fbpx

חבר הכנסת יגאל גואטה השתתף בחתונת אחיינו ההומו, ואולץ לפרוש מהכנסת

ח"כ יגאל גואטה מש"ס אולץ על ידי רבני התנועה לפרוש מהכנסת לאחר שסיפר כי השתתף בחתונה גאה. "הצהרתי מפורשות ואני מצהיר גם כעת, שזהו דבר באיסור חמור מן התורה והוא הדבר היחיד בעריות שהתורה כותבת עליו 'תועבה'
יגאל_גואטה
יגאל גואטה | צילום: איתי גדסי | CC0

יממה לאחר שהותקף על ידי רבני תנועתו, שגינו את השתתפותו בחתונת אחיינו ההומוסקסואל וקראו לפטרו מהתנועה, הודיע היום (רביעי) חבר הכנסת יגאל גואטה (ש”ס) כי הוא עוזב את תפקידו כחבר כנסת.

הקריאות לפיטוריו של ח”כ גואטה מש”ס הגיעו לאחר ראיון שקיים בתחילת השבוע בתכנית מה בוער בגל”צ, בה סיפר כי השתתף בחתונה אחיינו ההומו, ואף אילץ את כל משפחתו להגיע על מנת לשמח את אחותו, אם החתן.

במהלך הריאיון סיפר גואטה כי לפני כשנתיים ביקש ממנו אחיינו שיקדש אותו בחופה. “אמרתי לו ‘תקשיב, אני לא מבין בזה אבל יש אנשים שמקצוענים בנושא הזה ואני מבטיח להביא לך מישהו שיעשה את זה על הצד הטוב ביותר’. הוא אמר לי ‘כן, אבל אני רוצה להגיד לך עוד משהו: אני הומו ואני מתחתן עם גבר. אמרתי לו ‘אתה יודע מה? עכשיו אני עוד יותר לא מבין בזה'”.

בהמשך הראיון סיפר גואטה כי ביקש מכל בני משפחתו להגיע לחתונה. “הלכנו כל המשפחה, אני אשתי והילדים, שבדרך כלל אני לא אומר להם לאילו אירועים ללכת אבל באירוע הזה אמרתי להם שההתייצבות חובה. אבל יחד עם זה אמרתי לילדים שלי לפני שיצאנו: דעו שאנחנו הולכים לשמח אותו כי הוא הבן של אחותי וזו אחותי ואני רוצה לחבק אותה, אבל התורה אומרת שזה אסור ותועבה. מה לעשות? אין לי שיקול דעת בנושא”.

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

בעקבות הראיון, פרסמו רבנים קול קורא לפיטוריו של חבר הכנסת גואטה, בו תקפו את ח”כ גואטה ואת הדברים שנשא בראיון, שלדבריהם הביכו את התנועה.

“אותו ברנש קרא לכל בני המשפחה שיש חובת התייצבות “בחתונת” בן אחותו, שהיא באיסור נורא מהחמורות שבחמורות בתורה שהתורה הקדושה קוראת לזה ‘תועבה היא’ ‘ולא תקיא אתכם הארץ'”, נכתב במכתב, “על זה יתפלץ לב כל שומע והקריאה והזעקה לכל המנהיגים שלא להקיף בחילול ה’ יתברך הנורא ולהעבירו ולפטרו מיד ממש מתפקיד ציבורי לתפקיד לא ציבורי כלל ולפרסם שפטרו אותו. החותמים והכואבים חילול שמו הקדוש הנכבד והנורא בתורה הקדושה למען הסר כל חרון אף וקטרוג מעל עמו ישראל”.

בעקבות הסערה שעורר הראיון ניסה גואטה לצנן את הרוחות וכתב בדף הפייסבוק שלו: “הריני להבהיר בזאת, כי קומץ אנשי דלא מעלי, מנסים להפיץ דברים מעוותים בשמי, שכביכול נתתי לגיטימציה למעשים אסורים חלילה. זהו שקר וסילוף חמור. באותו ראיון הצהרתי מפורשות ואני מצהיר גם כעת, שזהו דבר באיסור חמור מן התורה והוא הדבר היחיד בעריות שהתורה כותבת עליו ‘תועבה’. אלו המנסים לסלף את האמת עושים זאת במטרה להשמיץ אותי ואת התנועה, וידע הציבור וייזהר”.

חה”כ מירב בן ארי, יו”ר השדולה הגאה בכנסת, הגיבה להתפטרותו של חה”כ יגאל גואטה: “ח”כ גואטה נהדר, חרוץ, מקסים וישר, נאלץ להתפטר בגלל שהשתתף בחתונת אחיינו ההומו, חבל מאוד שלא קיבל גיבוי, הפסד שלנו בכנסת, הפסד של החברה כולה”.

ח”כ יעל גרמן(יש עתיד): “התפטרותו של ח”כ הכנסת גואטה היא מצערת ומבישה. שוב אנו עדים שחברי כנסת לא מקבלים החלטות על פי צו מצפונם אלא על פי לחץ פוליטי. גואטה השתתף באירוע משפחתי אישי ובחר לקדש את הערכים היהודים העליונים ביותר בינהם “ואהבת לרעך כמוך”, הייתה זו הזדמנות של שותפיו הפוליטיים והאידיאולוגיים לתת שיעור בגדולה ואהבת חינם במקום בשנאת חינם, הזדמנות שפספסו בגדול והוא נאלץ לשלם את המחיר המחפיר”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן