fbpx

יום היציאה מהארון הבינלאומי – היום הזה הוא בשבילנו

היום, באחד עשר באוקטובר, מציינים ברחבי העולם את יום היציאה מהארון. למה צריך יום לשם כך? ויש שיגדילו לשאול: למה צריך לצאת מהארון? ובכן, טוב שיש את היום הזה כדי לענות
תאיר2

בת קול הוא ארגון נשים גאות דתיות, ביטוי שעד היום יש שירימו עליו גבה. איך את יכולה להיות גם דתייה וגם להט”בית? השאלה הזו מובילה אותנו אל השלב הראשון של היציאה מהארון, והוא היציאה מהארון בפני עצמך.

כן, גם אני שאלתי את עצמי איך זה אפשרי. האם אני רוצה בזה? האם יש לי דרך לשנות את המצב? והאם אני בכלל מקבלת את עצמי, על שתי הזהויות האלו בי?

במציאות שבה מנהיגי קהילות ואנשי ציבור מתבטאים בצורה להט”בופובית, כשלשיח במערכת החינוך יש עוד דרך משמעותית כדי להיקרא סובלני, אין פלא כי נערים ונערות עוברים דרך של ייסורים וקושי בשלב הזה מול עצמם.

ציור: תאיר בוזגלו

ולשלב הבא: היציאה מהארון בפני אחרים. החשש מהתגובה, ההתלבטות כיצד להתנסח וההשלכות שבאות אחר כך, שמצריכות עור של פיל ומעגל תומך של משפחה או חברים.

היום הזה הוא בשבילנו, בשביל ההכרה בכל הדרך שעברנו; הוא בשביל אלו שבארון, שישמעו סיפורים “עם סוף טוב” וידעו שאנשים בכל העולם מקדישים יום למאבק שלהם; והוא גם בשביל החברה כולה, שתצא מהארון ותפתח את הראש והלב לשיח סובלני יותר.

יום יציאה מהארון שמח!

ציור: תאיר בוזגלו

הכותבת היא ממייסדות ההנהגה הצעירה בבת קול

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

עוד בנושא

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הלהט"ב הפאן-פולי

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן