fbpx

כמה טוב יהיה כשתבואו הביתה

קולנוע להט"בי מרגש, קסום, עצוב, מצחיק ושנון מישראל ומרחבי העולם - טום אוריה, עוזר מנהל אמנותי של פסטיבל הקולנוע הגאה, עם ההמלצות האישיות שלו לסרטי הפסטיבל
מיוחדת במינה

אלפי שירים, משפטים וקלישאות נכתבו והולחנו סביב הקונספט של המושג “בית”. עבורי פסטיבל הקולנוע הגאה היה והינו בית וסיפור אהבה.

בחודש יוני פסטיבל הקולנוע הגאה יעלה בפעם ה-14, והלב מתרגש יותר מאי פעם. עבורי, אדם ששונא הגדרות, (אבל אם היינו צריכים לשבת על הגדרה, אז טרנס, בייג’נדר ולסבית, כל הנ”ל הן אני ועוד),  ועם כל המורכבויות הקטנות והגדולות שלי, בית זה משהו שחשוב לי, תחושת שליחות ושייכות, ואת התחושה הזו מביא פסטיבל הקולנוע הגאה, עם קולנוע להט”בי מרגש, קסום, עצוב, מצחיק ושנון מישראל ומרחבי העולם.

ובנימה זו, הנה כמה המלצות חמות שלי לפסטיבל הקרוב.

אורח חשוב שמגיע השנה לפסטיבל הוא הבמאי הקנדי, טום פיצ’גרלד שבשנת 1997 ביים את הסרט הקווירי החשוב “הגן התלוי”. במסגרת פרספקטיבה שהפסטיבל יערוך לכבוד הביקור שלו, נציג את סרטו “רסיסים”, שהוקרן בפסטיבל טורונטו האחרון ומתאר יציאה מהארון של צעירה ביסית החוזרת לעיירת הולדתה בזמן הלווית אביה.

אבל אני רוצה להמליץ בחום על סרטו הלפני האחרון, “שבר ענן” – דרמה קומית שובה ומקסימה על זוג לסביות החיות יחד כ-31 שנה, עכשיו בשנות ה-70 לחייהן כשאחת מהן הולכת ומתעוורת ובת זוגתה מתקשה לטפל בה, הן מחליטות לברוח יחד לקנדה כדי להתחתן. הן יוצאות למסע אחרון שכולו חגיגה של החיים, אהבה ונוף מרהיב עין.

משחקות בסרט שתי זוכות אוסקר אולימפיה דוקאקיס (מוכת ירח) וברנדה פריקר (כף רגלי השמאלית).


אורחת חשובה נוספת שמגיעה היא מדלן אולנק שתציג את סרטה האחרון “לילות פרועים עם אמילי” קומדיה המבוססת על כתביה ודמותה של המשוררת אמילי דיקנסון, לכאורה רווקה מתבודדת. הסרט חושף את סיפור אהבתה של אמילי עם סוזן, דבר המטריד את מנוחתה של מאהבת אחיה, מייבל. הסרט מספר את סיפורם של שני זוגות אוהבים מחוץ לנורמות החברתיות הנאבקים על מקום בהיסטוריה.

הדרמה הספרדית “כרמן ולולה” של הבימאית ארנטשה אצ’באריה שהוקרן בפסטיבל קאן המאוד חשוב, חושפת את הצופות אל רומן אסור המתפתח בין שתי צעירות המורדות בחברה הצוענית השמרנית. סרט סוחף עם מוזיקה צוענית מסחררת חושים.

עוד בנושא:  מצעד הגאווה בירושלים פתח את חודש הגאווה בישראל

שני סרטים שהוקרנו בהצלחה בשבוע סרטי הנשים הגאות שקיימנו בחודש מרץ האחרון חוזרים להקרנות אחרונות בהחלט אז אסור לפספס אותם: “החינוך הרע של קמרון פוסט” המספר על נערה לסבית הנשלחת לפנימייה דתית המתמחה בטיפולי המרה. את הסרט ביימה דזירה אקוון, יוצרת הסדרה “ביסקסואלית” ומככבות בו קלואי גרייס מורץ וסשה ליין.

הסרט השני הוא “ספרי זאת לדבורים” עם אנה פאקווין כוכבת הסדרות “המשבריסטית” ו”דם אמיתי”. רופאה צעירה החוזרת לעיירת הולדתה, פוגשת באם צעירה במאבק השרדותי כאם יחידה. שתי הנשים הבודדות יגלו שניתן למצוא אהבה גם ברגעים הכי פחות צפויים.

יוקרנו גם שני מקבצים של סרטים קצרים לסביים – המקבץ הבינלאומי שאותו אני אצרתי אז אני ממליץ עליו בחום, והמקבץ השני הוא “סיפורי בנות”, הכולל 6 סרטים ישראלים קצרים מקוריים המוקרנים בבכורה ארצית וחלקם אף עולמית.

הטרנס שבי ממליץ בחום על הדרמה המדע בדיונית “סיפור קצר מהפלנטה הירוקה” שזכה בשלל פרסים בפסטיבל הבינלאומי של ברלין. טניה, צעירה טרנסג’נדרית המגלה להפתעתה שסבתא שלה בילתה את השנים האחרונות לחייה עם חייזר סגלגל. עוד סרט עלילתי טרנסי שזוכה באינספור פרסים בחודשים האחרונים הוא “הגן העזוב” המביא למסך את סיפורה של טינה, צעירה טרנסית החולמת להגשים את עצמה, מתפרנסת מנהיגה במונית ועוברת טיפול אצל פסיכולוג קשיש בעל לב טוב, במקביל היא מצטרפת להפגנות ועושה את צעדיה הראשונים כפעילה חברתית.

ישנו קולנוע תיעודי טרנס מעולה ואני ממליץ על “מעשה ידי אדם” של הבימאי טי קופר העוקב אחרי גברים טרנסג’נדרים העוסקים בפיתוח גוף ומשתתפים בתחרויות. ו- “פאביאנה” על נהגת משאית טרנסג’נדרית היוצאת לפנסיה אחרי עשרות שנים מאחורי ההגה והסרט מלווה את מסעותיה האחרונים בדרכים.

השנה יוקרנו בפסטיבל שני סרטי קולנוע ישראלים טרנסג’נדרים בבכורה עולמית: “מיוחדת במינה” שביים מבקר הקולנוע נחום מוכיח המביא למסך את סיפורה של השחקנית ומעצבת האופנה, גילי בסון, והסרט התיעודי “טרנסקידס – הסרט” המבוסס על סדרת הטלוויזיה של yesדוקו. שתי ההקרנות יתקיימו בנוכחות גיבורי ויוצרי הסרטים.

את רשימת הסרטים המלאה ניתן למצוא באתר הפסטיבל: www.tlvfest.co.il

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן