fbpx

האם שיקולים פוליטיים מעכבים את אישור המצעד בב”ש?

מארגני ההפגנה חוששים שמא ישנו שיתוף פעולה ותיאום אסור ע"פ חוק בין עיריית ב"ש לבין המשטרה
אירוע הגאווה 2015 באר שבע - אירוע מתוחם

ב-17 במאי הגיש הבית הגאה ב”ש לראשונה בקשה למשטרת ב”ש לקיום הפגנה כחוק. לאחר חודשיים של תכתובות, פגישות ומשיכת זמן, ותודות לתמיכה ציבורית רחבה, ב- 26 ביוני נפגש מפקד המרחב עם נציגי הבית הגאה והבטיח תשובה תוך 24 שעות.

ב- 27 ביוני התקבל טלפון ממפקד התחנה בו התבשר הבית הגאה שאושר תוואי ההפגנה על ראגר (רחוב ראשי) בבאר שבע. יומיים לאחר מכן, ב- 29 ביוני, אישר הבית הגאה סופית את התוואי החדש ואת התאריך – 14 ביולי, כתאריך למצעד.

על אף השיח הפתוח לכאורה בין משטרת ישראל לבין הבית הגאה נדמה שהשיח הפתוח נועד בכדי ליצור תחושה מדומה של שיתוף פעולה שהלכה למעשה המעשים בפועל או היעדרם נועדו כדי לסכל את קיום המצעד. מארגני ההפגנה חוששים שמא ישנו שיתוף פעולה ותיאום, האסור ע”פ חוק, בין עיריית ב”ש לבין המשטרה.

באר שבע מצעדגם היום נערך סיור תוואי עם המשטרה (לא בפעם הראשונה), אך למרות זאת, עדיין לא התקבל הרישיון.

אל המשוואה הזו הצטרף בימים האחרונים גורם נוסף – הסיעות החרדיות בעיר, כאשר ב- 7 ביולי התקיימה ישיבת מועצת עיר ובה התנגדו להפגנה חברי מועצת העיר מטעם ש”ס. מה שמגביר את הלחץ על גורמי העירייה.

“נכון לעת הזאת התקבל האישור להפגנה אך טרם התקבל רישיון על אף פניותינו”, אמרה עו”ד סמדר בונן, דוברת הבית הגאה בב”ש בתגובה, “אנו מקווים שלאור פרשת הרב דרעי ואיומיו להתפטרות, לא תשנה המשטרה את התוואי בשל שיקולים פוליטיים. אנו מקווים שבעקבות לחץ ציבורי ותמיכה הציבורית רחבה רישיון להפגנה יתקבל עוד היום. ב-14/7 נצעד גם נצעד”.

נכון לרגע זה לא התקבלה תגובת המשטרה בנושא.

“תמיכה באהבה וקבלת האחר זה לא כשר”

לא רק חברי מועצת העיר מטעם ש”ס מנסים למנוע נראות להט”בית, גם הרבנות בעיר מפעילה לחצים על בעלי העסקים שמכירים בזכות לשוויון והכלה.

זיו אזולאי, עובד באוניברסיטת בן גוריון וחבר עמותת בית גאה בבאר שבע, סיפר ל-WDG כי בדיינר הפועל באוניברסיטת ב”ש הוסר דגל הגאווה שהיה תלוי שם מסוף השבוע שעבר. לטענת עובדת במקום משגיח הכשרות איים במשיכת תעודת הכשרות באם לא יורד הדגל.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

דגל הגאווה בדיינר לפני שהורד

דגל הגאווה בדיינר לפני שהורד. צילום באדיבות: Tomer Nahimovich

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן