון הרכב ובעל הרכב חזר אלינו אמר שיש לו כל מיני רכבי אספנות ושאת הרכב הזה הוא לא מוכר. אחרי ששמע את המטרה הוא התרגש ואמר לנו שהבן שלו החלים מסרטן לפני כמה שנים ושהוא מוכן למכור לנו”.

מיכל: “היינו קצת אחרי החתונה שלנו ולא היה לנו כסף לקנות את הרכב, למזלנו סבתא של סמדר נתנה לנו מתנה לחתונה 15,000 שקל כדי שנוכל לקנות איתם תרומת זרע, ללא היסוס לקחנו את המתנה הזאת וקנינו איתה את אמבולנס הליצנים הראשון”.

סמדר: “היום יש לנו בפרויקט 3 רכבי ליצנבולנס: אחד בת”א, השני בירושלים והשלישי באשקלון. קמפיין מימון ההמון איתו עלינו לאוויר ב-19.8 ושימשיך עד החגים או עד הגעה ליעד, נועד כדי לרכוש עוד רכבי ליצנבולנס, לתחזק אותם ולהגשים חלומות ומשאלות לעוד מאות ילדים בשנתיים הקרובות”.

“אנחנו כזוג שחיות יום יום את הילדים והמשפחות בבית החולים מגלות כל פעם מחדש כמה הפרויקט של הליצנבולנס הוא משמעותי וחשוב והוא ממש כמו תרופה לנפש – אנחנו תמיד אומרות שכמו שיש אמבולנס לגוף ככה הליצנבולנס הוא אמבולנס לנשמה”.

צילום: אלבום פרטי
עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

זה לא פשוט להיות זוג שעובד באותו תחום ועוד בתחום כל כך רגיש ומורכב, איך זה מסתדר?
מיכל: “אני מאמינה שהרגישות הזאת של שתינו מביאה גם עוצמות הביתה, גם קשיים וגם המון אור. ולפעמים הילדים החולים הם כל כך המרכז שאנחנו שוכחות מעצמנו. אבל איך אפשר שלא? כשאנחנו רואות מה הגשמת החלום עושה לילד אנחנו רק רוצות לעשות עוד ועוד. למשל כשילד שאין לו ידיים ורגליים בגלל מחלה גנטית נדירה מבקש ליומולדת שלו לטוס במטוס פרטי ואחרי הטיסה המלווה שלו אומרת לנו תודה שנתתם לו יום שבו הוא לא הרגיש את המגבלה שלו, אפילו לא לרגע- אנחנו יודעות שעשינו טוב. כשילד שמתמודד עם אנורקסיה מבקש לשחק כדורסל עם מכבי תל אביב שהוא מעריץ ואחרי שמשחק איתם רואה כמה הם ענקיים הוא אומר לנו ברכב בדרך חזרה שהוא מבין שהוא חייב לאכול ולגדול אם הוא רוצה להיות שחקן כדורסל- אנחנו יודעות שעשינו טוב. כשאנחנו מגשימות משאלה אחרונה לילד במצב סופני ומשאירות למשפחה זיכרון של יום נפלא מלא פנטזיה וצחוק שהם יוכלו לחזור אליו בזיכרון ובתמונות כשהוא כבר לא יהיה פה – אנחנו יודעות שעשינו טוב”.

את כל הטוב הזה, סמדר, מיכל וכל הצוות המדהים שלהן מבקש שתסייעו לו להמשיך לעשות. הקמפיין שלהן הצליח לגייס עד כה למעלה מ-300 אלף ₪ והיעד הינו 600 אלף ₪. לקמפיין מסייעים בכל הכח צוות של שגרירים שהם בעצם הורים של ילדים חולים שכבר הגשימו עבורם משאלות באמצעות הליצנבולנס. עלויות הביטוח, הדלק וכו’ על הליצנבולנסים, עלויות הגשמת משאלות לילד/ה יחד עם מלווה ואף בני משפחה ועוד כרוכים בעלות שנתית לא מבוטלת בטח ובטח כשיש לצערנו אינסוף ילדים ובני נוער חולים במחלות קשות ומסכנות חיים והן רק חולמות להצליח להגשים לכולם/ן את המשאלות הרבות והייחודיות, לעיתים משאלות אחרונות. גם בהן ובעמותת מגי שעומדת מאחריהן פגעה הקורונה והקמפיין הוא הכרח לשם המשך הפעילות ואף הרחבתה.

ולסיום, שאלה בפולנית, מה לגבי הגשמת משאלה עצמית בדמות ילד משלכן?
סמדר: “לא קל לראות וללוות כל יום ילדים חולים ולדמיין מה עשוי חלילה לקרות לילד משלך, אבל היום אנחנו כבר יותר חושבות על ילד משלנו ויודעות שזה יקרה בהמשך”.


לעוד פרטים על אמבולנס הליצנים | לתרומה לקמפיין הליצנבולנס

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן