fbpx

“יש לך עד מחר בבוקר להביא לי 30,000 ש”ח או שאני מספר להורים שלך שאתה הומו!”

סחיטה באיומי ארון - המשטרה עצרה אמש תושב ת"א בחשד ששדד גבר עמו נפגש באמצעות אפליקציית הכרויות וסחט אותו שיחשוף את נטייתו המינית | תומו חן, שליווה את הנסחט בימים האחרונים מספר את הסיפור כולו - כיצד התבצעה הסחיטה וכיצד נתפס החשוד
משטרה
pixabay | cc0

אתמול היה נדמה לי לרגע שאני חי בסרט מתח, אבל זאת הייתה המציאות העגומה.

שבת בלילה אני מקבל הודעה “היי תומו חבר שלי במצוקה, הוא צריך עזרה דחופה, אני יכול להתקשר?”.

אנחנו מדברים ולאוזני נגלה סיפור מפחיד על חטיפה סחיטה באיומים והומופוביה קשה. אני מבקש שניפגש כדי שאוכל להבין מה אפשר לעשות ואיך אפשר לפתור את הבעיה.

תוך 10 דקות דפיקה על הדלת שלי. החבר שפנה אלי יחד עם בחור צעיר רועד עם ראש מורכן ומבט מבוהל. לצורך הסיפור נקרא לו טל. טל גולל בפני את מאורעות הערב האחרון. הוא פגש בחור כמה ימים קודם דרך הגריינדר הם ישבו ודיברו והיה נחמד וקבעו להיפגש שוב. טל הסביר לו שהוא בארון וגר עם הוריו ולכן יצטרכו להיפגש במקום אחר, הבחור מסכים ומציע לאסוף אותו. ביום שבת אחר הצהרים הבחור מגיע ואוסף את טל למפגש. תוך כמה דקות הוא מזהה שהבחור לא נוסע לכיוון הנכון.

טל שואל: “מה קורה? אנחנו נוסעים לכיוון ההפוך”, ותוך שניה הוא מקבל מהלומה לפנים כשהבחור צועק עליו “אתה לא מדבר! מעכשיו אתה עושה מה שאני אומר ושותק”.

בארבעים הדקות הבאות טל עובר נסיעה מהגיהנום – קללות, צעקות, סטירות ואיומים. הרכב נעצר בתוך כפר ערבי, טל לא יודע איפה הוא נמצא ומה קורה. הדלת נפתחת, הוא נזרק החוצה, הטלפון הארנק נלקחים ממנו בליווי קללות והשפלות. בהבזק של חוכמה הוא אומר לבחור: “רגע, אני אביא לך כסף”. הם מסכמים שהוא יחזיר אותו לתל אביב בתנאי שהוא ישלם לו 2000 ש”ח. הבחור מוציא את מספר הטלפון של הוריו של טל מהזיכרון ולוקח את תעודת הזהות שלו. לאחר שקיבל ממנו את הכסף, הוא מוריד אותו באותה נקודה בה הוא אסף אותו. שניה לפני שהסיוט נגמר הוא אומר לו: “יש לך עד מחר בבוקר להביא לי 30,000 ש”ח או שאני מספר להורים שלך שאתה הומו! יש לי את הכתובת שלך ואת הטלפון שלהם”.

טל עולה הביתה רועד. ההורים שלו מנסים לדבר איתו, אך הוא מסתגר בחדר. הוא לא יכול לספר להם. למזלו הוא מכיר את יהודה. הוא מתקשר ומספר לו מה קרה, יהודה מגיע מיד ומוציא אותו לטיול ושיחה, בשלב הזה הם מגיעים אלי.

הרכב נעצר בתוך כפר ערבי, טל לא יודע איפה הוא נמצא ומה קורה. הדלת נפתחת, הוא נזרק החוצה, הטלפון הארנק נלקחים ממנו בליווי קללות והשפלות. בהבזק של חוכמה הוא אומר לבחור: “רגע, אני אביא לך כסף”. הם מסכמים שהוא יחזיר אותו לתל אביב בתנאי שהוא ישלם לו 2000 ש”ח

אני מכין להם תה ומציע מים. כשהוא גולל בפני את הסיפור הידיים שלי רועדות אבל אני שומר על קור רוח. אני אומר לו שאנחנו חייבים להגיע לתחנת המשטרה ומציע שאנחנו צריכים לנטרל את האיום ע”י זה שהוא יספר להוריו בעצמו. ההצעה שלי נדחית על הסף, הוא לא מתכוון לספר להורים שלו. הוא שוקל לשלם לעבריין את הכסף רק כדי לקבל את החיים שלו בחזרה.

הצלחנו לשכנע אותו שאם הוא ישלם את הכסף הזה ההטרדות והאיומים לא יפסיקו לעולם, והוא יהפוך להיות הפרה החולבת של העבריין. הוא מקבל את מה שאני ויהודה מסבירים לו אבל מעדיף להגיע לתחנת המשטרה רק בבוקר למחרת. קבענו לגשת יחד לתחנת שרת. החזרתי אותו הביתה והבטחתי לו שהכל יהיה בסדר, שתוך כמה ימים הסיפור הזה ייגמר וישאר רק זיכרון. לאחר התייעצות לילה עם רעות אני שולח את פרטי המקרה להילה יו”ר האגודה ולאיתי פנקס מחזיק תיק הלהט”ב וחבר מועצת העיר תל אביב. הילה יוצרת קשר עם המחלקה המשפטית למקרה שנצטרך אותם, ואיתי מדבר עם חבר בצמרת המשטרה.

מגיע בוקר יום ראשון, טל נשמע לי קצת מהוסס, אנחנו דוחים את הפגישה בשעה. כשאני מגיע לנקודת האיסוף טל מדבר בטלפון עם העבריין שצועק ומאיים. הוא דורש מטל שיביא לו את הכסף מיד. טל אומר שהוא צריך ללכת לבנק כדי להביא לו כסף, רק שלא ידבר עם הוריו שהם מבוגרים וחולים. אנחנו מגיעים לתחנת המשטרה וממתינים בחוץ לבקשת היומנאי, לאחר כמה דקות יוצא אלינו מפקד התחנה דודי שליו. במבט ראשון הוא מחייך אלי, אפילו מבעד למסכה הוא מזהה. אני מכיר אותך! אתה תומו! אני מחייך, המפקד הוא ידידי מימי חסימות הכבישים של קיץ 2018. אני מברך “מזל טוב על הקידום”, מפקד תחנת שרת זה תפקיד מורכב וחשוב. הוא שואל בחומרת סבר “שמעתי שיש סיפור רגיש, בואו פנימה”.

בזמן שאנחנו נכנסים פנימה עוד טלפון מהעבריין, הוא מודיע בקללות ואיומים שהוא כבר התקשר לאביו של טל וסיפר לו שהוא חייב לו כסף. אם הוא לא יקבל את הכסף מיד הוא יספר להורים שלו הכל. טל מבטיח לו שהוא יקבל את הכסף בקרוב. ואז מתחיל סיר לחץ מטורף על המסכן. ההורים מתקשרים בלחץ אחד אחרי השני והבחור ממשיך להתקשר לאיים. מפקד התחנה מסביר לנו שבגלל מיקום העבירה אנחנו צריכים לגשת לתחנה אחרת שזה יהיה יעיל יותר. ניידת מיד לוקחת אותנו לשם כשאני מזדנב מאחוריה עם האופנוע.

לבקשת השוטרים טל שולח הודעה אל העבריין וקובע איתו פגישה. העבריין חושד ומבקש תמונה של הכסף, הוא מיד מקבל תמונה של שטרות. הוא עונה: “אין שם מספיק, זה לא הסכום שסיכמנו”. טל כותב לו “יש כאן את כל הסכום, אתה רוצה תבוא תיקח, אתה לא רוצה תניח לי!”.

את הבוקר עד שעות הצהרים אנחנו מעבירים בחדר החקירות, עונים על אותן שאלות שוב, כשכל מילה שאנחנו מוציאים מהפה נכתבת, ונשאלת שוב, כדי לוודא שהכל ברור. אני מנסה להסביר לחוקרת שהנושא חייב להסתיים בהקדם. אף בן אדם לא יכול לעמוד בלחץ כזה לאורך זמן, בכל שעה שעוברת אנחנו מאבדים הזדמנות לתפוס את העבריין. היא אומרת שהם יעשו את המיטב ובהקדם. אני משוחרר אבל הם מבקשים מטל להישאר.

אני מגיע הביתה, מתיישב על הספה מנסה לעכל את היום שעבר עלינו.

הסצנה הבאה של היום ממש לקוחה מתוך סרט אקשן הוליוודי. לבקשת השוטרים טל שולח הודעה אל העבריין וקובע איתו פגישה. העבריין חושד ומבקש תמונה של הכסף, הוא מיד מקבל תמונה של שטרות. הוא עונה: “אין שם מספיק, זה לא הסכום שסיכמנו”. טל כותב לו “יש כאן את כל הסכום, אתה רוצה תבוא תיקח, אתה לא רוצה תניח לי!”.

תאוות הבצע של העבריין גוברת עליו והוא מגיע לנקודת המפגש שממנה אסף את טל בשבת. טל יושב על הספסל רועד וממתין למפגש. בלשי המשטרה מחופשים לאזרחים נמצאים במרחק קטן, הם שומרים עליו אבל טל אינו מרגיש מוגן. לא באשמתם, הם עושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר, אבל טל הוא ילד טוב ופשוט, מה לו ולסצינות כאלה. מכונית נעצרת בקרבתו וממנה יוצא העבריין, צועד לכיוונו במבט זחוח. טל מתכווץ, הבלשים דרוכים.

הוא נעצר לידו: “איפה הכסף שלי?” תוך שניה הטבעת האנושית מתהדקת סביבו, הוא מוצמד אל הקרקע ונאזק.

נשמנו לרווחה, זהו הסיוט הזה נגמר! בעבודה יעילה, מהירה וחכמה המשטרה הצליחה לסלק מהרחוב עבריין הומופוב אלים ורשע.

היום ניצחנו עוד ניצחון קטן, מחר נשנה את העולם.


מדוברות המשטרה (מרחב יפתח) נמסר: “המשטרה עצרה אמש תושב ת”א בחשד ששדד גבר עמו נפגש באמצעות אפליקציית הכרויות וסחט אותו שיחשוף את נטייתו המינית. המשטרה פתחה אתמול בחקירה, עם קבלת דיווח מתושב ת”א בשנות ה – 20 לחייו, בדבר חשד כי נסחט באיומים ע”י גבר כבן 40 עמו קבע להיפגש, לאחר שהכיר אותו באמצעות אפליקציית היכרויות, כאשר בעת המפגש הכה אותו החשוד ואף שדד את כספו וכן סחט אותו לבל יתלונן , אחרת יחשוף את נטייתו המינית. בתוך כך שוטרי תחנת השכונות פתחו בחקירה, במסגרתה איתרו אמש את החשוד ועצרו אותו לחקירה בתחנה בסיומה נכלא. לפני זמן קצר האריך בית משפט השלום בת”א לבקשת המשטרה את מעצרו של החשוד עד לתאריך 22.1.21”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. מייקל הגב

    כל הכבוד לך טומו בחור זהב שהלואי וכולם היו כמוך. רק ככה נמגר את ההומופוביה והפשע בארץ שלנו.

  2. משה הגב

    למה לא חושפים את השם ואת התמונה של העבריין?
    כולם בגירים.. ואם אני מבין נכון מדובר במישהו שפעיל באפליקציה של גייז יכול לחזור על המעשה והוא גם חלק מהקהילה הרי הם נפגשו גם לפני.. אם יש טורף בקרבנו בואו נעצור את זה

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן