fbpx

יורופה ארגנה לנו את חתונת הקיץ שחלמנו עליה

על החתונה של שי ואסף בליסבון, שנמשכה שלושה ימים, החברים שלהם מדברים עד היום | "מהליך רישום הנישואים המיוחד והמשמעותי, דרך הארוחות בלוקיישנים חלומיים ועד לטיול עם כל החברים בהתאם לקונספט שבחרנו – הכל היה מדויק להפליא עד לפרט הקטן ביותר"
יורופהחתונה

כשאסף הציע לשי נישואים בפריז, היה להם ברור שהם רוצים להתחתן במקום שיאפשר להם לחגוג את האהבה והזוגיות שלהם בדרך ייחודית, כפי שתמיד רצו וחלמו.

הבחירה המיידית של אסף, בעל אזרחות פורטוגלית, הייתה חתונה בפורטוגל, והשניים פנו לחברת יורופה על מנת לתכנן את החתונה.

“ניגשנו ליורופה כדי שיבנו יחד איתנו את תכנית החתונה”, מספר שי, “השלב הראשון היה לדאוג למעמד רישום הנישואים – מדובר בהליך פשוט יחסית אך עמוס בבירוקרטיה, הן מהצד הישראלי והן מהצד הפורטוגלי. נתנו ליורופה ייפוי כוח והם טיפלו בכל – החל מהמצאת המסמכים הנדרשים מישראל, תרגום המסמכים לפורטוגזית, החתמתם ברשויות הרלוונטיות והגשתם לרשויות בפורטוגל לקבלת האישורים הנדרשים”.

מדוע החלטתם לבחור ביורופה לתכנון החתונה?
“כל זוג רוצה שיום החתונה שלו יהיה יום בעל ערך מוסף עבורו, ושהחוויה תהיה שונה מכל חוויה יומיומית אחרת, לכן היה ברור שאנחנו צריכים למצוא מישהו שיכול להפיק אירוע שמורכב מכל הפרטים הקטנים שיעשו אותו מושלם; מהצלם עם העין הכי טובה ועד הפרחן עם הפרחים המיוחדים ביותר. כל זה הביא אותנו להחלטה שיורופה היא הגורם המתאים ביותר לכך”.

כיצד הצלחתם להעביר את הציפיות שלכם לנציגים של יורופה?
“הם ישבו איתנו ושאלו אותנו שאלות שנועדו להכיר אותנו כזוג ואת הציפיות שלנו, ולאסף היו ציפיות לא קטנות”, משרבב שי מתחת לשפה, “היה להם חשוב להבין מי אנחנו, מאיזה עולמות אנחנו מגיעים ומה אנחנו אוהבים, איך אנחנו מדמיינים את האירוע עצמו, מיהם האורחים שעתידים להגיע לחגוג איתנו ומה הקשר שלנו לכל אורח – האם מדובר באירוע עם בני משפחה או בחגיגה עם כל חברים הקרובים שלנו – כלומר מה ה-DNA של האירוע המבוקש. אחרי שהם הבינו את הציפיות שלנו מהאירוע, הם העלו בפנינו הצעות הן לסוגי המלונות, הן לסיורים וטיולים אפשריים, והן ללוקיישנים מיוחדים לצילומים שמתאימים לקונספט הכללי של האירוע שגם הוא נבחר ונבנה יחד איתם. אנחנו רק היינו צריכים לבחור את מה שהרגיש לנו הכי נכון לנו. השלב הבא היה פשוט לעלות על טיסה (שגם אותה יורופה ארגנה לנו) ולהגיע לחתונה”.

“מתי היית בחתונה שנמשכה שלושה ימים?!”

שי ואסף הגיעו לליסבון לשישה ימים בשבוע האחרון של אוגוסט, כאשר שלושה מתוכם הוקדשו לחגיגות החתונה. שאר הזמן הוקדש לבילויים בעיר, “הימים שלפני ואחרי החתונה היו מבחינתי ירח דבש מתמשך” אסף נזכר.

“מתי בפעם האחרונה היית בחתונה שנמשכה שלושה ימים?!”, אומר אסף בחיוך ומוסיף: “רכב שאסף אותנו משדה התעופה לקח אותנו למלון בוטיק שקיבל את האורחים שלנו, שהגיעו מישראל, מאירופה ומארה”ב. יורופה דאגה שלכל אורח יחכה בחדר מארז קבלת פנים שהכיל תיק טיולים, חולצת טי ותוכניה המפרטת את לוחות הזמנים לימים הקרובים כשהכל ממותג עם לוגו של האירוע (שמחלקת הגרפיקה והמיתוג של יורופה עשו).

היום הראשון הוקדש לטיול שתוכנן אף הוא בהתאם לקונספט הכללי שנבנה ע”י יורופה.

“סיפרנו להם שאנחנו אוהבים שירה עברית ולכן כל המשתתפים קיבלו ליום הזה חולצות עליהם הודפסו ציטוטים משירי האהבה הגדולים איתם הסתובבנו כל היום בסיור. השירה העברית הופיעה בהמשך גם בתפריטים, כאשר בכל תפריט שהיה על השולחן הודפס שיר עברי אחר. הם פשוט דאגו לעטוף את כולם באהבה שלנו”.למחרת, סוף סוף הגיע יום החתונה.

“יורופה בחרה עבורנו מבנה ששימש בעבר הרחוק כארמון של משפחת מלוכה ועבר שימור רק לפני כשנה. הכל היה נוצץ וחדש, יכולת להריח אפילו את ריח העץ לאחר כל עבודות הגילוף שעשו בכל התקרות המרהיבות במקום.

החלק הראשון של החתונה התרחש בשעות הצהרים המוקדמות. קבלת הפנים נערכה באחת מהגינות המופלאות של הארמון שהתמלאה באורחים והחברים שלנו, בזמן שהנגנים שיורופה אירגנו מנגנים ברקע והמלצרים דואגים שכוסות השמפניה של האורחים יהיו מלאות כל הזמן. מזג האויר היה נפלא ואפשר היה להרגיש את ההתרגשות באוויר, לא רק שלנו, שזה ברור, אלא גם של כל האורחים. כשהגיעה נציגת משרד המשפטים בכדי לערוך את הטקס, כולם התיישבו סביבה, כשלצידה מתורגמן, והקשיבו. המעמד התנהל בגובה העיניים והיה מרגש מאד באנושיות שלו. היא דיברה על המשמעות של זוגיות ועל הדרך בה החברה והתרבות הפורטוגלית מקבלת ומחבקת בהכרה מלאה את האהבה, על כל סוגיה. הטקס כולו שודר בלייב בפייסבוק לכל המשפחה והחברים שלא הגיעו לפורטוגל מה שהעצים את ההתרגשות והפך את המעמד לבעל משמעות עמוקה עוד יותר.

בסיום הטקס האורחים החלו להסתובב במבנה הארמון ובגינות, ליהנות מהשמש, חלקם לצד בריכת השחייה וחלקם במתחם הספא, והיו גם אלו שבחרו דווקא ללכת לבר הקוקטיילים בתוך הארמון. אנחנו החלטנו שלא לבחור מקום אחד ועברנו בין כולם”.

כשירדה השמש הגיע תורו של החלק השני של החתונה – ארוחת הערב הרשמית באולם הנשפים שבארמון.

“אני זוכר את הרגע בו טיפסנו במדרגות השיש לכיוון האולם והתחלנו לראות את החברים שלנו, כולם היו סמוקים מהשילוב של השמפניה והשמש. כשנכנסנו לאולם היה נדמה שיורופה הצליחה להחזיר את החיים לארמון”, מספר שי, “הצבעים של ציורי התקרות יחד עם הצבעוניות העזה של סידורי הפרחים, הנרות הגבוהים לכל אורכו של השולחן הארוך שנערך לארח 46 סועדים שישבו כולם בצוותא, הנגנים שניגנו ברקע לצד זמרת פורטוגזית, התפריטים על השולחנות, המפיות הרקומות. הכל היה עפ”י כל כללי הטקס בצורה המדויקת ביותר שרק ניתן לדמיין”.

“כל היום אורגן ברמה שאנחנו לא רגילים לראות כאן, ובעיקר הכל היה כל כך יפה, מה שמאוד חשוב לי באופן אישי”, מוסיף אסף, “עד עכשיו שאני מסתכל על התמונות אני נפעם מרמת הפרטים. חלום ליל קיץ”.

למחרת, נציגי יורופה ערכו לכולנו ארוחת צהרים חגיגית, מעין אפטר פארטי נינוח מול הים, “הרי אין כמו הים”, מוסיף שי, “עם הקול והריח שלו בכדי לסיים שבוע של התרגשות שיא אחרי שכל ימי החגיגות הסתיימו ארגנו לכולנו גם את החזרה לארץ”.

עוד בנושא:  חתונת גאווה בפורטוגל - קל ונכון

קרבה מנטאלית ותחושה של בית

פורטוגל מאפשרת חתונה אזרחית גם לזוגות שאינם אזרחי המדינה. כמו ישראל, מדינות רבות באירופה לא מאפשרות חתונה גאה, ופורטוגל בחרה לאפשר את הזכות הבסיסית הזאת לכלל חברי הקהילה הגאה, מאירופה ומשאר העולם.

“יש אפשרות לחתונה גאה בדנמרק למשל”, מסביר שי, “אך מבחינת המנטליות, מזג האוויר, הקצב העירוני, התרבות והאופי של האוכלוסיה ישנו פער מאוד גדול. עבורנו כישראלים, פורטוגל הרבה יותר מתאימה וקרובה מנטאלית מאשר דנמרק. ארץ חמה עם שמש כמעט ישראלית, עם חופי ים לכל אורכה, אוכל ים-תיכוני ובעיקר תרבות עירונית מגניבה לחלוטין!”

למרות הקרבה, איך הייתה התחושה להתחתן רחוק מהבית?
“לא הרגשתי זר. כפי שאמרתי, המנטאליות הזהה של הישראלים והפורטוגלים איפשרה לנו להרגיש בסביבה הביתית שלנו. כמו כן הרגשתי שכולם מסביבנו השתדלו לעשות עבורנו הכל כדי להעניק לנו את החוויה הכי חיובית שניתן. האנשים שם מאד באיזי, לא חווים את הלחץ שאנחנו חווים בארץ, יש להם את הזמן שלהם אבל עדיין הכל התקיים לפי התכנית. כל הזמן אמרו לנו ‘אל תדאגו’ ואני, כבן אדם שתמיד בשליטה, קצת התקשיתי לעשות זאת, אבל מסתבר שבאמת לא הייתי צריך לדאוג. הכל היה ממש מושלם”.

לפרטים נוספים ותיאום פגישה אישית ניתן ליצור קשר עם נציג יורופה – 03-6241846  / www.youropa.co.il / info@youropa.co.il

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן