fbpx

טיפול המרה שלטוני

"לאזרחים מקבוצות שונות במדינה נמאס. נמאס מאפליה, מחוסר צדק, מזילות בחיי אדם, מאמירות הזויות של אנשים הזויים, משיטור יתר, מחוסר אחריות שמתחיל במשרדי הממשלה ופוגע בילדים רכים. כל המחאות אחת הן, ולכולן פתרון אחד בלבד - טיפול המרה שלטוני"
רפיפרץ

בואו נתחיל מההתחלה.

“טיפול המרה” מוגדר כטיפול שמטרתו לשנות את הנטייה המינית של אדם מהומוסקסואלית להטרוסקסואלית. חובה לציין כי בחלק ממדינות המערב ובחלק ממדינות ארה”ב טיפולי המרה אסורים ע”פי חוק. בישראל אין איסור בחוק בנוגע לטיפולי המרה אך משרד הבריאות הציג עמדה מסתייגת כלפיהם.

על פי ההסתדרות הרפואית: “אין עדות ליעילותם של טיפולים לשינוי הנטייה המינית או הזהות המגדרית, וכי יש עדויות לנזק אפשרי גם באוכלוסייה הבוגרת ובעיקר בילדים ובמתבגרים. לפיכך אין להפנות לטיפולים אלו ואין להשתתף בהם מבחינה מקצועית ואתית”.

אז אתמול (13.7) בערב, במהדורת החדשות הנצפית ביותר במדינה, השר רפי פרץ אומר לדנה ויס שהוא בעד טיפולי המרה ואף ערך כמה כאלה בעצמו. כן, מדובר באותו רב פרץ ידוע שהאסוציאציה הראשונה שלו ללהט”בים היא כלבים. הפתעה.

נועם ההליכות של רפי פרץ, כפי שמצטייר בתקשורת, מתגלה כמזויף ומסוכן. מדובר באדם קיצוני, גזען, הומופוב ושוביניסט. מדובר באדם שלא מתבייש ולא מפחד לומר שערך טיפולי המרה בעצמו. שהזיק, שפגע במתכוון בנפשם של נערים צעירים להט”בים. האיש הנורא הזה הוא שר החינוך של מדינת ישראל.

הדברים שאמר הרב רפי פרץ אמש חמורים, מסוכנים וחסרי אחריות. הם מקבעים תפיסה שנטיה מינית היא כמו חפץ מקולקל שיש לתקן. שיש להציל נפשות אבודות מגורל אכזר שמחכה להם כלהט”בים מבלי להבין שטיפולי המרה הם הגורל האכזר ביותר. מה שנאמר אתמול בערב על ידי הרב פרץ מצטרף לאמירות קודמות על הפרדת נשים וגברים במקומות ציבוריים ועל שאיפה אמיתית לשלטון אפרטהייד מלא. ללא כל ספק מדובר באדם חסר כל רגישות חברתית, הכרות עם העולם המודרני או חוש צדק חלילה.

אני מתקשה להבין מה עובר על הציונות הדתית בישראל. כן, אותם אנשים שהוגדרו כמלח הארץ, הטובים בבנינו ושאר סופרלטיבים. אני לא מבין איך המאבק הבוטה בקהילת הלהט”ב הפך להיות הנושא הכי מדובר תקשורתית בקרב מנהיגיהם ורבניהם. אני לא מבין גם דבר נוסף – אם באמת מדובר באוכלוסיה כל כך נהדרת, איך היא לא קמה, מתנגדת ומתנערת מאותם דברי הבל שפולטים נבחרי הציבור שלהם חדשות לבקרים?

בשום קונסטלציה אחרת, מלבד זו הנוכחית, בה ראש ממשלה בורח מאימת הדין, הרב פרץ לא יכל להיות שר החינוך של מדינת ישראל. יש לנו צ’אנס נדיר להתנגד לבאות ולשנות את כיוון הנסיעה ולחזור לימים ואנשים דמוקרטיים יותר

מדינת ישראל, קיץ 2019. זכינו לחיזיון נדיר במורכבותו. זכינו להציץ לסיוט שנקרא ממשלת נתניהו הבאה: תמיכה בטיפולי המרה וגזענות לצד מדינת אפרטהייד.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

ושלא נתבלבל לרגע, לימין המשיחי על שלל גווניו ואנשיו יש יעד אחד – מדינת הלכה. חשוכה, נבערת, פרימיטיבית. את כל זה מוכן לספק להם בנימין נתניהו בתמורה להמשך שלטונו והעברת כמה חוקים שיבטיחו את המשך בריחתו מין הדין. אנחנו חייבים להבין שהנסיגה מהערכים הדמוקרטיים עליה מושתתת מדינת ישראל מביאים לנסיגה בזכויות האזרח, בחופש הפרט ובזכות הבסיסית של כל אחד מאיתנו להיות בדיוק מי שהוא. יש לנו צ’אנס נדיר להתנגד לבאות ולשנות את כיוון הנסיעה ולחזור לימים ואנשים דמוקרטיים יותר.

הקיץ הזה לא מתאפיין רק בחום בלתי נסבל. הוא מתאפיין בעיקר במלחמה במה שהפך להיות בלתי נסבל עוד יותר – חוסר שוויון.
לאזרחים מקבוצות שונות במדינה נמאס. נמאס מאפליה, מחוסר צדק, מזילות בחיי אדם, מאמירות הזויות של אנשים הזויים, משיטור יתר, מחוסר אחריות שמתחיל במשרדי הממשלה ופוגע בילדים רכים. נמאס.

אני מבין את הזעם של כל המחאות. אני כואב את כאבם של כל אלה שחוסר הצדק פגע בהם, הכה בהם, רצח את יקיריהם.
אני רוצה לומר לכל המוחים באשר הם – תכלו את זעמכם בקלפיות. בקמפיינים ציבוריים שיקראו לכולם ללא יוצא מן הכלל לצאת, להצביע ולהחליף את השלטון.

בשום קונסטלציה אחרת, מלבד זו הנוכחית, בה ראש ממשלה בורח מאימת הדין, הרב פרץ לא יכל להיות שר החינוך של מדינת ישראל. בשום קונסטלציה אחרת, מלבד זו הנוכחית, השר לבטחון פנים גלעד ארדן לא היה מבלה ימיו בשתיקה לנוכח אלימות משטרתית שמובילה לאובדן חיי אדם.

כל המחאות אחת הן. לכולן פתרון אחד בלבד – טיפול המרה שלטוני. החזרת המחנה הדמוקרטי לשלטון והיפרדות ממחנה השנאה והפילוג.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן