fbpx

חתונת גאווה בפורטוגל – קל ונכון

פסיקת בג"ץ משנת 2006 מחייבת את משרד הפנים להכיר בנישואים חד מיניים שנערכו במדינה אחרת. לחברי הקהילה הגאה בישראל לא נותר אלא לחפש פתרונות במדינות אחרות ופורטוגל היא הזדמנות נהדרת שאסור לפספס
יורופה
שי ואסף | צילום: יח”צ

פורטוגל, מעבר להיותה אחת המדינות הנעימות והבטוחות בעולם נמנית גם על אחת המדינות הליברליות ביותר ביחסה לקהילה הגאה ומאפשרת שוויון זכויות מלא מעוגן בחקיקה בכל תחומי החיים לרבות נישואים גאים.

יתירה מכך, בשנת 2010 אף אישרה פורטוגל לזוגות שאינם אזרחי המדינה להינשא נישואים אזרחיים ובכך הפכה לאחת מחמשת המדינות היחידות בעולם שמאפשרות זאת ומיצבה עצמה כמדינה פרו להט”בית מהמתקדמות ביותר באירופה ובעולם בכלל.

החוק הישראלי אינו מתיר נישואים גאים במדינה אך פסיקת בג”ץ משנת 2006 מחייבת את משרד הפנים להכיר בנישואים חד מיניים שנערכו במדינה אחרת.

לחברי הקהילה הגאה בישראל לא נותר אלא לחפש פתרונות במדינות אחרות ופורטוגל היא הזדמנות נהדרת שאסור לפספס.

בעוד שבישראל על רוב ההישגים של הקהילה הגאה חתומים בתי המשפט שבעצם אילצו את משרדי הממשלה להכיר בזכויות הקהילה, הרי שבפורטוגל למרות המסורת הקתולית של המדינה, קיים רוב מוחלט בקרב הציבור התומך בזכויות הקהילה הגאה. יתירה מכך, בית הנבחרים הוביל שורת חוקים אשר השוו את זכויותיהם של חברי הקהילה באופן מלא גם מעבר לנישואים כשינוי סעיף המגדר בתעודת הזהות, חוק אימוץ שוויוני, תמיכה ממשלתית במשפחות גאות ועוד.

ליסבון, בירת פורטוגל, והעיר הגדולה במדינה מתהדרת ברובע גאה Bairro Alto, המדורג שנה אחרי שנה כרובע הטרנדי והאופנתי ביותר בעיר ואחד המבוקשים ביותר מבחינה נדל”נית.

ברובע זה ניתן לראות ביטוי מובהק לפריחת הקהילה הגאה ולמימוש מלוא הפוטנציאל הגלום בה ממסיבות גאות, בארים ומועדונים, דרך כלכלה ורודה בתחומי המסחר, התעסוקה והנדל”ן ואפילו הופעות “פאדו” מסורתיות גאות.

עוד ניתן לומר כי חופש ובחירה שהם בסיסה של הקהילה הגאה מאפיינים מאוד את העם הפורטוגלי. לכן, הבחירה של זוג גאה לחגוג את הזוגיות והחופש ולהינשא במדינה כמו פורטוגל הינה הבחירה המתאימה והאידיאלית ביותר עבורו.

שי דרורי, אשר נישא בקיץ האחרון לבחיר ליבו אסף בליסבון מציין ש”השילוב של מדינה ליברלית ומתקדמת חוקתית יחד עם קרבה יחסית לישראל ומדינה חמה ורומנטית הובילו אותנו לבחור דווקא בפורטוגל כיעד המושלם לחתונה”

שי ואסף פנו לחברת יורופה מקבוצת פורטוגליס, אשר הוקמה בדיוק למטרות אלו, הנגשה של תהליכים בירוקרטיים ומשפטיים בפורטוגל שתפיק להם את החתונה.

שי: “חתונה במדינה זרה גוררת הליכים ובירוקרטיה מקומית באופן שעשוי להקשות על התהליך, בטח למי שאינו דובר את השפה, הבחירה ביורופה הייתה אחת ההחלטות החשובות ביותר שעשינו, הצוות המקומי של יורופה בליסבון פטר אותנו מכל ההתעסקות הבירוקרטית והרישומית, הפך את התהליך לפשוט ומהנה והותיר אותנו להתעסק במה שחשוב באמת, ההנאה מהחוויה הבלתי נשכחת.”

עוד בנושא:  להטבק חובק עולם - למה שווה להוציא דרכון פורטוגלי?

חברת יורופה מציעה פתרון כולל ומודולרי המשלב בראש ובראשונה תכנון מוקפד לפרטי פרטים של מעמד הרישום אשר יתבצע על ידי נציג משרד המשפטים המשמש כרשם נישואין מוסמך מטעם המדינה.

מעמד הרישום עצמו מכבד ומרגש מאוד ובמהלכו הנציג מקריא בפני בני הזוג הנישא פרוטוקול נישואים ובו ניתן דגש לחשיבות מוסד הנישואים, ברית הזוגיות וחיי משפחה כפי שרואה ומאמינה בכך החברה והתרבות הפורטוגזית העשירה וכן ניתן ביטוי אישי לרצונות בני הזוג, לנדרים אישיים.

אלעד ממן, אשר יינשא לבן זוגו שי בקיץ הקרוב בפורטוגל אומר: “הגענו ליורופה בעקבות תהליך ההתאזרחות שלנו בפורטוגליס, שנינו עתידים להיות עד הקיץ אזרחים פורטוגלים ובמהלך חודש אוגוסט נגיע עם המשפחות והחברים (והדרכון הפורטוגלי) לליסבון, ואנו לא רצינו להסתפק בטקס הרגיל בבית העיריה. כשהגענו ליורופה ביקשו מאיתנו לחלום: חתונה רומנטית על חוף הים בשקיעה, ארמון מהמאה ה-16, אחד מהגגות המרשימים בשכונה הגאה ביירו אלטו עם תצפית לכל העיר ועוד רעיונות שבאו לענות על הצרכים שלנו בדיוק, אנחנו עדיין מתלבטים לגבי הקונספט המושלם עבורנו אך אין ספק שבאמצעות יורופה נוכל להגשים את כל החלומות שלנו והכל יהיה הרבה יותר פשוט ומהנה”

יורופה מאפשרת לזוג לבחור את חבילת הנישואים המתאימה עבורו, לפי טעמו וכיסו” מטקס רישום נישואים פורמלי ועד חבילה שלמה של שירותים שתכלול סרט לטקס הרישום (לרבות הפרוצדורה הקשורה בו) גם סט אירועים למוזמני החתונה (ארגון מלון ובילויים ייעודיים למשתתפים, מסיבת חתונה מושקעת, ארוחות צהריים וערב ואף חופשת ירח דבש קסומה).

בין אם הזוג הטרי חולם על מסיבת חברים מצומצמת על יכטה על נהר הטאגוס מול חופייה המרהיבים של ליסבון ובין אם קוקטייל בלופט אורבאני הצופה אל רחובותיה העתיקים של פורטו, חברת יורופה תדאג לתפור לזוג הטרי אירוע של פעם בחיים.

כמה ימים לאחר הטקס ידאג הצוות המקצועי של יורופה להעביר לזוג המאושר את הפרוטוקול רישום הנישואים חתום ומאושר כדין, אשר נותן תוקף חוקי לנישואים.

עם החזרה ארצה יכול הזוג לגשת למשרד הפנים בישראל, להרשם כזוג נשוי וליהנות מכל ההטבות הנלוות לכך.

לפרטים נוספים ותיאום פגישה אישית ניתן לפנות באתר או בעמוד הפייסבוק

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן