fbpx

יו”ר אגודת הלהט”ב לשעבר תובע את מארגני כנס הרבנים על אפליה והוצאת דיבה

אימרי קלמן תובע את ארגון רבני הקהילות על שמנע כניסתו לכנס העוסק בטיפולי המרה, רק משום שהוא שייך לקהילת הלהט"ב, ואף פרסם פרסומים בגנותו כדי להאדיר את הישגי הכנס | העיתונאי אבישי גרינצייג ציץ בתגובה: "טרור להט"בי משפטי"
imri_kalmann

בחודש אפריל 2017 קיים ארגון רבני הקהילות כנס ראשון מסוגו תחת השם “קדושים תהיו”, שנועד לרבנים ואנשי חינוך המבקשים להעמיק את ידיעותיהם בנושא הלהט”ב, מזווית הלכתית-תורנית, ולמצוא לה פתרונות. למרות הניסיונות להעניק להם שם אחר, המארגנים לא הסתירו את כוונתם להעניק במה לטיפולי המרה, ואף ציינו כי הכנס נעשה בשיתוף עם ארגון “עצת נפש”.

אימרי קלמן, שכיהן באותה העת כיו”ר משותף של אגודת הלהט”ב, רכש כרטיס לכנס על מנת לשמוע מקרוב האם אכן משתתפי הכנס מעודדים טיפולי המרה. אך כשהגיע לכנס נאסרה כניסתו.

קלמן, המתמודד כיום על ראשות מרצ, הגיש תביעה נגד ארגון רבני הקהילות והעומד בראשו, הרב עמיחי אליהו, בגין הפליה על רקע נטייה מינית.

לטענתו, למרות שרכש כרטיס כאיש חינוך, הוא לא הורשה להכנס לכנס רק בשל היותו שייך לקהילת הלהט”ב. עוד נכתב בכתב התביעה כי מארגני הכנס פרסמו את פרטיו בכלי התקשורת והציגו אותו כמי שבא לחבל בכנס.

“דמם של חברי הקהילה הגאה וביניהם התובע אינו הפקר ושמם הטוב אינו שווה פחות”, נטען בכתב התביעה, שהוגש על ידי עורכת הדין סמדר בונן, ”אין להתיר שימוש בהשפלתם של חברי וחברות הקהילה הגאה וביניהם התובע על מנת להשיא רווח חברתי, תקשורתי, פרסומי ו/או כל רווח אחר. כניסתו של התובע לכנס נמנעה רק בשל נטייתו המינית של התובע ובו בזמן שימשה לניגוחו, השפלתו, ולהשאת רווח פרסומי חינמי”.

בסך הכל תובע קלמן מבית המשפט לקבל פיצוי כספי בגובה של כ-350,000 ש”ח. “לאור מעשיהם החמורים של הנתבעים, עוצמת הדיבה כמו גם חריפותה, השפעתה על הקהילה הגאה כולה כפי שהתכוונו הנתבעים לעשות במעשיהם”, וכן “לאור הפרת חוק הגנת הפרטיות מעצם העברת המידע לגורם שלישי ומסירת פרטי הנתבע שלא למטרה שלשלמה הם נמסרו ולצורך השאת רווח”.

כמו כן מבקש קלמן מבית המשפט לחייב את הרב אליהו לפרסם על חשבונו התנצלות על התנהלותו הפוגענית לכאורה.

כניסתו של התובע לכנס נמנעה רק בשל נטייתו המינית של התובע ובו בזמן שימשה לניגוחו, השפלתו, ולהשאת רווח פרסומי חינמי

העיתונאי אבישי גרינצייג, שסיקר בזמנו את הכנס המדובר, כינה את התביעה “טרור להט”בי משפטי”. עוד ציין גרינצייג כי קלמן אמר לו בראיון כי הוא תכוון להגיע לכנס, וכי הוא לא מתכוון לשתוק אם יהיו דברים שלא ימצאו חן בעיניו.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

“נציגים מקהילת הלהט”ב שרוצים לחיות על פי התורה”

בפרסומי הכנס הודגש כי בכנס ישתתפו נציגים מקהילת הלהט”ב שרוצים לחיות על פי התורה, שיגיעו ויסבירו לרבנים על התהליכים שהם עברו. אך הקול שלא הורשה להשמע בכנס הוא קולם של להט”בים דתיים המתנגדים לטיפולי ההמרה, ומאמינים כי אפשר להמשיך ולחיות כלהט”ב וכשומר תורה ומצוות במקביל.

מלבד קלמן, גם נציגי ארגון “חברותא” (הומואים דתיים) שהגיעו לכנס, לא הורשו להיכנס אליו ולהביע את דעתם משום שלטענת המארגנים חלק מנציגי “חברותא” פעל בניגוד לסיכומים ובצורה לא הוגנת.

“הצטערנו שלא נתנו לנו להיכנס”, אמר יו”ר ארגון “חברותא” דניאל יונס, “לא באנו לפוצץ את הכנס אלא לשמוע ולקיים שיח מכבד ומכובד. נאמר לנו שזו התחלה של דיאלוג ואנחנו מקווים שזה אכן לא יעצר כאן, ושבהמשך נוזמן לא רק לשמוע אלא גם להשמיע כשווים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן