fbpx

“טיפולים קוסמטיים הם דבר מאד אינטימי ורגיש”

jasmin1

במרכז תל אביב, בתוך מתחם חדר כושר, הקוסמטיקאית יסמין שניידר עוזרת לחברי הקהילה להרגיש טוב יותר עם עצמם. “רציתי ליצור מקום בו הם ירגישו בנוח לדרוש בדיוק את מה שהם רוצים, בלי להתבייש או להתנצל”


jasmin1


עיסוק בדימוי הגוף הוא חלקם של כל בני האדם החיים בחברה המודרנית. הרצון להראות תמיד צעירים, יפים וחלקים ולהתאים את עצמנו לאידיאל שהחברה דורשת מעסיק נשים וגברים כאחד, והדרך להגשמתו גובה מאיתנו לא פעם מחירים כבדים.

אצל נשים וגברים להט”בים לדימוי הגוף יש משמעות עמוקה יותר. גם אצל גברים וגם אצל נשים המראה החיצוני יכול להיות השתקפות של הרצון הפנימי להישאר צעירים לנצח, ואילו אצל טרנסג’נדרים וטרנסג’נדריות למראה החיצוני יש תפקיד חשוב בהגשמת האני שלהם, כחלק בלתי נפרד מהתהליך שהן עוברות ועוברים.

במשפט אחד, מאחורי כל טיפול קוסמטי וכל מריטת שיער ישנו צורך עמוק יותר מאשר סתם פנים מתוחות או חזה חלק.

עבור רוב הקוסמטיקאים והמטפלים ההקדמה הזו לא משנה הרבה. הם מקבלים כל מטופל ומטפלים בו באותה צורה. אך יסמין שניידר, בעלת הקליניקה שניידר לייזר סנטר, מתייחסת לדברים האלו ברצינות גמורה.

“טיפולים קוסמטיים הם דבר מאד אינטימי ורגיש”, היא מסבירה, “לשבת שעתיים בחדרון קטן עם אדם זר, להתפשט בפניו, לחשוף בפניו את דימויי הגוף הבעייתיים שלנו ולדבר איתו על דברים שלא דיברנו עם אף אחד מעולם”.

את הרגישות שלה היא רכשה במהלך החיים, לאחר שחוותה על בשרה את התחושה הלא נעימה, ולפעמים אפילו משפילה, שקיבלה ממטפלים שונים אצלם ביקרה.

“עוד לפני שעבדתי כקוסמטיקאית, בתהליך השינוי שלי, נתקלתי בהרבה בעלי ובעלות מקצוע שהרימו גבה”, היא מספרת, “שמתי לב שגם אם הם נחמדים אלינו פנים מול פנים, תמיד אחרי שנצא הם יזרקו איזו שהיא הערה לקולגות או למטופל שמגיע אחרינו”.

התחושות האלו הביאו את יסמין לפתוח קליניקה שתשרת את כולם, אבל תשים דגש על חברי הקהילה הגאה. “אני יודעת שהתחושה הזו קיימת אצל כל אחד, על אחת כמה וכמה אצל חברי הקהילה הגאה, שבדרך כלל יש להם דרישות מיוחדות. רציתי ליצור מקום בו הם ירגישו בנוח לדרוש בדיוק את מה שהם רוצים, בלי להרגיש צורך להתבייש או להתנצל”.

שגרת טיפוח עור הפניםאז מהי שגרת הטיפוח הרצויה בחורף? כיצד שומרים על עור הפנים?לכל שאלה תשובה מאת יסמין שניידר +++ לקביעת תור והתאמת תוכנית טיפולים – 03-5231143 +++

Posted by ‎שניידר לייזר‎ on Sunday, 8 November 2015


במסגרת האינטימיות שנוצרת תוך כדי הטיפולים, יסמין מרשה לעצמה לייעץ לגברים ולנשים שמגיעים אליה, ותמיד יודעת לשמור על אוירה חמה ואוהדת.

“אני יכולה להגיד לגבר בן 40 פלוס שהגיע הזמן להפסיק לרוץ למועדונים כל לילה, ויכולה להגיד לצעירה טרנסית שהיא לא חייבת לעבוד בזנות. השיחות בחדר הטיפולים הן מאד אישיות ומגיעות לפסים אישים מאד, אבל אף אחת לא מרגישה שזה לא במקום. עובדה שכולם חוזרים והשיחות הופכות לחלק בלתי נפרד מהטיפולים”.

וכך, בקליניקה הקטנה שלה ברחוב בן-יהודה, בתוך מתחם חדר הכושר pure, יסמין מעניקה לחברי הקהילה טיפולי קוסמטיקה, אסתטיקה והסרת שיער, וגם עוזרת להם להרגיש טוב יותר עם עצמם. בין אם זה באמצעות הטכנולוגיות החדישות, מוצרי הקוסמטיקה המתקדמים של חברת HL או האופי החם והאוהב שלה.

“יסמין נותנת לך תחושת ביתית ונוחה, כי זו מי שהיא כבן אדם”, אומר יובל קריצשטיין, שמטפל אצל יסמין כמה חודשים, “מרגישים שאכפת לה. היא אשכרה רוצה להכיר אותך, מתעניינת בך, יש לה עצות מצוינות. אתה שוכב שם עם בן אדם בסיטואציה אינטימית, ואם לא היו אנרגיות חמות ועוטפות זו הייתה סיטואציה מביכה. וזה באמת מביך ההתחלה, יסמין דואגת לתת לך הרגשה של בית, וגורמת לך לחזור. במקום להגיע רק לטיפול וללכת אתה מקבל חוויה שמנתקת אותך מהיום שלך, אתה נח ויוצא לא רק עם טיפול אלא מעבר- יותר נינוח רגוע ומאושר, וגם עם פנים יותר נקיות”.

jasmin

את ההנאה והסיפוק שמגיעים מניהול עסק עצמאי יסמין מעריכה היטב. “בעניין הזה תל אביב היא בועה”, היא משתמשת בביטוי שמכעיס רבים, אך מבחינתה לנושא הזה הוא מדויק, “אני הולכת לסופר והקופאית היא טרנסית שיושבת עם הלק שלה וזה פשוט מחמם את הלב. אין ספק שהמצב היום שונה מאד מהמצב שהיה לפני 10 שנים, אבל לצערנו עדיין לא כל מקום עבודה מכיל חברות מהקהילה הטרנסית”.

“לראות היום את כמות הנשים שמגשימות את עצמן משמח אותי מאד. יש המון בנות חדשות שאני כבר לא מכירה, אבל תמיד שמחה לראות אותן מגיעות אלי”, היא אומרת, “הכל יותר פתוח, נגיש וקל, אבל עדיין יש הרבה דברים שצריך לשפר”.

וזה מה שהיא מנסה לעשות בכל יום – לשפר. גם את המראה החיצוני של המטופלים שלה, גם את ההרגשה הפנימית וגם קצת את העולם, כדי להפוך אותו למקום קצת יותר אישי, מקבל ומכיל בשביל כולנו.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן