fbpx

צפו – ח”כ אוחנה תוקף את יו”ר הקואליציה: “נכנע להומופוביה”

יו"ר הקואליציה החליט להוריד את הצעת החוק של ח"כ אוחנה מסדר היום וזכה לביקורת מצד חבר הכנסת: "נכנע לשר הכי הומופוב בתולדות מדינת ישראל". הצעת החוק של ח"כ בירן נדחתה גם היא
amir_ohana_knesset
אמיר אוחנה | צילום: פייסבוק אמיר אוחנה

אתמול הודיעה סיעת הליכוד כי תעלה להצבעה בכנסת את הצעת החוק של ח”כ אמיר אוחנה, “הוספת זהות מגדרית כנסיבה מחמירה בעבירות שנאה”, המבקשת לתקן את חוק העונשין, המבקשת להוסיף “זהות מגדרית” לרשימת הנסיבות המחמירות בחוק העונשין, במטרה לכלול באותן נסיבות מחמירות גם תקיפות נגד טרנסג’נדרים וטרנסג’נדריות בישראל.

היום (ד’) תוכננה הצעה לעלות להצבעה במליאת הכנסת, למרות שלא עברה את אישורה של ועדת השרים. אך ההצבעה בוטלה לאחר שיו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, החליט באופן חד צדדי להוריד את הצעת החוק מסדר היום ובכך להיכנע להומופוביה ולבריונות.

“יו”ר הקואליציה, ולא בפעם הראשונה – פועל נגד תנועת הליכוד, נגד ערכי הליכוד, ונגד חוקת הליכוד – תוך שהוא נסוג מפני כל איום על פירוק הקואליציה”, אמר ח”כ אוחנה בתגובה, “חבל שבשבוע כזה, בו מתקיים המצעד הירושלמי בחלוף שנה לרצח שירה בנקי, הצעת חוק נגד פשעי שנאה, חוק שבא למנוע שפיכות דמים ואלימות, דבר שאין יהודי ממנו – חוק שאני מנסה להעביר מאז נכנסתי לכנסת, מוסר באלימות על ידי דוד ביטן בשל כניעה לשר הכי הומופוב בתולדות מדינת ישראל, השר הכל כך פופולארי בציבור הישראלי, יעקב ליצמן – אשר חרד כל כך מהמילים “זהות מגדרית” עד שמאיים לפרק את הקואליציה אם יכנסו לספר החוקים תחת המשמרת שלו”.


החלטתו של ביטן התקבלה לאחר התייעצויות שנערכו בקואליציה בעקבות איומים שהשמיע השר יעקב ליצמן, שאיים לעזוב את הממשלה במידה וההצעה תאושר במליאה. גם בבית היהודי הודיעו שהם מתנגדים בחריפות לפריצת הנוהל הקואליציוני, לפיו הקואליציה לא מעלה להצבעה הצעות חוק שלא זכו לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה.

נפלה הצעת החוק לתרומת ביציות בין בנות זוג מאותו מין

כמה שעות מאוחר יותר עלתה להצבעה הצעת החוק של חברת הכנסת מיכל בירן לתרומת ביציות בין בנות זוג מאותו מין. הצעת החוק ביקשה לאפשר מצב בו אחת מבנות הזוג תוכל לתרום את ביציתה והשנייה תוכל לשאת את העובר ברחמה, כך שהילד שייוולד יוגדר כילדן החוקי של שתי הנשים, ביולוגית ופורמלית.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

“היום תימדד הממשלה ביחסה לקהילה הלהטב”קית” אמרה ח”כ בירן לפני ההצבעה, “זהו צעד אחד בשורה של מהלכים שעלינו לעשות בדרך לשוויון זכויות מלא לחברות וחברי הקהילה. שנים ארוכות חווה הקהילה אלימות ואפליה. מחר, שנה אחרי הרצח הנורא של שירה בנקי ז”ל, נצעד כולנו בסולידריות עם הקהילה הגאה. זה נהיה טרנדי לחלק מנבחרי הציבור להיות ידידי הקהילה הגאה- אבל ידידות נמדדת במעשים ולא רק במילים. בימים טעונים אלה ורגע לפני המצעד, על חברי הכנסת לעשות את הדבר הנכון ולהצביע בעד הצעת החוק”.

הצעת החוק של ח”כ בירן נדחתה ברוב של 41 מתנגדים מול 31 תומכים. ח”כ אוחנה, שהאשים את יו”ר הקואליציה בכניעה להומופוביה לאחר שהוריד את הצעת החוק שלו מסדר היום, לא נכח במליאה בזמן ההצבעה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן