fbpx

“כלוב העליזים” – מופע דראג מרהיב עם חומר למחשבה על סטראוטיפים

המחזה המצליח "כלוב העליזים" עולה השבוע בתאטרון חולון ומביא לבמה לבמה מופע דראג מרהיב, הומור עצמי וגם קצת חומר למחשבה על סטראוטיפים מגדריים וכבליהם | הבמאי רפי ניב: "מעבר לסיפור שעדיין רלוונטי לתקופה – זוהי פשוט הנאה צרופה, פשוט פ-א-ן"
כלובהליזים
צילום: יח”צ

בשבוע הקרוב תעלה בתיאטרון חולון ההצגה המצליחה “כלוב העליזים”, קומדיה מטורפת מאת ז’אן פּוארה, שהועלתה במקור בשנת 1973.

במרכז המחזה דמויותיהם של ז’ורז’ – מנהל מועדון לילה מצליח בסן טרופז העליזה והזוהרת של שנות השבעים ומישל – בן זוגו וכוכב מופעי הדראג העולים במועדון. השניים חיים באושר ובנחת בקן אוהבים שמח וצבעוני עד שלוראן, בנו של ז’ורז’ (מלילה שהיה מעדיף לשכוח) מודיע להם שהוא מתחתן ושהורי הכלה הסופר-שמרנים מעוניינים לפגוש את הוריו והם בדרך לביקור. מכאן מתפתחת קומדיית מצבים מטורפת, מצחיקה (עד דמעות) ומרגשת (עד דמעות), שמביאה לבמה פאן וקומדיה, מופע דראג מרהיב, הומור והומור עצמי ובדלת האחורית גם קצת חומר למחשבה על סטראוטיפים מגדריים וכבליהם.

המחזה, שהפך שם נרדף לקומדיה צרפתית, זכה להצלחה גדולה בכל מקום שבו הועלה ועובד בשנת 1976 לסרט שהפך לקאלט צרפתי. ב-1996 יצא לו עיבוד קולנועי אמריקני בשם “כלוב הציפורים”, בכיכובם של נתן ליין ורובין ויליאמס, ולאחרונה אף נכתב מחזמר מצליח באותו שם, שזכה להצלחה גדולה בברודווי.

הגרסה העברית למחזה עלתה במקור בתיאטרון באר שבע וזו הפעם הראשונה שההצגה עולה באזור המרכז. על בימוי הגרסה העברית אחראי הבמאי רפי ניב.

מדובר על לפני למעלה מ-35 שנים. עד כמה רלוונטי לטעמך הטקסט והסיפור ובאיזה אופן?
“הסיפור פה הוא סיפור על קבלת האחר, עד כמה מקבלים אותו? האם כולם נהנים מזכויות שוות ללא קשר לנטייה? היופי במחזה שהוא מביא את הסיפור עם הרבה הומור, גם עצמי. מצד אחד קומדיית מצבים פרועה ומהצד השני מופע דראג ברמה גבוהה. זוהי חגיגת תיאטרון וקומדיה בשילוב עם משחק מעולה: אמיר קריאף עושה עבודת משחק מסעירה ומולי שולמן המצוין כבעל המועדון. מעבר לסיפור שעדיין רלוונטי לתקופה ומעבר להכל – זוהי פשוט הנאה צרופה, פשוט פ-א-ן”.

בתוך קהילת הלהט”ב יש התנגשות פוליטית בין המחנות – ההומונורמטיב אל מול הקוויר. האם היא גם באה לידי ביטוי במחזה? 
“בכל חברה אנושית יש קונפליקטים ומגוון דעות (לא רק אצל היהודים), מה שמאחד את קהילת הלהט”בים הוא הרצון בקבלה והכרה על ידי החברה הסטרייטית. בכלוב העליזים כולם שווים, ההצגה מסתיימת ועל רקע מוסיקת הדיסקו כולם רוקדים וכולם שווים”.

כמי שמשתייך לקהילה, איך בא לידי ביטוי הקשר האישי לתכנים ולנושא אם בכלל?
“כבמאי גיי ניגשתי לחומר עם המון אהבה ובעיקר הומור עצמי. הקהל יושב ומתגלגל מצחוק. קהל גיי יכול להזדהות לצחוק על עצמו ולא פחות מכך סטרייטים”.

אני יכולה להניח שטיפול במחזה שהפך לסרט אייקוני יהיה שונה, איך מתמודדים עם טיפול בסרט קאלט ומה החידוש שלך למחזה?
“התרומה שלי כבמאי לחומר הזה, להוסיף מעבר לשכבת הצחוק והקומדיה, גם שכבה של אנושיות וחמלה. המבחן העיקרי מבחינתי זה שיהיה לקהל כיף וזה אכן מה שקורה”.

איך החיים אחרי תיאטרון באר שבע ובית הספר גודמן למשחק?
“מבחינתי זוהי סיומה של תקופה מרגשת, מקסימה ובעיקר מרובת הישגים. 9 שנים בתיאטרון באר שבע, 12 שנה בבית ספר גודמן. סך הכל אני מאמין ברוטציה וצועד בשמחה לקראת אתגרים רבים חדשים: הוצאתי את ‘מקווה’ עם ליא קניג, הצגה שאני מאד אוהב וגאה בה, בחזרות על בילבי שיעלה בתיאטרון תל אביב (לשעבר בית החייל) ובקרוב מתחיל לביים עבור תיאטרון גשר את ההצגה”.

עוד בנושא:  ריצ'רד III בכיכובה של יבגניה דודינה בהטבה לקוראי וודג'

כלוב העליזים – תרגום אלי ביז’אווי | בימוי רפי ניב | שחקנים: אליאור אליהו אמסלם, איתמר אליהו, שירי גולן, תמר מלאכי, ניר סעדון, אדוה עדני, יונתן צ’רצ’י, אמיר קריאף, מולי שולמן

4,5,7/12/2019 בשעה 20:30 | תיאטרון חולון- כתובת: שדרות קוגל 11 , בית יד לבנים | לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן