fbpx

כיצד החליטה פייסבוק באילו מדינות יופיע אמוטיקון הגאווה?

בזמן שחגגנו עם אמוטיקון הגאווה על כל פוסט אפשרי, במדינות כמו רוסיה, מצרים והרשות הפלסטינית נחסמה אפשרות השימוש באייקון הגאווה. לא על ידי הרשויות, אלא על ידי פייסבוק עצמה
pride_emoticon

אחרי שהתרגשנו מאמוטיקון הגאווה המיוחד של פייסבוק לכבוד חודש הגאווה, השתמשנו בו על כל פוסט אפשרי והרמנו לפייסבוק על המחווה המרגשת, מגיעים הדיווחים שמצננים מעט את ההתלהבות.

על פי דיווחים של משתמשי פייסבוק ברחבי העולם, שנבדקו ואומתו על ידי בלוגים שונים, מסתבר כי ההשקה של אמוטיקון הגאווה בוצעה בצורה סלקטיבית, והאמוטיקון המרגש אינו מופיע במדינות כמו רוסיה, מצרים, בחריין, לבנון, סינגפור והרשות הפלסטינאית.

בפוסט שפרסמה החברה בתחילת חודש יוני, בו הודיעה על האופציה המיוחדת, נכתב: “אנו מאמינים בבניית פלטפורמה התומכת בכל הקהילות, ולכן אנו חוגגים את הגאווה והמגוון עם רגשון מיוחד לחודש הגאווה”.

בהמשך לתגובות משתמשים רבים שלא הצליחו להשתמש באמוטיקון, הסבירו בחברה כי הרגשון לא זמין בכל מקום, מכיוון שמדובר בחוויה חדשה שנמצאת תחת ניסוי, אך הזמינו את מי שרוצה בכל זאת להנות מהשימוש ברגשון הגאווה, לעשות לייק לעמוד LGBTQ@Facebook כדי לקבל אותו.

ההסבר של החברה, שבתחילה התקבל בהבנה, הפך למחשיד כאשר התגלה כי האזורים בהם לא ניתן להשתמש ברגשון הם דווקא במדינות שאינן ידידותיות ללהט”ב. משתמשים ברוסיה לדוגמא, כתבו כי הם רואים את הרגשון בפוסטים אך אינם יכולים להשתמש בו, ומשתמשת ממלזיה כתבה למארק צוקרברג כי דווקא בארצה, שמדכאת להט”בים, חשוב שיהיה אפשר להשתמש ברגשון הגאווה.

פייסבוק סרבה לספק הסבר נוסף לגבי הדרך בה נקבע באילו אזורים הרגשון יופיע ובאילו אזורים לא, אך הסבירה כי הרגשון מופיע למשתמשים ב”שווקים מרכזיים בהם יש חגיגות גאווה”.

נראה כי הניסיון של פייסבוק לייצר מחווה לקהילה הגאה ולעולם החופשי מבלי להרגיז את שאר המדינות עולה לפייסבוק בביקורת רבה, והיו אף שטענו כי פייסבוק “משחקת לידיהן של המדינות הלהט”בפוביות ומסייעת להן להסתיר ולמחוק את הקהילה והתרבות הגאה”.

להגנתה של פייסבוק ניתן לטעון כי זו לא הפעם הראשונה שהיא משיקה אמוטיקונים המוגבלים לשימוש באזורים מסויימים בלבד. גם אמוטיקון ההאלווין של החברה לא הופיע בהרבה מדינות (עובדה שלא שמעתם עליו עד עכשיו). אבל בניגוד להאלווין, שלא נחגג בכל מדינה, הרי בכל מדינה יש תושבים להט”בים, ודווקא במדינות האוסרות על הומוסקסואליות בחוק או מנסות להגביל את זכויות הלהט”בים, מחווה כזו של הרשת החברתית נחוצה וחשובה במיוחד.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

אנחנו כבר חברים בפייסבוק? [sfp-page-plugin url=http://www.facebook.com/wdg.co.il  timeline=false show_facepile=true hide_cover=true small_header=true]

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן