fbpx

חוש”ן לכל ילד – מקוות להגיע ל-100,000 תלמידים.ות שיעברו פעילות חוש”ן בכיתה

היערכות שיא בארגון חוש"ן עקב הגדלה משמעותית בתקצוב משרד החינוך לפעילויות על נטייה מינית וזהות מגדרית | במסגרת ההכנות לשנה הבאה פונה הארגון למורות וא.נשי חינוך שיגישו בקשות לתקצוב הפעילות, וכן למתנדבים ומתנדבות. מכירים מורים, רכזות ויועצות? שלחו להם את הכתבה הזו
כיתהחושן

ארגון חוש”ן – חינוך ושינוי, ארגון ההסברה של הקהילה הגאה, מתכונן לשנת הלימודים הבאה, והיא הולכת להיות עמוסה במיוחד, זאת עקב הגדלה משמעותית בתקצוב משרד החינוך לפעילויות על נטייה מינית וזהות מגדרית.

השינוי הגיע לפני שלוש שנים, בעקבות לחץ של ארגוני הקהילה הושג תקציב ממשלתי של כ-10 מליון ש”ח לקידום נושאים להט”בים במשרדים השונים. חלק מהתקציב הגיע למשרד החינוך, מה שהביא לפתיחת התקנה התקציבית לחינוך להט”ב במשרד החינוך.

משמעות התקנה היא שמשרד החינוך מממן עבור בתי הספר באופן מלא את הפעילויות העוסקות בקידום סובלנות כלפי הקהילה הגאה, כך שבתי ספר יכולים להזמין פעילויות של חוש”ן לתלמידים.ות ולמורים ללא עלות.

“במהלך השנתיים האחרונות משרד החינוך תיקצב את פעילויות בבתי ספר שנוגעות בנטייה מינית או זהות מגדרית, מה שגרם לעלייה משמעותית בהיקף הפעילות של חוש”ן”, מסבירה לנו תמר יהל, מנכ”לית חוש”ן, “השנה משרד החינוך הכפיל את התקציב, מה שגרם להרתמות כללית של מטה חוש”ן לקראת גדילה משמעותית”.

מה הביא להכפלת התקציב?
“לאחר שנתיים של פעילות במסגרת התקנה התקציבית לחנוך להט”ב, בהן מיצוי מלא של התקציב על ידי ארגון חוש”ן ושביעות רצון של המשרד מהפעילות שלנו, לצד דחיפה פוליטית מחברת הכנסת לשעבר מירב בן ארי והלוביסט של ארגוני הקהילה היוצא – עודד פריד, הצליחו העוסקים בנושא להביא להכפלה של התקציב לקראת שנת הלימודים הקרובה, כרגע התקציב הכולל של התקנה עומד על כשלושה מיליון ₪”.

כיצד התקנה השפיעה על פעילות חוש”ן עד לאחרונה?
“עם פתיחת התקנה ראינו עליה דרמטית בביקוש. בתי ספר שמעולם לא פעלנו בהם הזמינו סדנאות לכל השכבות, ערים שלמות דאגו להכשיר את כל צוות הגננות והסייעות העירוניות ואת כל חדרי המורים היסודיים בעיר. חוש”ן הכפילה את היקף הפעילות שלה בשנה אחת, ובעבודה רבה הצלחנו להכפיל גם את כמות הפעילות שלנו בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל ולהגביר את הסבלנות כלפי הקהילה הגאה ביותר מ-300 בתי ספר בישראל”.

כיצד חוש”ן נערכת לשינוי בתקנה?
“כעת אנחנו נערכות להכפלה נוספת של הפעילות שלנו בתוך שנה. כדי להצליח לעמוד הגדילה האדירה הזו קיימנו תהליך ייעוץ ארגוני מעמיק, שתחילת יישומו קורה בימים אלו. החלטנו להרחיב את העשייה שלנו בפריפריה ע”י גיוס רכזי אוזר שירכזו את העבודה מול המוסדות ואת ריכוז הפעילים באזור. בקיץ הקרוב אנחנו רוצות לגייס ולהכשיר כ-150 מתנדבות.ים בכל רחבי הארץ, שיוכלו להגיע לבתי הספר באזורים, לספר את הסיפור האישי שלהם ולעורר שיח חינוכי משמעותי בעקבותיו, ויכשירו מורים לעבודה רגישה ומכילה עם הקהילה”.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

מה התחזית להמשך בשנים הבאות?
“בשנה הבאה אנחנו מקוות להצליח להגיע ל-600 בתי ספר בישראל. זה אומר 100,000 תלמידים.ות שיש להם פעילות חושן בכיתה! בשנים הבאות אנחנו מתכוונות להצליח להביא תוכן להט”בי לכל בית ספר בישראל. בכל עיר ויישוב, במגזר הכללי, הדתי והערבי. השינוי הזה חייב לקרות דרך הטמעה של התכניות לקידום סובלנות כחלק אינהרנטי מתוכניות משרד החינוך, בספרי הלימוד ובהכשרות המורים השונות. אנחנו מאמינות ששינוי מהותי בחברה יתקיים רק דרך חינוך ושינוי של דעת הקהל של דור העתיד של ישראל”.

ארגון חוש”ן פועל מזה 16 שנים כארגון החינוך וההסברה של הקהילה הלהט”בית. במהלך השנים הפעילות של הארגון התפתחה והתרחבה לקהלים שונים כמו פעילויות לכוחות הביטחון, צוותים רפואיים, צוותי חינוך וחברות עיסקיות, אך מאז ומעולם הפעילות המרכזית הייתה בתיכונים לתלמידי כתות י’-י”ב.

אנחנו מזמינות כל מי שמכיר.ה מורים, רכזות ויועצות לשלוח להם את הכתבה הזו, כדי שיגישו בקשת תקצוב. הקול הקורא לבקשת תקצוב נסגר ב-26.6 ויש להגיש את הבקשה עד אז.

בואו רגע נחשוב על עצמנו בכיתה ט’ או י’. על המשמעות של פעילים.ות להט”בים שמגיעים לכיתתנו לדבר על חייהם כלהט”בים ולקדם שיח מכיל וסובלני בנושא בבית הספר שלכם. איזה שינוי דרנטי זה היה יכול לעשות לנו? אנחנו מזמינות את כולםן – אם יש לכם אפילו בוקר פנוי אחד בחודש, אתם בני 23 ומעלה ואתם חלק מהקהילה הגאה, בואו להתנדב! הסיפור שלכן.ם יכול לשנות חיים. להתנדבות מלאו את טופס ההתנדבות.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. קרנית שבו הגב

    אשמח לקבל פרטים לפעילות בשנה הבאה בבית ספרי.
    תודה

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן