fbpx

טראמפ חתם על צו להגבלת גיוס טרנסג’נדרים לצבא

נשיא ארה"ב חתם על צו המגביל גיוס הטרנסג'נדרים לצבא ארה"ב | "טרנסג'נדרים בעלי היסטוריה של "דיספוריה מגדרית" מעמידים את האפקטיביות הצבאית בסכנה"
usarmy

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הלילה (שבת) על צו שמגביל גיוס טרנסג’נדרים לשירות צבאי.

על פי התזכיר, טרנסג’נדרים בעלי היסטוריה של “דיספוריה מגדרית”, אינם מתאימים לשירות בכוחות הביטחון, “למעט מקרים חריגים”.

נוסח הצו נחשב לנוקשה פחות מהמדיניות שעליה הצהיר טראמפ בחודש יולי, אז הודיע כי בכוונתו לאסור על גיוס טרנסג’נדרים לכוחות המזוינים “בשום צורה שהיא”. הצו החדש מתייחס לאנשים טרנסג’נדרים ה”זקוקים לטיפול רפואי משמעותי, לרבות תרופות וניתוחים”, ומשאיר חופש פעולה מסוים לרשויות הבטחון “לממש את סמכותם ליישם כל מדיניות הולמת בנוגע לשירות צבאי של טרנסג’נדרים”.

מהבית הלבן נמסר כי הוראת הצו התגבשה לאחר ששר ההגנה ג’יימס מאטיס מצא שאנשים בעלי היסטוריה רפואית של דיספוריה מגדרית מעמידים את האפקטיביות הצבאית בסכנה. “המדיניות החדשה תאפשר לצבא ליישם סטנדרטים בריאותיים ונפשיים מבוססים באופן שווה, לכל האנשים המעוניינים להצטרף אליו ולהילחם עבור הכוח הצבאי הטוב ביותר שהעולם ראה אי פעם”.

הליך חקיקתי לאיסור גיוס טרנסג’נדרים

האיסור על גיוס טרנסג’נדרים באופן מוצהר בוטל בתקופת ממשל הנשיא ברק אובמה, ואפשר לטרנסג’נדרים לקבל טיפול רפואי מסגרת שירותם הצבאי.

בחודש יולי 2017 הודיע טראמפ בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו כי הוא יאסור על גיוס טרנסג’נדרים בעקבות התייעצות עם “בכירים בצבא ויועצים צבאיים”, בטענה ש”הצבא שלנו צריך להתמקד בניצחון ולא יכול לשאת את הנטל הכלכלי הרפואי שייגרם לו”.

חודש לאחר מכן חתם טראמפ על צו המורה למנוע גיוס טרנסג’נדרים לצבא. בנוסף הוא הטיל על שר ההגנה לקבוע כיצד ליישם את ההנחיה והנחה את הפנטגון להפסיק לממן טיפולים רפואיים הקשורים בשינוי מין.

בחודש דצמבר הפך בית משפט פדרלי את החלטתו של טראמפ כשקיבל את ערעורם של שני חיילים טרנסג’נדרים. בממשל טראמפ החליטו שלא לערער על ההחלטה אלא לפנות להליך חקיקתי, שחתימתו של טראמפ על הצו היא הצעד הראשון בדרך להשלמתו.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן