fbpx

כיצד החברות הגדולות מציינות את חודש הגאווה?

זה כבר הפך למסורת - החברות הגדולות בישראל מצטרפות לארועי הגאווה ביוזמות צבעוניות ומפתיעות להבעת תמיכה בקהילה הגאה ומאבקה לשוויון | מקליפים, דרך ארועי גאווה ועד שיתופי פעולה עם הארגונים הגאים - "פעילות בשבוע זה מהווה מבחינתנו דרך לחזק את ערכי הסובלנות והקבלה שהם חלק מהחזון של החברה"
מיקרוסופטגאווה
בנין מיקרוסופט מואר בגאווה | צילום: מורג ביטן

שבוע הגאווה בתל אביב יוצא לדרך, והחברות המובילות במשק מצטרפות לחגיגה במספר יוזמות מעוררות השראה. באמצעות מחוות הגאווה, החברות הגדולות שואפות להביע הזדהות עם הקהילה הגאה בישראל ולקדם את ערכי השוויון וקבלת האחר, אך עבורנו חברי הקהילה יש להן ערך נוסף – הן מזכירות לנו את הכוח הצרכני, הכלכלי והפוליטי שלנו, בתקווה שנשכיל למנף אותו במאבק שלנו לשוויון זכויות.

מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח האירה את חלונות המרכז החדש של החברה ברחוב דובנוב בתל אביב בצבעי דגל הגאווה. הבניין בדובנוב שימש במשך שנים כבניין תנועת “בני עקיבא” והנהלת הקיבוץ הדתי.

התא הגאה של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח – אותו מוביל קובי מימון, מקיים השנה שיתוף פעולה עם פסטיבל הקולנוע הגאה TLVFest, במסגרתו, מרכז מיקרוסופט בדובנוב יהפוך למוקד נוסף של הפסטיבל ועל גג המרכז יתקיימו הקרנות מיוחדות, מסיבות וסדנאות.

הארוע הראשון במסגרת השת”פ עם פסטיבל הקולנוע הגאה התקיים ב-4.6. עובדי מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח הגיעו למרכז החדש של החברה כדי לפתוח את אירועי שבוע הגאווה בהקרנת טרום בכורה מיוחדת לסרטו של יובל הדדי “15 שנים”, אשר נבחר לפתוח את פסטיבל הקולנוע הגאה הבינלאומי בסינמטק תל אביב, ולסרטה של הבמאית הילה מדליה, “טראנס קידס”. בהקרנה המיוחדת שנערכה השתתפו במאי ותסריטאי הסרט יובל הדדי, וכן המפיק שלום גודמן. באירוע נכחו גם חבר הכנסת יוראי להב הרצנו מכחול-לבן, איילה כץ, אמו של ניר כץ ז”ל, נדב אבוקסיס ועוד.

קובי מימון, יו”ר התא הגאה של מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט מסר כי: “העצמה והכלה של כל המגדרים והמגזרים באוכלוסייה היא ערך מרכזי במיקרוסופט. אנו רואים חשיבות רבה בעידוד יוצרים ישראליים לעסוק בנושאים אלו”.

גוגל ישראל מחבקים את מצעדי הגאווה בירושלים ובתל אביב. בשבוע שעבר צבעה החברה את מסלול מצעד הגאווה באתר גוגל מפות בצבעי הגאווה. זהו צעד שמסמן הכרה הולכת וגוברת בחשיבות העולמית של המצעד שכן רק מצעדים נבחרים ברחבי העולם מסומנים בידי גוגל.

Google בשיתוף כאן גימל הפיקה את קליפ הגאווה – “מי מחפש אותי” שילווה את אירועי הגאווה 2019 של עיריית תל-אביב-יפו. את השיר יצר והפיק סתיו בגר (TOY, שני משוגעים), ומבצעים מאור אדרי וכרקוקלי. הקליפ נוצר כחלק מפרויקט בינלאומי הנקרא YouTube Creators for Change, שתומך ומקדם יוצרים מכל רחבי העולם העוסקים בנושאים חברתיים ומקדמים סובלנות, הבנה ואמפתיה בערוצי ה-YouTube שלהם.

בנוסף, מציינת 50 שנים למהומות סטונוול, אבן דרך במאבק לזכויות להט”ב, בתערוכה ייחודית באתר Google Arts & Culture. לתערוכה שותפים גופים רבים והיא כוללת בין השאר סיור וירטואלי באנדרטה שהוקמה בניו יורק לציון המהומות, תיעוד היסטורי של האירועים ועדויות אישיות של חברי הקהילה על החיים שלפני המהומות.


באינטל ישראל משמשים דוגמה חיה לחברה מגוונת, עם עובדים ועובדות המגיעים ממגזרים שונים, מתרבויות שונות וממקומות שונים בארץ ובעולם. מתוך מחויבות אמיתית לנושא, ורצון להעלות את המודעות לצורכי העובדות והעובדים הנמנים עם הקהילה הגאה, יציינו באינטל ישראל את שבוע הגאווה גם השנה, באירועים שיתקיימו בקמפוסים ב-11-12 ביוני ובהם: מפגשים עם אסי לוי, הרב בני לאו, וטל ואביעד וכמובן- עובדי אינטל יצעדו במצעדי הגאווה המרכזיים ברחבי הארץ.

חברת חללי העבודה מיינדספייס ובר הפאי גארדן (הצמודים זה לזה בתל אביב), משיקים שיתוף פעולה מיוחד: “Space for Everyone”. במסגרת שיתוף הפעולה יוקם סלון פופ-אפ בשדרות רוטשילד 45, הסמוך לסניפים של מיינדספייס בתל אביב, המעוצב עבור כולם ללא הבדלי מגדרים, העדפות מיניות ודעות. בנוסף, בשבוע זה יערכו גם אירועים, מסיבות, הופעות, Happy Hour, מיצג אומנות ותושק מהדורה מוגבלת של פריטי לבוש למצעד הגאווה, בכל ימות השבוע בפאי גארדן החל מהשעה 20:00.

מיינדספייס מעסיקה למעלה מ-14,000 חברי קהילה ב-28 מתחמים בערים מרכזיות ברחבי העולם – תל אביב, הרצליה, סן פרנסיסקו, וושינגטון די.סיֿ, לונדון, אמסטרדם, ברלין, המבורג, מינכן, פרנקפורט, ורשה ועוד.

“מיינדספייס מעודדת בכל סניפיה שוויון הזדמנויות וקבלת השונה במקום העבודה”, אמר יותם אלרואי, מייסד שותף וסמנכ”ל הפיתוח העסקי בחברה, “פעילות בשבוע זה מהווה מבחינתנו דרך לחזק את ערכי הסובלנות והקבלה שהם חלק מהחזון של החברה”.

בסודהסטרים יצאו ביחד עם איגי (ארגון נוער גאה) בהשקה של מהדורת בקבוקים מיוחדת, כיוזמה משותפת במאבק למען השוויון ונגד להט”בפוביה. על המהדורה המוגבלת מופיע איור שיצר סהר קן-תור, חניך בן 23 מתל אביב. מהדורת “החופש שלי הוא החופש שלך” היא מהדורה מוגבלת ואינה מיועדת למכירה. הבקבוק יחולק בכל מצעדי הגאווה ברחבי הארץ, ללא תשלום, לאלפי חניכות וחניכי איגי ובני משפחותיהם.

הציור המקורי של סהר קן-תור שהוטבע על גבי בקבוקי סודהסטרים

חברת נייס תחגוג במשרד בישראל ובמשרדים ברחבי העולם ובנוסף תערוך הרצאות מגוונות, הקרנת סרטים ופאנלים הכוללים סיפורים אישיים של עובדי החברה.

חברת וובפאלס מציגה את מיזם “ידי הגאווה”, המתפרש על שתי קומות בבניין החברה, עליהן יפרשו מייצגי ענק עליהן יטביעו עובדי החברה את טביעת ידיהם ויכתבו מהי גאווה עבורם כתמיכה במאבקה של הקהילה לשוויון.

בחברת ההייטק אפלייד מטיריאלס יניפו את דגל הגאווה ביום חמישי ה- 13.6 בקמפוס החברה בקריית המדע ברחובות בטקס בהשתתפות העובדים, כפי שיעשה גם באתרי החברה השונים בארה”ב. השנה, זכתה החברה לציון של 100% במדד השוויון העסקי של קרן זכויות אדם כאחד מהמקומות הטובים ביותר עבור שוויון לקהילת הלהט”ב.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן