fbpx

חברי הקהילה הדתית הגאה עונים לרבנים: “יש מקום לכולנו גם בעולמה של תורה”

חברי הקהילה הגאה, דתיים ודתיים לשעבר, עונים למכתב הרבנים שקרא להם סוטים | "אנו קוראים בקול גדול לאחינו ואחיותינו ובני משפחותיהם – אינכם לבד!"

בעקבות גילוי הדעת שהפיצו רבנים בשבוע שעבר, בו תקפו את חברי הקהילה הגאה וכינו אותם “ארגוני תועבה” ו”סוטים”, חתמו 103 חברי הקהילה הגאה שגדלו בבתים דתיים – מהם כ-80 עדיין מנהלים אורח חיים דתי – על מכתב תשובה, בו הם עונים לרבנים שלהם.

במכתב, שזכה לכינוי ‘מכתב הבנים’, פונים בוגרי אולפנות וישיבות מכל רחבי הארץ, אל הרבנים שקראו להם “סוטים” במילים של דיאלוג ופתיחות, מסבירים להם על הנזקים שהביטויים הקשים עליהם חתמו עלולים לגרום.

“אנו הח”מ, אשר גדלנו והתחנכנו בעולם התורני – בוגרות אולפנה, בוגרי ישיבות, תלמידי בתי הספר הדתיים, ישיבות ההסדר והמכינות, בניה ובנותיה של היהדות הדתית, קראנו בכאב ובצער רב את מכתב הרבנים שנכתב נגדנו – חברות וחברי הקהילה הלהט״בית.

אנו שגדלנו על ערכי “ואהבת לרעך כמוך” ו-“חביב אדם שנברא בצלם” כואבים היום את הזלזול, ההדרה והתוקפנות חסרת האחריות מצד רבים מרבני הנהגת הציבור הדתי, נגדנו ונגד אחינו ואחיותינו.

אנו, שהתמודדנו עם המורכבות של חיים כלהט”בים בחברה הדתית, שבנינו בתים והקמנו משפחות, שזכינו באהבה ובתמיכה, יודעים וחשים שגם בקרב הקהילות הדתיות בהן גדלנו, ישנם ניצנים הולכים וגדלים של קבלה וסובלנות כלפינו וכלפי הקהילה הלהט”בית, וכי ישנם רבים מקרב הציבור הדתי המאמינים כי גם לנו יש מקום בו כשווים.

אנו חרדים מפני הנזקים העצומים העלולים להיגרם, בייחוד לצעירים להט”בים, כתוצאה מהיחס המשפיל, המבזה והמדיר של חותמי המכתב, ביניהם ראשי קהילות ואנשי חינוך. לכן אנו קוראים בקול גדול לאחינו ואחיותינו ובני משפחותיהם – אינכם לבד! השנים האחרונות הוכיחו כי ניתן לחיות חיים המשלבים זהות דתית ולהט”בית, וכי יש מקום לכולנו גם בעולמה של תורה”.

בסיום המכתב קוראים החתומים לדיאלוג עם כל חברי הקהילה הדתית: “אנו קוראים לחברי הקהילות השונות, לבני משפחותינו, לחברינו, למורינו ולרבנינו – דחו את הרוח החשוכה והמפלגת העולה מן המכתב. הרבו אהבה, קבלה, סובלנות, חמלה ושוויון. דעו כי לדבריכם ולמעשיכם השפעה מרחיקת לכת על שלומם של אהוביכם, תלמידיכם, ובני קהילותיכם. זכרו – כל ישראל ערבים זה לזה. אנו חפצים להעמיק ולהרחיב את הדיאלוג והשיח בינינו לבין העולם בו גדלנו והתחנכנו, ומושיטים מפה יד מזמינה לכל מי שתורתו – “דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

“התגובה שלנו למכתב הרבנים נבעה בראש ובראשונה מדאגה אמיתית לשלומם של להט”בים בחברה הדתית, שרבים מהם סובלים כבר היום מניכור ואפליה”, הסביר יהושע גורטלר, מיוזמי המכתב, “רצינו להשמיע לאותם אנשים קול אחר – מכיל, סובלני ותומך, ולקרוא לבני הקהילות שמהן באנו להרבות אהבה וחלילה לא להפנות עורף לבני המשפחות והחברים שלהם שמתמודדים באומץ עם המורכבות של זהות להט”בית ודתית”.

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן